Mijn GSM ( mobiele telefoon ) kost 45 Euro en ik kan er uitstekend mee telefoneren alhoewel hij nu ook vijf jaar oud is.
Want dat is toch de titel van dit topic ,, mobiele telefoon ,, zou dus beter ,,Internet telefoon,, heten. XD
450 Euro (grof 900 gulden) voor een telefoon pfffffff nooit niet.
Kunnen we niet eens afspreken dat we niet meer gaan omrekenen naar Guldens? Ik weet inmiddels wel dat vroeger alles beter was, maar omrekenen naar Guldens heeft na bijna 10 jaar echt geen zin meer.
Dat terzijde: Ja, 450 euro is veel geld voor een telefoon, maar je kunt er dan ook een stuk meer mee dan alleen bellen en sms'en. Bovendien kan ik nog wel een lijstje aan dingen opnoemen waar je meer dan 450 euro aan kwijt bent in de periode dat een telefoon meegaat en waar IK minder aan zou hebben. Denk aan een rookverslaving of, kijkend naar Wanda's avatar: aan een hond ben je in de tijd dat een telefoon gemiddeld meegaat al gauw meer dan 450 euro kwijt aan voer, verzorging, afschrijving (misschien een beetje materialistisch uitgedrukt) en andere kosten.
Let vooral op de IK. Ik weet dat er veel mensen zijn die enorm veel waarde hechten aan de emotionele band die je met een hond op kunt bouwen of aan de sociale contacten die je opdoet als je weer eens ergens buiten in de regen staat te roken, maar ik heb aan beiden geen behoefte, terwijl ik het wel erg prettig vind om altijd te kunnen internetten.
@kasper2
Klopt, je zal nooit de nieuwste telefoon hebben in dat geval, maar wel je zal wel een smartphone bezitten over een paar jaar. Je kan dezelfde ervaring hebben met elke twee jaar een nieuw mobieltjes met nieuwe functies voor een fractie van de prijs.
Een beetje zoals in deze cartoon
http://xkcd.com/606/
Je hebt gelijk, maar als je nu een HTC Desire koopt (om maar eens en wat oudere high-end smartphone te noemen), heb je over een paar jaar ook nog een smartphone, terwijl een Desire goedkoper is dat een Sensation (de nieuwste HTC). Ik wil gewoon duidelijk maken: het heeft geen zin om te wachten tot iets goedkoper is geworden (niet alleen voor telefoons, ook voor auto's, tv's, pc's en alles waar regelmatig een nieuw model van uitkomt). Als je een nieuwe telefoon nodig hebt, moet je (naar mijn mening) gewoon afvragen: Wat wil ik met de telefoon kunnen doen? en wanneer wil ik die telefoon hebben? Dan kijk je wat een telefoon die aan je wensen voldoet kost en ga je je afvragen of je dat geld ervoor (over) hebt. Vervolgens moet je er vrede mee hebben dat er weer nieuwe, betere telefoons uitkomen die meer kunnen voor minder geld.