Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HD problemen  (gelezen 872 keer)

Offline baptist

  • Lid
HD problemen
« Gepost op: 2011/04/12, 10:59:45 »
Mijn HD gaf problemen, waardoor de opstart niet meer lukte.
Ik zag alleen het bureaublad maar zonder de onderbalk ( Toepassingen - Locaties - Systeem ...)
Schijfgebruik 80% is waarschijnlijk de oorzaak.  Wat ik er ook afhaalde, het systeem startte niet correct op.
Inmiddels nieuwe HD gemonteerd en de oude als slave gedefinieerd. Dat werkt nu weer.
Ik kan met mijn oude HD wel de Open office org documenten bereiken,
maar heb helaas geen backup van Evolution (mail en en Mozilla Firefox bladwijzers)
Ik kan wel in de oude directory, maar weet niet welke files ik moet kopiƫren en of dat wel mogelijk is ?
Wie kan mij helpen ?

Baptist

Offline axelv

  • Lid
Re: HD problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/12, 11:18:16 »
mozilla bladwijzers kan je vinden in de verborgen map /home/gebruikersnaam/.mozilla
Als je deze map kopieert, dan kan je die gewoon weg later op je nieuwe HD zetten... (zelfde plaats)

Evolution mail weet ik niet... maar een ander forumlid zal daar wel raad mee weten ;)

Offline Roc.am

  • Lid
Re: HD problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/12, 11:25:45 »
mozilla bladwijzers kan je vinden in de verborgen map /home/gebruikersnaam/.mozilla
Als je deze map kopieert, dan kan je die gewoon weg later op je nieuwe HD zetten... (zelfde plaats)

Evolution mail weet ik niet... maar een ander forumlid zal daar wel raad mee weten ;)


Verborgen map .evolutionmail
ook deze gewoon op zelfde plaats terug zetten op nieuwe HD.
Maar dit geld eigenlijk voor je hele homemap met (ctrl-H) verborgen mappen.
Als je deze terug zet heb je alle instellingen en documenten die erin stonden terug.
Hoef je nog alleen je extra programma's te installeren.  ;)

- Roc

Offline koos4401

  • Lid
Re: HD problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/12, 14:40:20 »
Voor Evolution citeer ik mezelf maar even:
Citaat
Citaat
Kan ik ook beter de hele    .evolution file  kopiĆ«ren en overzetten?
Nee, beter is het Evolution zijn " eigen " back-up te laten maken (zie Bestand>>......)
Dat schrijf je extern weg.
Na alle herinstallatie && laat je Evolution dan zijn eigengemaakte back-up weet terugzetten.
Zie post #2 van http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/van-9-04-naar-10-04-welke-data-saven/msg703101/#msg703101
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline baptist

  • Lid
Re: HD problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/14, 17:32:41 »
 
Back up maken is helaas niet meer mogelijk, wel de volledige map copieren.
Bedankt voor het advies. Probleem perfect verholpen, chapeau

Baptist