Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RIP Skype...  (gelezen 58800 keer)

Offline emiel1976

• Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #50 Gepost op: 2011/05/11, 23:50:02 »
Sorry maar Microsoft is niet zoals je nu omschrijft.
Ze hebben in het verleden zelfs Linux gesteund alleen dat blijkt niemand of te willen weten.

Dat Microsoft de optie geeft voor hun software ook toegankelijk te maken voor Linux en dat het niet altijd gaat zoals je zou willen ligt niet altijd aan Microsoft zoals velen dat wel willen doen voorkomen.
Ze zijn juist heel vaak tegen gewerkt als ze iets voor Linux wilde doen waardoor ze er voor kozen om zich er verder niet mee te bemoeien en een aantal dingen via andere wegen naar Linux te laten leiden.

Het is heel makkelijk om Microsoft zwart te maken en te zeggen dat ze er alles aan doen om linux tegen te werken maar dat is juist niet het geval.
Degene die andere platformen tegen werkt is juist niet Microsoft maar een ander bedrijf en ondertussen wel profiteert van andere platformen die ze tegen werken. 

Die reactie die je al gaf dat je naar iets anders opzoek ging nu het door Microsoft over is genomen, is een reactie die er meer doen in Linux en waardoor het voor Microsoft eigenlijk onmogelijk word gemaakt om iets te doen voor Linux.

Toen ik een aantal jaren gelden de eerste keer met Linux kennis maakte, merkte ik dat toen dat een groep Linux gebruikers een anti Windows gebruiker was. Nu is er nog zo'n groep al is die minder groot dan toen gelukkig.
De gebruiker is de rede waarom dat Microsoft op de achtergrond blijft.
Kijk eens wat je van Microsoft in Linux kunt draaien en wat van Apple.

Tevens bij mij werkt Skype onder 10.10 en 11.04 zonder problemen en ik heb er het volste vertrouwen in dat, dat zo blijft.

De gebruikers groep van Linux is aan het veranderen en dat hebben ze bij cononnical door en daarom zetten die de stap om gebruikers van buiten Linux aan te trekken.
Daar zijn niet alle Linux gebruikers blij mee maar ik zie het juist als een stap vooruit voor Linux en het is goed dat ze ook andere software toelaten waar je voor moet betalen en of het nu open of gesloten is, is voor mij geen probleem en voor de nieuwe gebruiker al helemaal niet.

Dat je zelf voor open software gaat is jou keus en daar heb je het volste recht toe.
Al snap ik niet waarom je Skype gebruikte en het nu ineens niet meer wilt.

Als je echt iemand af wilt vallen omdat die open software tegen werkt dan moet je bij deze man zijn.SJ

« Laatst bewerkt op: 2011/05/11, 23:52:58 door emiel1976 »

DarkEra

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 2011/05/12, 00:06:31 »
Veel beloven, weinig geven, doet de gek* in vreugde leven.

* http://www.youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc

Dank je, heb in tijden niet meer zo gelachen. De quote, je tekst en dan de video erbij. Schitterende combinatie.  :D  XD XD XD XD

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2011/05/12, 09:47:20 »
Op basis van het verleden hebben we alle recht om geen vertrouwen te hebben wanneer Microsoft Skype overneemt. Dat betekent daarom niet dat we gelijk hebben. We zijn ondertussen twintig jaar verder, het ITC landschap is ontzettend gewijzigd, en ook Microsoft is geëvolueerd en past zijn beleid aan (wellicth te traag zoals veel zeer grote bedrijven, maar dat is een ander verhaal). Het kan daarom alle kanten opgaan.

Voor de voorstanders van Vrije Software maakt die overname van Skype hoe dan ook toch niets uit. Niemand verwacht dat Microsoft, in tegenstelling tot Skype, het protocol en de software zal vrij maken.

« Reactie #53 Gepost op: 2011/05/12, 13:11:44 »
Ik voorzie een 'nieuwe' feature...
'eh... verkeerd verbonden' :P
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #54 Gepost op: 2011/05/12, 13:49:32 »
Op basis van het verleden hebben we alle recht om geen vertrouwen te hebben wanneer Microsoft Skype overneemt. Dat betekent daarom niet dat we gelijk hebben. We zijn ondertussen twintig jaar verder, het ITC landschap is ontzettend gewijzigd, en ook Microsoft is geëvolueerd en past zijn beleid aan (wellicth te traag zoals veel zeer grote bedrijven, maar dat is een ander verhaal). Het kan daarom alle kanten opgaan.

Voor de voorstanders van Vrije Software maakt die overname van Skype hoe dan ook toch niets uit. Niemand verwacht dat Microsoft, in tegenstelling tot Skype, het protocol en de software zal vrij maken.

Open word het nooit met Microsoft. Logies want dat is hoe ze geld verdienen.
Als je het zo omschrijft dat het afwachten word wat Microsoft er uiteindelijk mee gaan doen, ja dan ben ik het met je eens.
Als je het omschrijft dat ze anti open source zijn en er alles aan doen om het tegen te werken dan ben ik het niet met je eens.
Microsoft heeft namelijk nooit open source tegen gewerkt zoals sommige je willen doen geloven. Ze hebben het zelfs willen ondersteunen maar ze zijn altijd op alle fronten tegen gewerkt en ze hebben zich daarom terug getrokken.

Vertrouwen heb ik er nu meer in dan een aantal jaar geleden dat ze er iets goeds mee gaan doen.
Toen wilde ze all concurrenten uitschakelen. Nu weten ze dat als ze Skype de nek om draaien dat er iemand anders is die het over neemt.
Tevens hebben ze als enige van de 3 nog geen video chat op hun telefoon en wat ik begreep willen ze het ook in de Xbox360 zetten zodat je straks via je pc, telefoon, Xbox of wat dan ook met elkaar kunt bellen.

Ze gaan het uitbouwen en ze zullen er iets moois van willen maken en of dat lukt ligt puur aan hoe ze het uitvoeren.
Ze zijn nu wel de marktleider met voip en dat willen ze niet zomaar uit handen geven wat ze wel hebben laten gebeuren met hun mobiele telefoons.
Bij dit soort dingen gaat het om aantallen en dat het op zoveel mogelijk apparaten draait zodat je 1 stukje software nodig hebt om alles te verbinden en dat hebben ze nu en dat zullen ze alleen maar uitbreiden. Dan kun je zeggen dat Linux te klein is en dergelijke maar als je alles kunt verbinden met elkaar dan heb je meer kans op succes dan als je alleen maar 1 apparaat met het andere kunt verbinden.

@Theo1971, Ik heb gisteren al de eerste update gekregen in Windows van Skype en nu krijg ik iedere keer tijdens de gesprekken te horen, "Weet u zeker dat u hierop antwoord wilt geven?". XD

Offline Ed

• Lid
« Reactie #55 Gepost op: 2011/05/12, 14:14:36 »
Dit zijn de toekomstige waarschuwingen in Skype.

http://searchbistro.posterous.com/what-will-happen-when-microsoft-buys-skype-wa    =D

« Reactie #56 Gepost op: 2011/05/12, 15:15:45 »
Binnenkort is dit de Gepatenteerde Microsoft® High Def Crystal Clear Superior Voice Technology® vermeld in de reclames voor, zoals uiterst voorspelbaar, louter Windows® Operating Systems.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #57 Gepost op: 2011/05/12, 15:23:47 »
Niemand verwacht dat Microsoft, in tegenstelling tot Skype, het protocol en de software zal vrij maken.

Als het protocol en de software open waren geweest, had Skype nooit voor dat bedrag verkocht kunnen worden.

Dan kun je zeggen dat Linux te klein is en dergelijke maar als je alles kunt verbinden met elkaar dan heb je meer kans op succes dan als je alleen maar 1 apparaat met het andere kunt verbinden.

Met een open protocol hoef je hier niet meer op te letten, kun je álle apparaten aan elkaar verbinden en heb je al deze ellende niet. Protocollen verbinden aan bepaalde OS'en, applicaties of apparaten is zo iets van de vorige eeuw....

Binnenkort is dit de Gepatenteerde Microsoft® High Def Crystal Clear Superior Voice Technology® vermeld in de reclames voor, zoals uiterst voorspelbaar, louter Windows® Operating Systems.

Klinkt errug goed, ik stap nu alvast over naar dat andere OS.  =D =D
« Laatst bewerkt op: 2011/05/12, 15:30:59 door markba »

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #58 Gepost op: 2011/05/12, 15:48:34 »
 een MS bash topic ..dacht dat we daar boven stonden maar ik vergis me blijkbaar

« Reactie #59 Gepost op: 2011/05/12, 16:00:11 »
Toen ik de titel las van “RIP Skype” had ik gelijk iets van;

wat een titel van een topic weer. MS neemt iets over, en dan is het gelijk over met Skype. Het ergste is wel, dat MS er geld mee verdient, dat is echt verschrikkelijk. En als alles tegen zit, is er straks geen linux versie meer. Help, dan is de wereld verloren. O Help, MS heeft iets overgenomen..... schei toch uit!

Dus jij wilt zeggen dat je vele tevreden Linux Skype-gebruikers wilt teleurstellen? Als MS zou stoppen met Skype voor Linux, dan zullen een hoop mensen boos zijn, geloof mij maar. Dus tuurlijk is het wel erg als de Linux-versie komt te vervallen.

« Reactie #60 Gepost op: 2011/05/12, 16:00:35 »

Ik zie niet zoveel bash, eerder een discussie waarom open beter is dan gesloten.

« Reactie #61 Gepost op: 2011/05/12, 16:21:13 »

Niet helemaal juist, een aantal hebben zo hun bedenkingen bij de overname.
Iets wat ik me goed kan voorstellen, de laatste versies van bijvoorbeeld IE en MSN lopen bijvoorbeeld niet op Win XP.  De XP gebruikers (zijn er nog altijd meer dan Linux) worden min of meer verplicht om over te stappen naar een ander systeem. Dat de heren van MS het niet zo hebben op Linux is bekend en ik denk dat Skype bij deze ook zijn langste tijd heeft gehad (voor zowel XP als Linux). De tijd zal het leren, maar mijn vertrouwen is door het beleid die ze voeren niet erg groot.  

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2011/05/12, 16:42:32 »
Waarom gaat iedereen er standaard van uit dat Microsoft gelijk Skype voor Linux de nek omdraait?
Als dat hun doen is dan zouden ze Skype niet eens kopen en dan zouden ze er voor zorgen dat er geen open source software onder Windows kon draaien en dat al hun software wat nu onder Linux werkt, ook niet meer zou werken.
Zo doet Apple het en die komen er mee weg.
Die hebben jaren geprofiteerd van de open cource en timmeren nu alles dicht en wat open was bij hun word nu ook allemaal gesloten.
Microsoft heeft nooit tegen gewerkt en heeft altijd geprobeerd om software te leveren maar is juist altijd tegen gewerkt.

Microsoft bashen is heel makkelijk en je kunt zeuren over virussen en dergelijke en dat het onstabiel is en dat het geld kost.
Maar waar denk je dat die virussen vandaan komen en wie denk je dat daar de dupe van is en wie verdient er geld aan!!

Dat je, je bedenkingen hebt bij wat er met Skype nu gaat gebeuren is logies maar om Microsoft af te zeiken voor iets wat ze nooit hebben gedaan ben ik tegen.
Microsoft kan het voor linux heel lastig maken en ze nog kleiner maken dan ze al zijn zodat je alleen de oude kern overhoud.
Dat kunnen ze ook met de Mac en in plaats dat ze dat doen hebben ze juist Apple geholpen toen die het moeilijk hadden en ze hebben toen der tijd indirect ook de open software geholpen.
Daarnaast is open heel leuk maar is Linux volledig open. Nee.
Is het ideaal als alles open is, nee.

Open is heel leuk maar net als gesloten software heeft het zijn beperkingen en niet alles kan open zijn.
Je moet er een balans in vinden en niet alles hoeft open te zijn om gebruik van te maken.
Skype is nu ineens van Microsoft en het is nu ineens de vijand.
Leuk dat je voor open source bent maar voor je iemand aanvalt kijk dan wel eerst naar de feiten in plaats van bashen op Microsoft omdat het niet open is en dat volgens de verhalen ze er alles aan doen om open software tegen te werken want dat hebben ze nooit gedaan.
Ze hebben zelfs patenten terug gegeven die ze in bezit hadden aan de open source gemeenschap alleen dat wil niemand zien want stel dat Microsoft niet die slechte boeman is.

Begin met klagen zodra ze er iets waardeloos van maken en als het maar half werkt maar ga niet van te voren roepen zonder te weten waar je het over hebt.
ik weet ook niet of het iets word en het kan waardeloos worden maar dat staat los van het feit dat het wel of niet open source is en of het wel of niet door Microsoft word gemaakt.
Het enige wat je straks merkt is dat je nu ook in Linux krijgt "Weet u zeker dat u wilt bellen?".

Sorry maar ik kan mij nogal pissig maken als mensen onzin lopen te verkopen over iets en denken zomaar leugens te kunnen verspreiden om een bedrijf zwart te maken op dingen die voor geen meter kloppen.
heel fijn voor je ideologie maar doe het dan op een nette manier en doe het door middel van iets beters te leveren als je het kunt.
Dat is de manier en niet om te gaan bashen en wat dan ook want daarmee maak je alleen maar het geen waar je zelf voor staat kapot.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #63 Gepost op: 2011/05/12, 16:48:24 »

Iets wat ik me goed kan voorstellen, de laatste versies van bijvoorbeeld IE en MSN lopen bijvoorbeeld niet op Win XP.  De XP gebruikers (zijn er nog altijd meer dan Linux) worden min of meer verplicht om over te stappen naar een ander systeem. Dat de heren van MS het niet zo hebben op Linux is bekend en ik denk dat Skype bij deze ook zijn langste tijd heeft gehad (voor zowel XP als Linux). De tijd zal het leren, maar mijn vertrouwen is door het beleid die ze voeren niet erg groot.  

Linux staat los van XP Theo, ze willen dat mensen die nu XP gebruiken over gaan stappen op Windows 7. Dit is voor hun makkelijker omdat ze nu 2 versies uit zouden moeten brengen van MSN en dergelijke binnen hun eigen busturingssysteem en dat heb je liever niet.
Dit staat dus volledig los van Linux.
Niet alleen Microsoft ziet liever dat iedereen over gaat op Windows Vista of nieuwer omdat ze dan het XP gedeelte kunnen laten vallen.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #64 Gepost op: 2011/05/12, 17:06:38 »

Iets wat ik me goed kan voorstellen, de laatste versies van bijvoorbeeld IE en MSN lopen bijvoorbeeld niet op Win XP.  De XP gebruikers (zijn er nog altijd meer dan Linux) worden min of meer verplicht om over te stappen naar een ander systeem. Dat de heren van MS het niet zo hebben op Linux is bekend en ik denk dat Skype bij deze ook zijn langste tijd heeft gehad (voor zowel XP als Linux). De tijd zal het leren, maar mijn vertrouwen is door het beleid die ze voeren niet erg groot. 

Linux staat los van XP Theo, ze willen dat mensen die nu XP gebruiken over gaan stappen op Windows 7. Dit is voor hun makkelijker omdat ze nu 2 versies uit zouden moeten brengen van MSN en dergelijke binnen hun eigen busturingssysteem en dat heb je liever niet.
Niet alleen Microsoft ziet liever dat iedereen over gaat op Windows Vista of nieuwer omdat ze dan het XP gedeelte kunnen laten vallen.

Sterker nog: Bij linux houdt de support (updates) sneller op dan bij Microsoft... Ik vind het ook niet terecht om microsoft nu te bestempelen als 'iets dat skype om zeep gaat helpen'. Wat er gaat gebeuren weet niemand, misschien ms zelfs nog niet! Meneer B is nog altijd super, sterker nog, ik gebruik linux alleen omdat ik het leuk vind, ik red het ook best met Windows. Microsoft koopt Skype over, een deel van de gebruikers van Skype zit op Linux, dus MS laat echt geen gebruikers vallen. Nu weet ik dat het wel kan, maar naar mijn idee hebben ze het enkel over gekocht om te gaan verbeteren. MS gaat het echt niet betaald maken oid, want er zijn zoveel alternatieven, dat wanneer skype betaald wordt, iedereen naar een andere aanbieder gaat, ze zijn echt niet gek hoor! Verder ben ik het met Emiel eens, ze investeren geen 8 miljard dollar in een waardeloos product, ze willen er iets moois van maken.

Zo, en nu een cola (oh nee, dat moet in de stamkroeg...)

« Reactie #65 Gepost op: 2011/05/12, 17:09:59 »

Daarmee bevestig je mijn vrees.
Wanneer ik nu naar de pagina ga van Skype en kijk bij Linux dan heb ik 8 keuzemogelijkheden,
Dat zal al een reden kunnen zijn om er wat aan te doen.

* krijgt ineens een raar gevoel dat het straks via een PPA toe te voegen is * ;)

« Reactie #66 Gepost op: 2011/05/12, 17:13:03 »
Skype is al een tijdje te verkrijgen doormiddel van de partner bron van canonical in Ubuntu

« Reactie #67 Gepost op: 2011/05/12, 17:24:05 »
Er zijn toch genoeg alternatieven?

RIP? Ik denk meer SIP Skype  ^-^

Wie kan mij vertellen wat het beste alternatief zal zijn, want of Microsoft nu wel of geen Linux variant in de lucht houdt, ik ga!! En kom niet weer  ^-^
Zou een werkelijk goed alternatief wel welkom zijn.

Dus wie heeft dit in zijn hoofd en kan mij iets aanraden? Ik heb eerder al eens gezocht maar zag door de bomen het bos niet meer.

Alvast dank.

Izi (does it)
All Wless (Longshine router en AP's) PC1 10.04/64; ASRockN68; Dual AMD 64 Athlon(tm) II X2 240; RAM:2048DDR2; ATADiskWD320Gb; Nvidia GeForce 7025 / nForce 630a; Acer 19'' V193HQ - PC2: 10.04/32; Winfast MCP61M2MA vFAB1.0; BIOS Phoenix LTD v6.00 PG; AMD Athl. 64, 3500+; 2GbRAM; 320GbHDD Seagate ATA; RV535; Radeon X1650 Series - PC3 10.04/64 ASUS RS880; AMD Phenom II X4 3,2 Ghz; SDD OCZ-VERTEX2 +HDD

« Reactie #68 Gepost op: 2011/05/12, 17:31:30 »
Android word wel anders gezien dan de desktop Linux.
Dat iets anders wordt gezien betekent niet dat het iets anders is.
Spa water is chemisch gezien exact hetzelfde als C1000 water, en als je in een goed gebied zit exact hetzelfde als kraanwater.

Android draait gewoon op de Linux-kernel (mijn op 2.6.32.15 om precies te zijn).
Voor Android hebben ze de Linux-kernel enigszins gestript door bijvoorbeeld overbodige drivers eruit te halen, maar in feite is hij in feite identiek.
Android is eigenlijk dus een Linux-distro.
Het is ook helemaal niet zo heel moeilijk om Android-programma's te porten naar Linux...

@Tiempjuhh Je kan support zo niet met elkaar vergelijken.
Ten eerste is Linux geen bedrijf, je zou Microsoft met Canonical kunnen vergelijken, of met Redhat of Novell, maar niet met Linux.
RedHat geeft bijvoorbeeld tot 10 jaar support voor zijn uitgaves. Ook is Ubuntu een gratis product, de drempel om te upgraden is een stuk kleiner dan om van Windows XP up te graden naar Windows 7.
De Support voor IE6 is ook al jaren beëindigt.

Als Linux winst oplevert (netto) dan zullen ze het niet zo snel laten vallen, als dat het niet doet dan heb ik mijn twijfels. Zeker als Microsoft straks kosten wil besparen, Skype maakt immers verlies, dan zal het laten vallen van minder rendabelere versies een optie zijn.
Het is overigens goed mogelijk dat voor een groot deel hetzelfde team achter de Linux-versie van Skype blijft zitten.
Ik verwacht dat we voorlopig weinig zullen merken van de overname, ook voor de Linux-versie.

Microsoft zegt dat de ontwikkeling doorgaat, dus voorlopig ga ik daar van uit. De tijd zal leren wat de gevolgen zullen zijn.

@izingqondo: Heb je Ekiga al eens geprobeerd? Staat in het softwarecentrum.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #69 Gepost op: 2011/05/12, 17:46:46 »
@tiempjuuh, het is 8,5 miljard dollar. Klein verschilletje maar die half miljard wil ik best hebben. ;)

@Theo1971, Er zit een verschil een platform in de lucht houden en software voor een platform te maken.
Om XP draaiende te houden kost een hoop meer tijd, mensen en geld dan software voor verschillende platformen te maken.

@Sjoerd Broekhuijsen, Ik weet dat het Linux is maar bedoelde het anders.

Skilltone

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 2011/05/12, 22:15:45 »

uhh wat had je verwacht? Maar ik heb al eens een topics aangegeven en daar waren die MODS niet mee eens, laat varen joh!

Dus jij wilt zeggen dat je vele tevreden Linux Skype-gebruikers wilt teleurstellen? Als MS zou stoppen met Skype voor Linux, dan zullen een hoop mensen boos zijn, geloof mij maar. Dus tuurlijk is het wel erg als de Linux-versie komt te vervallen.

Is niet erg dat er geen echte goede Linux versie is. Draai je woorden eens om. Is toch best schandalig dat de Linux gebruiker afhankelijk is van gesloten software, en de groter hater (wat nooit direct gezegd word) afhankelijk is van MS. Open source word door miljoenen mensen gemaakt, i.v.m kleine groepje developers bij Skype en MS. Of is de alternatief voor opensource er wel? wat is men hier dan aan het zeuren? In beide gevallen geef ik Xarvaz en Emiel gelijk. kap met dat MS Bash topic.

« Reactie #71 Gepost op: 2011/05/12, 22:29:28 »
Waar is de grote MS Bash dan? Zie vooral wantrouwen of beter scepsis die me niet helemaal onterecht lijkt. Akkoord, de topictitel is wat tendentieus.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #72 Gepost op: 2011/05/12, 23:07:34 »
Erik1984, Dan moet je een aantal berichten nog eens goed lezen.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #73 Gepost op: 2011/05/12, 23:30:26 »
SIP is zeker een goed alternatief, al heb je dan wel altijd een gateway/server nodig :).

Google Talk is ook een mooie optie, en maakt gebruik van een open standaard.

« Reactie #74 Gepost op: 2011/05/13, 00:04:27 »
SIP is zeker een goed alternatief, al heb je dan wel altijd een gateway/server nodig :).

Google Talk is ook een mooie optie, en maakt gebruik van een open standaard.
Nou ja, Skype is een alles-in-een-oplossing, bellen, groepsgesprekken, videobellen, bellen naar vaste nummers, voicemail, sms, chat... Bij het SIP-protocol moet je al deze features zelf bijeen sprokkelen d.m.v. clients en je provider moet maar net ondersteuning bieden voor bellen naar vaste nummers.