Wel, het zou raar zijn dat het een netwerk probleem is, want ik heb het sinds ik Ubuntu heb, Dezelfde dag, voor dat ik Ubuntu installeerde, werkte op Windows alles zoals het moet.
En alle maanden daarvoor ook. (Ik heb ongeveer een half jaar Windows gedraaid, zonder problemen Skype gerelateerde problemen.)
Een netwerk probleem kan zich op vele lagen voordoen, is het niet in de instellingen van de computers, modems en routers danwel in de instellingen van het programma zelf.
Echter zoals je zelf al zij, in windows werkte het goed en in Ubuntu niet.
Windows gebruikt UpNP en als dit aanstaat in je router zal de router netjes een poort open zetten.
Ubuntu gebruikt geen UpNP dus nu klopt Skype aan bij de router en zal hij een beetje rommelen om de data door te sturen maar niet echt weten wat hij ermee moet doen.
Dus zal je handmatig een poort moeten openzetten.
Let wel, dit is zomaar een veronderstelling van mij wat zou kunnen voorkomen.
En dit soort dingetjes noem ik dan een netwerk probleem..

Het kan ook zomaar zijn dat de MTU in Ubuntu te hoog staat voor jouw verbinding.
Lekkerste is 1500, maar dit zou voor jouw verbinding tot veel packetloss kunnen zorgen, waardoor het misschien beter is om het op 1492 te zetten.
Het is bekend dat windows veel beperkingen kent met het aansturen van een netwerk kaart, en bij linux gaan alle sluizen open.
Nog een probleempje kan zijn dat een andere app al de poort 80 gebruikt op jouw netwerk of op jouw computer, oplossing zou kunnen zijn een andere poort te pakken.
effin dit soort dingen vind je hier.
Video ProblemsMaar goed, zoals je zelf zegt, ik overleef het wel hoor. Het is alleen een onregelmatigheid die ik graag weggewerkt zou zien. (Of toch eerder mijn vriendin, is op dit moment in Zwitserland, en ze wacht toch liever geen 20 minuten voor me daadwerkelijk te zien
)
Lijkt me logisch, je gebruikt het niet voor niets

het is ook geen netwerk probleem bij mij werkte en werkt het prima in Windows maar Ubuntu wil gewoon een andere instelling
Misschien wel prettig voor Carharttguy en alle andere mensen die dezelfde problemen hebben als je de oplossing verteld ?