Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Community Server (Testserver)  (gelezen 19576 keer)

jesse2314

  • Gast
Re: Community Server
« Reactie #50 Gepost op: 2011/05/11, 13:38:51 »
My name is femke98.

Ja klopt. maar jouw echte naam is wel [ knip ] :D


moderator-edit: Femke98 had duidelijk aangegeven dat ze als dusdanig wil worden aangesproken...
« Laatst bewerkt op: 2011/05/11, 19:05:01 door Prosper »

DarkEra

  • Gast
Re: Community Server
« Reactie #51 Gepost op: 2011/05/11, 13:40:43 »
Gaan we daar nu een hele discussie over houden? Respecteer de keuze van een lid, als femke98 aan geeft gewoon femke98 genoemd te willen worden dan is dat zo.


P.s.: Voor ik het vergeet.... Strak plan zo'n community server en thanks #! voor de sponsoring. Femke98 heeft wat dat betreft ook gelijk, er moet zorgvuldig een keuze worden gemaakt wie toe te laten. Dus alleen echt actieve leden en geen gasten die het alleen doen om erbij te horen maar verder totaal niks uitvoeren.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/11, 13:49:08 door DarkEra »

Re: Community Server
« Reactie #52 Gepost op: 2011/05/11, 13:46:46 »
femke98, excuseer mij.
jesse2314, anders draag je eens anders bij ;)

Ontopic:

SSH-keys van launchpad.net lijkt me geheel veilig, maar het moet wel goed gekoppeld worden aan gebruikers.
Voorbeeld van een mogelijke opzetje:
/home/[USER]/.ssh/key.pub

Dan kan men inloggen met:
ssh [USER]@[IP]
#!, wat zijn de specificatie's van de server? Krijgt de server ook een eigen IP?

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Community Server
« Reactie #53 Gepost op: 2011/05/11, 13:57:06 »
De hele opzet met security & inloggen komt wel goed. Ik ga proberen de server een eigen IP te geven. Als dit niet lukt ga ik poorten forwarden maar ik denk dat een dedicated IP geen probleem moet zijn.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Community Server
« Reactie #54 Gepost op: 2011/05/11, 13:57:51 »
Dooitze gaat al helemaal los... Ik zou het nu even wat rustiger aan doen. Het zou zonde zijn als jouw werk straks voor niets is.

Het lijkt me niet verkeerd om eerst eens te bepalen wie de (potentiële) beheerders worden. Vervolgens kan die groep een meeting ofzo plannen waar in overleg veel bereikt kan worden.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Community Server
« Reactie #55 Gepost op: 2011/05/11, 14:16:21 »
Dooitze gaat al helemaal los... Ik zou het nu even wat rustiger aan doen. Het zou zonde zijn als jouw werk straks voor niets is.

Het lijkt me niet verkeerd om eerst eens te bepalen wie de (potentiële) beheerders worden. Vervolgens kan die groep een meeting ofzo plannen waar in overleg veel bereikt kan worden.

Ik ben het helemaal met je eens :), ik heb ook nog niks gedaan hoor ;). Ik wacht rustig af.

Re: Community Server
« Reactie #56 Gepost op: 2011/05/11, 14:34:05 »
Rachid, idd ik ga al helemaal los :D
Als niemand een opzetje maakt komen we nergens. ;)

Even als reactie:

#! is sowieso beheerder.
Ik heb genoeg tijd om de server (bijna) realtime te beheren, tenminste na de examens.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Community Server
« Reactie #57 Gepost op: 2011/05/12, 11:21:31 »
De hele opzet met security & inloggen komt wel goed. Ik ga proberen de server een eigen IP te geven. Als dit niet lukt ga ik poorten forwarden maar ik denk dat een dedicated IP geen probleem moet zijn.

Volgens mij is een eigen IP nog niet eens nodig. Zolang we maar een domainnaam hebben, kunnen we ssh'en naar de server. Het lijkt me inderdaad goed om een team samen te stellen en een meeting daarmee organiseren.

Ik heb JanClaeys en Rawchid al gevraagd en hij wil wel meehelpen als sys-admin. Waarschijnlijk wil johanvd ook meedoen? Zelf ben ik er natuurlijk ook graag bij betrokken.

Wat vinden jullie ervan om donderdag 19 mei 20:00 op IRC een meeting te houden hierover?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: Community Server
« Reactie #58 Gepost op: 2011/05/12, 11:56:19 »
Volgens mij is een eigen IP nog niet eens nodig. Zolang we maar een domainnaam hebben, kunnen we ssh'en naar de server.
Vermoedelijk zit de website dan ook achter een reverse proxy en zo, dus het is niet helemaal hetzelfde.  Maar dat is iets wat op een vergadering besproken kan worden...
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Re: Community Server
« Reactie #59 Gepost op: 2011/05/14, 13:34:22 »
Ik wil ook wel heel graag helpen met de website verbeteren/beheren :)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Community Server
« Reactie #60 Gepost op: 2011/05/14, 16:34:58 »
De hele opzet met security & inloggen komt wel goed. Ik ga proberen de server een eigen IP te geven. Als dit niet lukt ga ik poorten forwarden maar ik denk dat een dedicated IP geen probleem moet zijn.

Volgens mij is een eigen IP nog niet eens nodig. Zolang we maar een domainnaam hebben, kunnen we ssh'en naar de server. Het lijkt me inderdaad goed om een team samen te stellen en een meeting daarmee organiseren.

Ik heb JanClaeys en Rawchid al gevraagd en hij wil wel meehelpen als sys-admin. Waarschijnlijk wil johanvd ook meedoen? Zelf ben ik er natuurlijk ook graag bij betrokken.

Wat vinden jullie ervan om donderdag 19 mei 20:00 op IRC een meeting te houden hierover?

Ik heb geen problemen over de datum gehoord, dus zie ik jullie 19e mei om 20:00 uur op #ubuntu-nl-meeting
http://loco.ubuntu.com/meetings/team/90/detail/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Community Server
« Reactie #61 Gepost op: 2011/05/14, 16:48:43 »
Ik zal er niet de hele vergadering bij kunnen zijn waarschijnlijk, vanwege werk.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Community Server
« Reactie #62 Gepost op: 2011/05/17, 15:31:28 »
Bij mij is er ook ineens iets tussen gekomen.

Rawchid heeft een doodle aangemaakt, graag aangeven welke dagen jullie uitkomt
http://www.doodle.com/maxg6wgixp89nmzd
« Laatst bewerkt op: 2011/05/17, 15:52:18 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Community Server
« Reactie #63 Gepost op: 2011/05/19, 19:51:24 »
Mooi, komende zondag (22 mei) doen we een meeting om 19.30 uur.
Tot dan in #ubuntu-nl-meeting.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline basd

  • Lid
Re: Community Server
« Reactie #64 Gepost op: 2011/05/31, 23:28:00 »
zo de ipv4 addressen zitten in de dns server.
de ipv6 addressen zijn toegewezzen en ingevoerd bij ripe zie ook:
http://www.db.ripe.net/whois?search=-B+-r+6.0.0.0.1.0.0.0.8.6.9.0.2.0.a.2.ip6.arpa
http://www.db.ripe.net/whois?search=-B+-r+2a02%3A968%3A1%3A6%3A%3A%2F64

De server wordt gemaakt as we speek
« Laatst bewerkt op: 2011/05/31, 23:34:28 door basd »
Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Community Server
« Reactie #65 Gepost op: 2011/06/01, 10:42:06 »
Hey Bas, dit topic gaat (ging) over een testserver voor Ubuntu NL.

Ik heb jouw post even geciteerd in een nieuw topic: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/nieuwe-server-ubuntu-nl/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Community Server
« Reactie #66 Gepost op: 2011/06/01, 10:55:52 »
We waren 22 mei samengekomen. Echter waren er op dat moment iets belangrijkere dingen te bespreken dan de Community/Test-server. Voor het gemak noem ik dat vanaf nu testserver.
We hebben het toen gehad voornamelijk over de nieuwe hoofdserver voor Ubuntu NL. Zie de topics Ubuntu-NL: de toekomst en Nieuwe server Ubuntu NL. En hier de notulen van die meeting.

Verder miste we meneer #! dus konden we het niet inhoudelijk over de testserver hebben. De conclusie is eigenlijk dat we nog steeds graag een testomgeving zouden willen hebben. Maar dat dit nu even wat minder haast heeft. Als het aan mij ligt laten we dit nu even liggen tot alles rond de nieuwe hoofdserver geregeld is en draait. We kunnen het dan weer oppakken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Community Server
« Reactie #67 Gepost op: 2011/06/01, 11:17:36 »
Sorry, ik moest spontaan naar het buitenland voor me werk en ben sinds dien druk bezig geweest. Aanbod geld nog steeds, ik hoor het wel :).

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Community Server
« Reactie #68 Gepost op: 2011/06/01, 15:12:21 »
Oke, geen man over boord.
Mooi dat het aanbod nog geldt. We zullen zien waar de tijd ons brengt :)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Community Server (Testserver)
« Reactie #69 Gepost op: 2011/06/30, 23:45:24 »
Nu de hoofdserver is overgezet, is het weer tijd om eens te brainstormen en te beginnen met de Community Server.
Hier alvast een aantal data wanneer we een meeting kunnen plannen: http://www.doodle.com/q6pe77dx9prkks9w

Wie doet er allemaal mee?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Community Server (Testserver)
« Reactie #70 Gepost op: 2011/07/01, 08:22:04 »
Ik sta ingeschreven, en nogmaals sorry voor vorige keer.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Community Server (Testserver)
« Reactie #71 Gepost op: 2011/07/07, 21:13:57 »
http://www.doodle.com/q6pe77dx9prkks9w

Zullen we 20 juli om 19:30 dan maar aanhouden.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

jesse2314

  • Gast
Re: Community Server (Testserver)
« Reactie #72 Gepost op: 2011/07/07, 21:23:18 »
http://www.doodle.com/q6pe77dx9prkks9w

Zullen we 20 juli om 19:30 dan maar aanhouden.

Helaas dan kan ik niet, ik ga vanaf de 16 juli op vakantie :'(

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Community Server (Testserver)
« Reactie #73 Gepost op: 2011/07/07, 22:11:51 »
http://www.doodle.com/q6pe77dx9prkks9w

Zullen we 20 juli om 19:30 dan maar aanhouden.

Helaas dan kan ik niet, ik ga vanaf de 16 juli op vakantie :'(

Idd jammer, maar een vergadering plannen waar iedereen aanwezig kan zijn is moeilijk. Je bant na je vakantie welkom om mee te denken bij het project, mocht je dit willen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Community Server (Testserver)
« Reactie #74 Gepost op: 2011/07/08, 00:22:52 »