Sorry maar Microsoft is niet zoals je nu omschrijft.
Ze hebben in het verleden zelfs Linux gesteund alleen dat blijkt niemand of te willen weten.
Dat Microsoft de optie geeft voor hun software ook toegankelijk te maken voor Linux en dat het niet altijd gaat zoals je zou willen ligt niet altijd aan Microsoft zoals velen dat wel willen doen voorkomen.
Ze zijn juist heel vaak tegen gewerkt als ze iets voor Linux wilde doen waardoor ze er voor kozen om zich er verder niet mee te bemoeien en een aantal dingen via andere wegen naar Linux te laten leiden.
Het is heel makkelijk om Microsoft zwart te maken en te zeggen dat ze er alles aan doen om linux tegen te werken maar dat is juist niet het geval.
Degene die andere platformen tegen werkt is juist niet Microsoft maar een ander bedrijf en ondertussen wel profiteert van andere platformen die ze tegen werken.
Die reactie die je al gaf dat je naar iets anders opzoek ging nu het door Microsoft over is genomen, is een reactie die er meer doen in Linux en waardoor het voor Microsoft eigenlijk onmogelijk word gemaakt om iets te doen voor Linux.
Toen ik een aantal jaren gelden de eerste keer met Linux kennis maakte, merkte ik dat toen dat een groep Linux gebruikers een anti Windows gebruiker was. Nu is er nog zo'n groep al is die minder groot dan toen gelukkig.
De gebruiker is de rede waarom dat Microsoft op de achtergrond blijft.
Kijk eens wat je van Microsoft in Linux kunt draaien en wat van Apple.
Tevens bij mij werkt Skype onder 10.10 en 11.04 zonder problemen en ik heb er het volste vertrouwen in dat, dat zo blijft.
De gebruikers groep van Linux is aan het veranderen en dat hebben ze bij cononnical door en daarom zetten die de stap om gebruikers van buiten Linux aan te trekken.
Daar zijn niet alle Linux gebruikers blij mee maar ik zie het juist als een stap vooruit voor Linux en het is goed dat ze ook andere software toelaten waar je voor moet betalen en of het nu open of gesloten is, is voor mij geen probleem en voor de nieuwe gebruiker al helemaal niet.
Dat je zelf voor open software gaat is jou keus en daar heb je het volste recht toe.
Al snap ik niet waarom je Skype gebruikte en het nu ineens niet meer wilt.
Als je echt iemand af wilt vallen omdat die open software tegen werkt dan moet je bij deze man zijn.
SJ