Beste is om eerst ruimte vrij te maken op de HD met de LiveCD en gParted en dan te gaan installeren (kan ook tijdens te installatie.
Er moet GEEN tweede swap aangemaakt worden, hij herkend de bestaande gewoon en zal die gebruiken.
Formatteren in ext4.
Meer is dat niet.
Wel is er een vraag om eventueel een account te introduceren (tijdens de installatie procedure) Dat zou ik afraden omdat ik daar zelf geen goede ervaring mee heb. (Er werden instellingen overgenomen of iets dergelijks, van mijn andere install. Lijkt onmogelijk zeiden sommigen maar is toch gebeurd.)
Zijn er al 4 partities (3 + 1 extended) dan moet je die ruimte dus vrij maken in de extended en daar dan een nieuwe partitie aanmaken.
Pjotr heeft zelfs een 10 voudig opstartbare Flaptop (zoals hij zelf altijd zegt). Dus je kan eigenlijk zoveel distro's installeren als je zelf wil.
[Ter info:
Zijn er al 4 partities (4 primaire, tegenwoordig standaard op de nieuwe computers) dan moet je één ervan (De recovery) een backup maken en dan leeg maken. Daarna de windows partitie verkleinen en de vrijgekomen ruimte gebruiken.]
Let wel op. Als je een andere versie of distro installeerd zal deze ZIJN Grub installeren.
Dus wil je de oude houden dan moet je die via de LiveCD wel effe herstellen/herinstalleren.
Ook als je er een andere distro (andere soort, bijv: Fedora of Centos of weet ik veel) dan kan het zijn dat de grub de andere distro's niet meer ziet. (gebeurd zeker als het nog een distro is die nog niet met ext4 werkt).
Dan moet je zeker de grub even herstellen want anders kan je je reeds geïnstalleerde distro('s) niet meer opstarten.