Citaat van: tiempjuuh op 2011/08/01, 08:52:03Waarom afkijken trouwens, ubuntu heeft het toch al en vistaus wat gebruik je dan?Maar goed, dit gaat wel heel offtopic Op welke distro is mageia ook weer gebaseerd?In mijn ogen nog niet genoeg. Wat ik vooral mis, is een meegeleverde tool om hardware-informatie in te zien, zonder dat er telkens gegrepen moet worden naar command line-tools als lspci en lsusb. Tevens zou het mogelijk moeten zijn om apparaten uit te schakelen. Een kernelmodule blacklisten is geen correcte en eenvoudige oplossing. Ik wil drivers kunnen installeren met een paar klikken.Wat ook mist is een ingebouwde tool voor cronjobs, een mogelijkheid om mountpoints in te stellen en partities automatisch aan te koppelen, een troubleshooter voor niet-werkende hardware, systeemherstel, een veilige modus die gebruikersvriendelijker is dan een terminal, enzovoorts enzovoorts. Ubuntu heeft nog een lange weg te gaan.
Waarom afkijken trouwens, ubuntu heeft het toch al en vistaus wat gebruik je dan?Maar goed, dit gaat wel heel offtopic Op welke distro is mageia ook weer gebaseerd?