Windows toets en naar je zij balk kijken. Komen cijfers en letters in te staan.
Boven aan 1 en zo oplopend. Alleen desktop en zo zijn letters. Windows S is alle bureau bladen gelijk open.
Windows W heb je alle openstaande programma's die open staan op je scherm. Maakt niet uit of ze op een ander bureaublad staan.
Dat werkt allemaal prima, maar als je aplicatie niet in de zij balk staat en je bent de naam vergeten, en dat gebeurd wel eens bij programma's die je bijna nooit gebruikt. dan is het lastig om terug te vinden.
Het idee al dat als je snel naar het juiste scherm wilt, dat je dan op de icoon rechter muis knop moet gebruiken.
Je kunt ook op de icoon klikken maar dan staat de complete lijst met iconen op je scherm en door de grote is het scrollen en is er geen overzichtelijkheid.
Microsoft heeft een onderzoek gedaan naar wat voor mensen het meest overzichtelijk is.
Dit hebben ze gedaan voor hun Windows phone 7.
Daaruit kwam 1 enkele rij iconen op alfabetische volgorde.
Toen ik de telefoon zag en de iconen, geloofde ik het niet. Maar ik heb het gisteren getest in de winkel en wat tests gedaan met een vriend van mij. Degene die de enkele lijst gebruikte, had alles eerder gevonden dan als er meerdere rijen naast elkaar stonden.
Ik was trouwens onder de indruk van de phone 7. Dat menu draait soepel en is overzichtelijk.
Die blokken werken perfect. Maar dat is wat anders.
O het lijkt misschien niet zo maar zodra ik moet typen om iets te vinden, dan is het voor mij al over.
ik zit op een laptop en ik wil niet iedere keer dat ding op mijn schoot nemen om een programma te openen.
Dit geld ook voor als je grafisch werk doet.
ik had op mijn werk 80% van de tijd niet mijn toetsenbord vast.
Ik had een muis vast en een space ball in de andere hand. Toetsenbord was alleen voor bestanden een naam te geven. De rest deed je met je muis en het CAD model draaide je met de space ball.
Enige moment als ik niet typ dat ik mijn toetsenbord gebruik is met games.
Maar draai nu Windows 7. Zat wat games te spelen die helaas niet in Linux draaien.
Zag trouwens dat Battlefield 2 onder ubuntu draait in wine. Iets voor mijn volgende pc.