Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toch gnome classic desktop standaard in Ubuntu 11.04?  (gelezen 18554 keer)

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Toch gnome classic desktop standaard in Ubuntu 11.04?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/09, 14:12:56 »
Dat zal best zijn ,maar wat als je pc het niet aankan.
Dan koop je een andere ...
lol.
Of je wijkt uit naar Gnome classic, xubuntu of lubuntu
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/09, 18:04:08 »
Waarom verbaast je dat? Ik wil Unity best wel uitproberen, maar liever niet als default.
Citaat
1. There are key feature regressions, for example, there is no systray
support for many important applications.
2. There are usability problems,
3. We are coming in too hot, there are too many crashers on some
hardware and the final product will be buggy.
Ik heb de rest niet gelezen, maar als dit waar is, vind ik het erg verstandig om deze niet default te doen.
Dit is extra gevaarlijk voor mensen die de eerste keer Ubuntu gebruiken. Die zullen Ubuntu dan als buggy OS gaan zien.

Vertrouwen komt ter voet en gaat ter paard

bij mij draait unity rotstabiel! okè het is niet zo gebruiksvriendelijk als gnome, maar wel veel efficiënter!

Offline Tom

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/09, 18:11:41 »
gebruiksvriendelijk als gnome, maar wel veel efficiënter!  < En waar ligt daar het verschil.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #28 Gepost op: 2011/04/09, 18:19:44 »
En waar ligt daar het verschil.

in de kleur van de bril denk ik

« Reactie #29 Gepost op: 2011/04/09, 20:40:19 »
in de kleur van de bril denk ik

Anyway, volgens Van Dale: Efficiënt: "zó dat het de minste middelen, inspanning enz. kost; doelmatig"
Er zit dus wel degelijk een verschil tussen gebruiksvriendelijk en efficiënt.
Ik snap niet waarom men moeite heeft met het verschil tussen die 2 woorden te begrijpen?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/04/09, 21:55:16 »

bij mij draait unity rotstabiel! okè het is niet zo gebruiksvriendelijk als gnome, maar wel veel efficiënter!
< Wat Gnome of Unity betreft dus in die te samenhang had ik graag geweten wat Hij exact daar mee bedoelde. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #31 Gepost op: 2011/04/09, 21:57:25 »
XD
Waarschijnlijk dat hij vindt dat hij makkelijker kan werken met Unity, maar dat er op sommige punten nog verbetering moet komen vooraleer het net zo gebruiksvriendelijk is als GNOME (iets zegt me dat het met de aanpasbaarheid te maken heeft).
(btw, even voor de duidelijkheid: die LOl WUT was voor die opmerking van Xarvaz bedoeld ;))

Offline Tom

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2011/04/09, 21:59:16 »
 :D :D :D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2011/04/09, 22:34:21 »
Unity mist het gemak van Gnome.
Laatst ook weer even mijn pc in Unity gezet en laten zien.
Iemand die nooit met Linux heeft gewerkt komt er niet echt uit en is meer aan het zoeken.
Daarna Gnome 2 omgeving laten zien en ze dezelfde en nog wat extra dingen laten doen.
Ze vonden alles veel sneller.
Ook als ik het omgekeerd deed dus eerst Gnome en dan unity. Gnome is vele malen gebruik's vriendelijker dan Unity.

De iconen deed ze aan het menu van een telefoon denken en ze wilde op het scherm drukken.

Misschien omdat ze net als mij zijn en zij net als mij liever een efficiënte desktop hebben dan een desktop vol met grote iconen en afwijkende menu's.
Had al een hekel aan aan die iconen op mijn desktop in windows en die staat weer half vol.
In linux is ie bij mij heel mooi leeg =D

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #34 Gepost op: 2011/04/10, 10:28:57 »
@wanda ik bedoelde daarmee dat je aan unity wat langer moet wennen, om via het lenses-systeem eventjes door je geinstalleerde programma's te bladeren is behoorlijk rommelig!
echter als je de namen van je programma's kent (en ze dus uit het hoofd leert) dan kun je zeer snel navigeren door gewoon op de win-toets te drukken, naam in te tikken en op enter te drukken. in die zin werkt het efficiënt! je bent vrijwel geen tijd kwijt met het klikken op de menutjes, maar zoals ik al zei: even bladeren door alles wat op je pc staat is erg rommelig gedaan.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2011/04/10, 10:32:16 »
Oke bedankt voor uw antwoord ,dit sterkt alleen mijn bedoeling om Unity niet te gebruiken. :D

Online vanadium

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2011/04/10, 13:05:02 »
echter als je de namen van je programma's kent (en ze dus uit het hoofd leert) dan kun je zeer snel navigeren door gewoon op de win-toets te drukken, naam in te tikken en op enter te drukken. in die zin werkt het efficiënt!
Dat is iets wat je nu standaard niet kunt, maar wel met een launcher zoals gnome-do of kupfer.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2011/04/10, 13:07:25 »
Dat is iets wat je nu standaard niet kunt, maar wel met een launcher zoals gnome-do of kupfer.
Gewoon alt-f2 gaat natuurlijk ook maar is niet zo krachtig.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2011/04/10, 14:10:25 »
Windows toets en naar je zij balk kijken. Komen cijfers en letters in te staan.
Boven aan 1 en zo oplopend. Alleen desktop en zo zijn letters. Windows S is alle bureau bladen gelijk open.
Windows W heb je alle openstaande programma's die open staan op je scherm. Maakt niet uit of ze op een ander bureaublad staan.
Dat werkt allemaal prima, maar als je aplicatie niet in de zij balk staat en je bent de naam vergeten, en dat gebeurd wel eens bij programma's die je bijna nooit gebruikt. dan is het lastig om terug te vinden.
Het idee al dat als je snel naar het juiste scherm wilt, dat je dan op de icoon rechter muis knop moet gebruiken.
Je kunt ook op de icoon klikken maar dan staat de complete lijst met iconen op je scherm en door de grote is het scrollen en is er geen overzichtelijkheid.

Microsoft heeft een onderzoek gedaan naar wat voor mensen het meest overzichtelijk is.
Dit hebben ze gedaan voor hun Windows phone 7.
Daaruit kwam 1 enkele rij iconen op alfabetische volgorde.
Toen ik de telefoon zag en de iconen, geloofde ik het niet. Maar ik heb het gisteren getest in de winkel en wat tests gedaan met een vriend van mij. Degene die de enkele lijst gebruikte, had alles eerder gevonden dan als er meerdere rijen naast elkaar stonden.
Ik was trouwens onder de indruk van de phone 7. Dat menu draait soepel en is overzichtelijk.
Die blokken werken perfect. Maar dat is wat anders.

O het lijkt misschien niet zo maar zodra ik moet typen om iets te vinden, dan is het voor mij al over.
ik zit op een laptop en ik wil niet iedere keer dat ding op mijn schoot nemen om een programma te openen.
Dit geld ook voor als je grafisch werk doet.
ik had op mijn werk 80% van de tijd niet mijn toetsenbord vast.
Ik had een muis vast en een space ball in de andere hand. Toetsenbord was alleen voor bestanden een naam te geven. De rest deed je met je muis en het CAD model draaide je met de space ball.

Enige moment als ik niet typ dat ik mijn toetsenbord gebruik is met games.

Maar draai nu Windows 7. Zat wat games te spelen die helaas niet in Linux draaien.
Zag trouwens dat Battlefield 2 onder ubuntu draait in wine. Iets voor mijn volgende pc. =D

Offline lariek

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2011/04/10, 14:51:29 »
Ben het grondig met emiel1976 eens.
Ik hoop dat ik gnome altijd zal kunnen gebruiken, maakt niet uit hoe,
als de mogelijkheid om het in te stellen maar in de distributie zit.
Verder werk ik het meeste met toetsen, het klikken laat ik aan anderen over.
Heb trouwens wel allerlei desktopomgevingen geprobeerd, maar kwam steeds weer terug op Gnome.
Al ben ik wel tevreden over de 11.04, inderdaad hij loopt als een trein.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2011/04/10, 15:20:57 »
Het leuke is, is dat die leuke toets combinaties ook in de classic look werken.
11.04 met de Classic look is echt super. Ben een paar bugs tegen gekomen maar dat is normaal voor een Beta versie.
Nog even wachten en dan kom 11.04 op mijn laptop in classic look. Ga niet updaten maar een her installatie. Kan ik alles mooi instellen.
Weet dat al mijn had ware goed ondersteund word in 11.04 dus daar hoef ik niet meer op te letten.

Heb in virtualbox verschillende distro's geprobeerd en ik blijf ook op Gnome 2 terug komen.
Om 1 of andere rede werkt dat toch het beste voor mij.
KDE ziet er echt strak uit. Vind het mooier dan Gnome maar Gnome werkt fijner vind ik.

Sorry Vistaus.  ;)

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #41 Gepost op: 2011/04/10, 15:23:08 »
Oke bedankt voor uw antwoord ,dit sterkt alleen mijn bedoeling om Unity niet te gebruiken. :D

kan ik me goed voorstellen daar is gewoon niet mee te werken.

{echter als je de namen van je programma's kent (en ze dus uit het hoofd leert) dan kun je zeer snel navigeren door gewoon op de win-toets te drukken, naam in te tikken en op enter te drukken. in die zin werkt het efficiënt!}

ik bedoel.. hallo dit kun je niet menen he :o

« Reactie #42 Gepost op: 2011/04/10, 16:33:21 »
oeps... foutje... ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/10, 16:35:10 door crashit »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

jesse2314

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 2011/04/10, 16:35:06 »
Reactie verwijderd.
Reden: verkeerde reactie in het verkeerde topic.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #44 Gepost op: 2011/04/10, 17:30:47 »

euuhhh ik zei EFFICIËNT ik zei niet gebruiksvriendelijk, want dat is het absoluut niet!

« Reactie #45 Gepost op: 2011/04/10, 20:18:08 »
Gewoon alt-f2 gaat natuurlijk ook maar is niet zo krachtig.

Alt+F2 op KDE wel.

« Reactie #46 Gepost op: 2011/04/10, 20:19:40 »

kan ik me goed voorstellen daar is gewoon niet mee te werken.

{echter als je de namen van je programma's kent (en ze dus uit het hoofd leert) dan kun je zeer snel navigeren door gewoon op de win-toets te drukken, naam in te tikken en op enter te drukken. in die zin werkt het efficiënt!}

Ik weet niet hoe jij het doet, maar ik weet wat ik installeer. Daardoor is het ook makkelijker onthouden en als je niet de volledige naam meer weet, kun je ook een deel van de naam typen en dan vindt ie het alsnog.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #47 Gepost op: 2011/04/10, 21:35:36 »
laten we het dan nu eens hebben over de goede dingen van unity
ik bedoel die nieuwe schuifbalken zijn zeer innovatief! je merkt ook dat alles zo is ingedeeld dat je zo min mogelijk van je scherm kwijt bent zelfs die éne balk boven word gebruikt om componenten van het programma weer te geven, slim bedacht! ook het systeemvak is netjes opgeruimd en heeft geen verschillende menu's voor links-klikken/rechts-klikken etc. gewoon één menu en niets anders! zoals het moet dus...

« Reactie #48 Gepost op: 2011/04/11, 14:00:05 »
niekn +1 Dat is inderdaad zo :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2011/04/11, 17:51:53 »
Vooruit dan iets positiefs.
Ze komen met Gnome Classic waar alle goede dingen die in Unity zitten ook werken.
CTRL,ALT,Numpad
SUPER,W
dat zijn mijn favorieten.