Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mobiele telefoon  (gelezen 11575 keer)

Offline Felix

• Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: mobiele telefoon
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/13, 22:18:17 »
Als ik dit allemaal zo lees, is het misschien wel de moeite om te wachten op de nieuwe HTC, denk ik. Als dat betaalbaar gaat worden. En anders gewoon een andere Android toestel. Ok. Bedankt voor te tips.

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie allemaal met SSH doen op je telefoon, behalve je pc op afstand uitzetten.

Mail lezen c.q. versturen, software compileren, downloaden, etc .. The usual stuff, niets spannends dus :)

Ohja, zit gewoon vanaf een HTC Wildfire, met standaard rom ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline bwmchris

• Lid
    • mobile vikings
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/15, 11:29:05 »
Samsung galaxy apollo zeer tevreden over en draait op android.
als je geen data abo hebt wel ff apndroid mee installeren dan kan je zelf bepalen wanneer je phone online gaat.de samsung s lag spijtig genoeg buiten mijn budget.
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi

Offline kasper2

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/15, 16:48:59 »
'als dat betaalbaar gaat worden'... Daar zou ik nooit op wachten. Over een half jaar zal de nieuwste HTC weliswaar betaalbaarder zijn, maar tegen die tijd zal er wel weer een nieuwere 'nieuwste' telefoon uitkomen die weer 'veel beter' is dan de oude. Als je geen 450 euro voor een telefoon over hebt (wat volkomen begrijpelijk is), moet je er gewoon vrede mee hebben dat je nooit de nieuwste telefoon zult hebben.

Ik heb zelf een Samsung Galaxy Spica, maar er zijn niet veel winkels meer die hem verkopen. Ik heb hem dan ook al bijna anderhalf jaar.
Toen ik hem kocht was het wel de beste 'value for money' op Androidgebied. De Galaxy Apollo is een soort 'opvolger' van de Spica, maar hij heeft een langzamere processor en een scherm met een lagere schermresolutie (240x400), waardoor veel apps er niet op werken.
Ik raad je echt een resolutie van minstens 320x480 aan. Vroegâh was dat de 'stadaardresolutie' van Android, en vrijwel alle apps werken daar goed op, in tegensteeling tot op lagere resoluties. Bovendien ziet en schterm met een hogere resolutie er over het algemeen beter (scherper) uit (tot op zekere hoogte). Veel telefoons hebben tegenwoordig een hogere resolutie, maar dat is geen probleem voor de meeste applicaties.
Alles is relatief

Offline Tom

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/04/15, 17:03:43 »
Mijn GSM ( mobiele telefoon ) kost 45 Euro en ik kan er uitstekend mee telefoneren alhoewel hij nu ook vijf jaar oud is.
Want dat is toch de titel van dit topic ,, mobiele telefoon ,, zou dus beter ,,Internet telefoon,,  heten. XD
450 Euro (grof 900 gulden) voor een telefoon pfffffff nooit niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/15, 17:05:42 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #29 Gepost op: 2011/04/15, 17:37:51 »
@kasper2
Klopt, je zal nooit de nieuwste telefoon hebben in dat geval, maar wel je zal wel een smartphone bezitten over een paar jaar. Je kan dezelfde ervaring hebben met elke twee jaar een nieuw mobieltjes met nieuwe functies voor een fractie van de prijs.
Een beetje zoals in deze cartoon ;) http://xkcd.com/606/
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline kasper2

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/04/15, 19:14:49 »
Mijn GSM ( mobiele telefoon ) kost 45 Euro en ik kan er uitstekend mee telefoneren alhoewel hij nu ook vijf jaar oud is.
Want dat is toch de titel van dit topic ,, mobiele telefoon ,, zou dus beter ,,Internet telefoon,,  heten. XD
450 Euro (grof 900 gulden) voor een telefoon pfffffff nooit niet.
Kunnen we niet eens afspreken dat we niet meer gaan omrekenen naar Guldens? Ik weet inmiddels wel dat vroeger alles beter was, maar omrekenen naar Guldens heeft na bijna 10 jaar echt geen zin meer.

Dat terzijde: Ja, 450 euro is veel geld voor een telefoon, maar je kunt er dan ook een stuk meer mee dan alleen bellen en sms'en. Bovendien kan ik nog wel een lijstje aan dingen opnoemen waar je meer dan 450 euro aan kwijt bent in de periode dat een telefoon meegaat en waar IK minder aan zou hebben. Denk aan een rookverslaving of, kijkend naar Wanda's avatar: aan een hond ben je in de tijd dat een telefoon gemiddeld meegaat al gauw meer dan 450 euro kwijt aan voer, verzorging, afschrijving (misschien een beetje materialistisch uitgedrukt) en andere kosten.
Let vooral op de IK. Ik weet dat er veel mensen zijn die enorm veel waarde hechten aan de emotionele band die je met een hond op kunt bouwen of aan de sociale contacten die je opdoet als je weer eens ergens buiten in de regen staat te roken, maar ik heb aan beiden geen behoefte, terwijl ik het wel erg prettig vind om altijd te kunnen internetten.

@kasper2
Klopt, je zal nooit de nieuwste telefoon hebben in dat geval, maar wel je zal wel een smartphone bezitten over een paar jaar. Je kan dezelfde ervaring hebben met elke twee jaar een nieuw mobieltjes met nieuwe functies voor een fractie van de prijs.

Je hebt gelijk, maar als je nu een HTC Desire koopt (om maar eens en wat oudere high-end smartphone te noemen), heb je over een paar jaar ook nog een smartphone, terwijl een Desire goedkoper is dat een Sensation (de nieuwste HTC). Ik wil gewoon duidelijk maken: het heeft geen zin om te wachten tot iets goedkoper is geworden (niet alleen voor telefoons, ook voor auto's, tv's, pc's en alles waar regelmatig een nieuw model van uitkomt). Als je een nieuwe telefoon nodig hebt, moet je (naar mijn mening) gewoon afvragen: Wat wil ik met de telefoon kunnen doen? en wanneer wil ik die telefoon hebben? Dan kijk je wat een telefoon die aan je wensen voldoet kost en ga je je afvragen of je dat geld ervoor (over) hebt. Vervolgens moet je er vrede mee hebben dat er weer nieuwe, betere telefoons uitkomen die meer kunnen voor minder geld.
Alles is relatief

Offline Tom

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2011/04/15, 20:13:07 »
Kunnen we niet eens afspreken dat we niet meer gaan omrekenen naar Guldens? Ik weet inmiddels wel dat vroeger alles beter was, maar omrekenen naar Guldens heeft na bijna 10 jaar echt geen zin meer.
Klopt waarschijnlijk maar als je er bijna 56 jaren mee geleefd hebt gaat dat niet altijd zo .. jonge man.
Als iedereen dat nog een beetje deed kwamen er waarschijnlijk minder probleem gevallen voor qua financiele  problemen bij sommige mensen.
Over de kosten van een Hond heb ik het niet met u daar u er geen interesse voor heeft.
beetje materialistisch < Mijn Hond heeft 16 jaar geleefd en alles met ons samen gedeeld , gaat uw 450 euro telefoon ook zo lang mee.?.
Maar goed ik persoonlijk vindt het gewoon te duur voor iets wat na twee jaren al out is qua besturings systeem , model en mogelijkheden.
Maar ja ieder zijn ding nietwaar en voor de rest zullen we ( ik ) maar offtopic blijven en sorry voor de storing. >:(
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #32 Gepost op: 2011/04/15, 20:19:12 »
@kasper2

Om nog maar te zwijgen over prijszakkingen. Mijn Motorola Milestone XT720 kostte me september 2010 429 euro en als ik nu naar de nieuwprijs kijken, zit ie al tussen de 300 en 400 :o

« Reactie #33 Gepost op: 2011/04/15, 21:20:03 »
Als je een nieuwe telefoon nodig hebt, moet je (naar mijn mening) gewoon afvragen: Wat wil ik met de telefoon kunnen doen? en wanneer wil ik die telefoon hebben? Dan kijk je wat een telefoon die aan je wensen voldoet kost en ga je je afvragen of je dat geld ervoor (over) hebt. Vervolgens moet je er vrede mee hebben dat er weer nieuwe, betere telefoons uitkomen die meer kunnen voor minder geld.

Ben ik het mee eens, maar laten we dit dan praktiseren.
Wat wil ik met mijn telefoon kunnen doen?
Bellen, SMS-en, Internetten, Video's bekijken, Muziek luisteren en spelletjes spelen. Ook wil ik dat dit soepel gaat, dus dat mijn spelletjes niet op 12FPS lopen.  (Hypotetische situatie)
Dan kijk ik op de markt, en zie ik dat ik dan een telefoon van 400 euro (fictief bedrag) nodig heb.
Dan wacht ik maar even, over een jaar heb ik een telefoon voor 250 euro die dat kan. (Weer hypotetisch bedrag)

In dat geval kan je dus beter even wachten tot er een nieuw model uit is.
Als je de nieuwste telefoon wil hebben die er is, ja dan heeft het geen zin om te wachten. Misschien als er bijna een nieuw model uit is, dan loop je een paar maanden langer met het allernieuwste rond. Maar in essentie maakt het dan niet meer uit.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Felix

• Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
« Reactie #34 Gepost op: 2011/04/15, 21:54:44 »
Heb hier een een HTC Wildfire, ik meen dat die in de winkel iets van 250 euro kost (als je op internet rondt klikt zaldie wel goedkoper te verkrijgen zijn). En ben ronduit tevreden over het 'ding'. Het doet alles wat de duurdere broertjes ook kunnen, alleen dan tegen een betere prijs ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc &gt; 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Of via Facebook

« Reactie #35 Gepost op: 2011/04/15, 22:18:47 »
Die mobile telefoon was het begin van het "asociale tijdperk". Eerlijk gezegd vond ik het rustiger zonder al die storende dingen. Je kan nergens meer komen of er zit wel iemand in zo'n ding te blèren.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

« Reactie #36 Gepost op: 2011/04/17, 00:33:53 »
Heb hier een een HTC Wildfire, ik meen dat die in de winkel iets van 250 euro kost (als je op internet rondt klikt zaldie wel goedkoper te verkrijgen zijn). En ben ronduit tevreden over het 'ding'. Het doet alles wat de duurdere broertjes ook kunnen, alleen dan tegen een betere prijs ;)

Maar wel met een minder scherm en mindere 3D-functionaliteit.

Offline Felix

• Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
« Reactie #37 Gepost op: 2011/04/17, 13:02:18 »

Maar wel met een minder scherm en mindere 3D-functionaliteit.

Valt prima mee te leven hoor, voor de dingen die ik er mee doe is dat al meer als overkill. En spelletjes spelen (los van een keer patience of bejeweld) doe ik niet op die dingen ..

Dus qua prijs prestatie verhouding is het ding gewoon helemaal top naar mijn bescheiden idee :)

if (argc &gt; 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Of via Facebook

Offline _Walter_

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2011/07/21, 23:28:06 »
Ik wil geen reclame maken, maar middels deze threat heb ik inmiddels een HTC Sensation in mijn bezit.

Ik denk niet dat ik daar spijt van gaan krijgen. Ik heb alleen een klein probleempje met mijn foto's, dat staat elders in dit forum.

« Reactie #39 Gepost op: 2011/07/21, 23:44:35 »
HTC Touch Pro 2 met Windows Mobile en Android. Maar Internet blijft knoeien op die kleine schermen vind ik, inzoomen dan weer uitzoemen, bah.
Een grootvoordeel van mijn telefoon, hij is toiletpotduikproof. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline bwman

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2011/07/22, 00:11:29 »
ik heb op mijn apollo geen enkele app die niet werkt. ik heb ze natuurlijk niet allemaal uitgetest maar van alle apps die er bij mij opstaan is er geen enkele die niet werkt.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast