Dat doet me denken aan wat ik bij een bejaarde deed:
Hij wou een laptop, hij is Windows XP gewend, en hij wilt Windows 7.
Ik had geen tijd en geld om aan Windows 7 te komen, dus installeerde ik in plaats daarvan op mijn oude laptop Kubuntu 10.04 LTS.
Eenmaal aangekomen, was de installatie voltooid, en ik zei: "Kijk eens, Windows 7 Ultimate! De allernieuwste Windows versie.".
Antwoord die ik dan kreeg: "Aaaah! Ziet er heel mooi uit, en het schijnt heel makkelijk te werken.".
Ik vertelde hem over de nieuwe 'Windows 7 App Store', en hij was helemaal tevreden.
Nog even toevoegen: We zijn nu 2 maanden verder, en heb de bejaarde gevraagd hoe zijn nieuwe laptop werkt.
Hij zei dat het echt perfect draait, "het is heel mooi, en erg makkelijk".
"Jij hebt alles voor me geïnstalleerd, en ik ben erg tevreden!", aldus de bejaarde.
Dus, Linux hoeft niet altijd moeilijk te zijn, het is vaak een kwestie van specifiek gebruik.
Als je alleen maar surft, is Linux nooit een probleem, maar als je een game wilt spelen, kan je wel de neiging hebben om naar Windows te gaan (hoewel Nintendo, Playstation, of XBOX deze wens ook kan vervullen).
Alleen staat Linux bekend als 'lastig', en raad eens aan wie je dat te danken hebt?