Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RIP Skype...  (gelezen 58721 keer)

Re: RIP Skype...
« Reactie #100 Gepost op: 2011/05/16, 12:20:45 »
Tussen wat jij vind en de rest van de wereld zit een enorm verschil.
Dat zal dan ook de reden zijn dat je overal en nergens een opmerking plaatst op dit forum.

Daarbij moet ik je adviseren eens goed te lezen en dieper na te denken voor je weer wat letters post.

Als het niet aan skype ligt, zoals jij suggereert, mag je meteen even verklaren waarom 1 en hetzelfde programma zich op alle computers anders gedraagt ?

Het probleem wat Carharttguy heeft is seq een netwerk probleem, als Carharttguy het al een probleem vind BTW.....

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #101 Gepost op: 2011/05/16, 13:25:06 »
Tussen wat jij vind en de rest van de wereld zit een enorm verschil.
Dat zal dan ook de reden zijn dat je overal en nergens een opmerking plaatst op dit forum.

lol die 16496 berichten moeten ook ergens vandaan komen nietwaar ? :-)   (geintje Vistaus)

maar verder ....ik heb in Xubuntu ook een extra poortje op de router open moeten zetten naar beide kanten, ik kwam daar achter omdat op mijn tweede verbinding zonder router er geen problemen waren

« Reactie #102 Gepost op: 2011/05/16, 13:54:14 »
Kan heel goed kloppen...

Probleem ligt eraan dat verschillende merken routers uiteraard verschillende soorten firmware hebben, en dus is het altijd raadzaam eerst door
die apparaten te gaan spitten en te kijken of het probleem handmatig opgelost kan worden, omdat ze niet allemaal slimme firmware hebben.

Dit nog naast het feit dat veel mensen (op veiligheid advies) UpNP uitzetten in die apparaten, at op zich niet slecht is, echter wel bepaalde consequenties heeft voor de instellingen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #103 Gepost op: 2011/05/16, 15:31:46 »
Ik ken het probleem.
Ik heb het hier met andere programma's en ik had het probleem met Skype en niet alleen in Linux.
In Windows had ik ook wat problemen met de webcam.
Nu werkt dat allemaal maar nog niet alles is opgelost. Nog een paar kleine dingen maar ik weer wat ik daarvoor moet instellen.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #104 Gepost op: 2011/05/16, 17:35:54 »
Hier werkte alles prima. Behalve dan een groepsgesprek, met een "echte" telefoon er bij, dan begon 'ie na een half uur steeds te haperen en mocht ik iedereen opnieuw bellen.

Offline Alfakyn

• Lid
« Reactie #105 Gepost op: 2011/05/16, 18:20:35 »
nu moet ge al betale om me meer dan 2 webcams te gebruiken.
T begint al [knip]

[Moderator-Edit:
Ook al is het een afkorting, een beetje op je taal letten a.u.b. Dank u!]
« Laatst bewerkt op: 2011/05/16, 19:02:30 door heir4c »

« Reactie #106 Gepost op: 2011/05/16, 19:00:06 »
T begint al [knip]

Ik wist niet eens dat je er 2 kon gebruiken  ^-^
« Laatst bewerkt op: 2011/05/16, 19:06:59 door heir4c »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #107 Gepost op: 2011/05/16, 19:04:24 »
T begint al [knip]

Ik wist niet eens dat je er 2 kon gebruiken  ^-^

Ik ook niet en sterker nog..wist niet eens dat er een Alfakyn op het forum zat  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2011/05/16, 19:07:15 door heir4c »

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #108 Gepost op: 2011/05/16, 19:06:19 »
Ik wist niet eens dat er een alfakyn op het forum zat omdat hij er gister is bijgekomen... zucht :rolleyes:

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #109 Gepost op: 2011/05/16, 19:10:06 »
Ik wist niet eens dat er een alfakyn op het forum zat omdat hij er gister is bijgekomen... zucht :rolleyes:

dus ... valt het kwartje ?

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #110 Gepost op: 2011/05/16, 19:12:48 »
Nee, het dubbeltje :rolleyes:

Oké flauw... Ja, het kwartje is gevallen, nee, ik snap niet wat het nut ervan is... Maar goed, laten we dit desnoods via pm doen, ontopic maar weer... ;)

« Reactie #111 Gepost op: 2011/05/16, 19:35:11 »
Als het niet aan skype ligt, zoals jij suggereert, mag je meteen even verklaren waarom 1 en hetzelfde programma zich op alle computers anders gedraagt ?

Het probleem wat Carharttguy heeft is seq een netwerk probleem, als Carharttguy het al een probleem vind BTW.....

Wel, het zou raar zijn dat het een netwerk probleem is, want ik heb het sinds ik Ubuntu heb, Dezelfde dag, voor dat ik Ubuntu installeerde, werkte op Windows alles zoals het moet.
En alle maanden daarvoor ook. (Ik heb ongeveer een half jaar Windows gedraaid, zonder problemen Skype gerelateerde problemen.)

Maar goed, zoals je zelf zegt, ik overleef het wel hoor. Het is alleen een onregelmatigheid die ik graag weggewerkt zou zien. (Of toch eerder mijn vriendin, is op dit moment in Zwitserland, en ze wacht toch liever geen 20 minuten voor me daadwerkelijk te zien :P)

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #112 Gepost op: 2011/05/16, 19:54:57 »

Wel, het zou raar zijn dat het een netwerk probleem is, want ik heb het sinds ik Ubuntu heb, Dezelfde dag, voor dat ik Ubuntu installeerde, werkte op Windows alles zoals het moet.
En alle maanden daarvoor ook. (Ik heb ongeveer een half jaar Windows gedraaid, zonder problemen Skype gerelateerde problemen.)

het is ook geen netwerk probleem bij mij werkte en werkt het prima in Windows maar Ubuntu wil gewoon een andere instelling

« Reactie #113 Gepost op: 2011/05/16, 20:21:29 »
Daarom. Dus dan heeft Gandyman toch ongelijk. En dan mij een beetje aanvallen...
Soit, hopelijk wordt de Linux-ondersteuning ooit een keer verbeterd...

« Reactie #114 Gepost op: 2011/05/16, 20:48:43 »

Een netwerk probleem kan zich op vele lagen voordoen, is het niet in de instellingen van de computers, modems en routers danwel in de instellingen van het programma zelf.

Echter zoals je zelf al zij, in windows werkte het goed en in Ubuntu niet.
Windows gebruikt UpNP en als dit aanstaat in je router zal de router netjes een poort open zetten.
Ubuntu gebruikt geen UpNP dus nu klopt Skype aan bij de router en zal hij een beetje rommelen om de data door te sturen maar niet echt weten wat hij ermee moet doen.
Dus zal je handmatig een poort moeten openzetten.

Let wel, dit is zomaar een veronderstelling van mij wat zou kunnen voorkomen.
En dit soort dingetjes noem ik dan een netwerk probleem..  =D

Het kan ook zomaar zijn dat de MTU in Ubuntu te hoog staat voor jouw verbinding.
Lekkerste is 1500, maar dit zou voor jouw verbinding tot veel packetloss kunnen zorgen, waardoor het misschien beter is om het op 1492 te zetten.
Het is bekend dat windows veel beperkingen kent met het aansturen van een netwerk kaart, en bij linux gaan alle sluizen open.

Nog een probleempje kan zijn dat een andere app al de poort 80 gebruikt op jouw netwerk of op jouw computer, oplossing zou kunnen zijn een andere poort te pakken.

effin dit soort dingen vind je hier.
Video Problems

Citaat
Maar goed, zoals je zelf zegt, ik overleef het wel hoor. Het is alleen een onregelmatigheid die ik graag weggewerkt zou zien. (Of toch eerder mijn vriendin, is op dit moment in Zwitserland, en ze wacht toch liever geen 20 minuten voor me daadwerkelijk te zien :P)

Lijkt me logisch, je gebruikt het niet voor niets  ;)

het is ook geen netwerk probleem bij mij werkte en werkt het prima in Windows maar Ubuntu wil gewoon een andere instelling

Misschien wel prettig voor Carharttguy en alle andere mensen die dezelfde problemen hebben als je de oplossing verteld ?
« Laatst bewerkt op: 2011/05/16, 20:56:59 door Gandyman »

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #115 Gepost op: 2011/05/16, 21:06:29 »
hij wil er graag een hele zooi openhebben maar bij mij was 443 naar buiten toe genoeg

« Reactie #116 Gepost op: 2011/05/17, 10:09:23 »
@Xarvaz

Hmzz.. interessant ?

Gezien je eerdere post kreeg ik de indruk dat het een instelling van het proggie zelf was, omdat je zij dat het geen netwerk probleem zou zijn ?  :|

Nu je zegt dat je een andere poort hebt ingesteld blijkt het dus toch een netwerk probleem te zijn geweest bij je..

Toch wel interessant om te zien hoe mensen het woord <Netwerk probleem> interpreteren he ?  =D

effin ...

Je gebruikt nu poort 443, wat heel misschien niet handig is.
Geen idee waarom je daarvoor gekozen hebt, echter poort 80 en poort 443 worden gebruikt door Apache voor respectievelijk HTTP://  en HTTPS://

En gebruik je deze poorten niet zelf omdat je Apache hebt draaien op je pc, is het nadeel dat script-kiddies die op het WWW aan het scannen zijn naar zwakke plekken op jouw computer bij uitstek altijd op deze poorten aan het kloppen zijn.
Dus zodra er een zwakte zit in bijv. Skype zullen ze bij je naar binnen kunnen komen.

Advies is dan ook altijd een ongebruikte en niet populaire poort te gebruiken.
Met name als je deze poort om wat voor reden dan ook open moet zetten in je modem/router.

Om problemen in de toekomst te voorkomen zou je misschien beter kunnen kiezen voor poort 55100.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #117 Gepost op: 2011/05/17, 11:04:45 »
nou ik zie het openen of sluiten als een instelling en niet als een netwerkprobleem, ik heb voor 443 gekozen omdat skype in windows via 80 en 443 gaat.

de andere pc's hier gebruiken die poort ook dus ik ga gewoon met de stroom mee, iedere poortscanner weet de gaten toch wel te vinden dus ik maak me niet druk om dat soort zaken, ik weet vanuit mijn beroep dat niets veilig is..als ik ergens in wil is het niet of ik er in kom maar hoelang ik er over doe.

« Reactie #118 Gepost op: 2011/05/25, 13:27:30 »
http://webwereld.nl/nieuws/106785/skype-sluit-open-source-telefooncentrale-uit.html#utm_source=front_current_head&utm_medium=website&utm_campaign=ww

Citaat
De aansluiting van de open source-telefooncentrale (PBX) Asterisk op Skype wordt geschrapt. Skype, dat nu wordt gekocht door Microsoft, trekt de stekker eruit.
...
Microsoft wil de bekende instant messaging- en videochat-software van Skype integreren in nagenoeg al zijn bestaande producten en diensten. Daaronder ook de eigen Lync-software voor bedrijfstelefonie en teleconferencing.

Zou er een relatie met de recente overname zijn?

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #119 Gepost op: 2011/05/25, 18:06:32 »
http://webwereld.nl/nieuws/106785/skype-sluit-open-source-telefooncentrale-uit.html#utm_source=front_current_head&utm_medium=website&utm_campaign=ww

Citaat
De aansluiting van de open source-telefooncentrale (PBX) Asterisk op Skype wordt geschrapt. Skype, dat nu wordt gekocht door Microsoft, trekt de stekker eruit.
...
Microsoft wil de bekende instant messaging- en videochat-software van Skype integreren in nagenoeg al zijn bestaande producten en diensten. Daaronder ook de eigen Lync-software voor bedrijfstelefonie en teleconferencing.

Zou er een relatie met de recente overname zijn?
Het zal me niets verbazen

« Reactie #120 Gepost op: 2011/05/25, 18:49:09 »
 :-X :-X :-X :-X :| >:(

Misschien komen er alternatieven, empathy kan toch ook skype accounts aan?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #121 Gepost op: 2011/05/25, 19:39:10 »
:-X :-X :-X :-X :| >:(

Misschien komen er alternatieven, empathy kan toch ook skype accounts aan?

Alleen voor het chatgedeelte dan denk ik.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #122 Gepost op: 2011/05/26, 15:55:15 »
Skype is nu officieel een Microsoftproduct... het werkt niet meer! De client én de website liggen plat. :-)

Offline Alver1

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 2011/05/26, 16:00:13 »
Skype is nu officieel een Microsoftproduct... het werkt niet meer! De client én de website liggen plat. :-)
Ik heb net hetzelfde fenomeen, Skype onder U 10.10 werd plots zonder verdere redenen afgesloten. Het programma kan niet meer worden opgestart, ook herinstalleren werkt niet. Ik heb een dual boot met W7 en daar werkt Skype zonder morren.

Alver

« Reactie #124 Gepost op: 2011/05/26, 16:07:33 »
Ik heb Skype geïntegreerd in Empathy en het werkt nog steeds. (de pidgin skype addon doet wonderen)
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu