Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uiterlijk Ubuntu (thema's)  (gelezen 57490 keer)

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #25 Gepost op: 2007/02/12, 22:35:39 »
Zie mn voorgaande post! :)

Offline woteb

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2007/02/12, 23:00:14 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Die hebben elkaar gekruisd. Maar ik ben met Inkscape aan de gang geweest, maar alles wat ik opsla wordt een transparant met niets.... Nou ja een klein beetje in de linkerboven hoek. doet niets.... noppes.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

« Reactie #27 Gepost op: 2007/02/12, 23:11:36 »
Citaat van: woteb
Die hebben elkaar gekruisd. Maar ik ben met Inkscape aan de gang geweest, maar alles wat ik opsla wordt een transparant met niets....
Dat komt omdat je opslaat als een Inkscape SVG maar je moet het opslaan als een Plain SVG!!!
Wanneer je in Inkscape kiest voor 'Opslaan als' dan kun je dat uitkiezen rechtsonderin het opslaanschermpje!!!

« Reactie #28 Gepost op: 2007/02/12, 23:12:42 »
Dan kies je in inkscape voor 'Opslaan als'
en wijzigt de naam en je kunt rechtsonderin het opslaanschermpje kiezen voor 'Plain SVG' ipv 'Inkcape SVG'

Offline woteb

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2007/02/12, 23:13:35 »
Citaat van: woteb
Die hebben elkaar gekruisd. Maar ik ben met Inkscape aan de gang geweest, maar alles wat ik opsla wordt een transparant met niets....
Dat komt omdat je opslaat als een Inkscape SVG maar je moet het opslaan als een Plain SVG!!!
Wanneer je in Inkscape kiest voor 'Opslaan als' dan kun je dat uitkiezen rechtsonderin het opslaanschermpje!!!
Een heel klein beetje dus. Een miniscuul icoontje in de linkerbovenhoek. Ik gebruik de plain SVG modus.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)

« Reactie #30 Gepost op: 2007/02/12, 23:16:22 »
Je doet echt iets fout...wanneer je het stap voor stap exact doet zoals ik het beschreef moet het goed gaan...kheb het hier al meerdere keren gechecked en uitgevoerd...

« Reactie #31 Gepost op: 2007/02/12, 23:19:41 »
- Open je persoonlijke map
- doe rechtermuisknopklik op de .png afbeelding die je wil converteren en kies openen met 'Inkscape'
- wanneer inkscape opgestart is met de png afbeelding, kies gelijk 'opslaan als'
- kies als naam start-here en rechts onderin het opslaanschermpje kies als extensie Plain SVG

Nu moet er een correcte start-here.svg opgeslagen worden.

« Reactie #32 Gepost op: 2007/02/12, 23:22:00 »
Momenteel is er een probleem met mn upload-page voor afbeeldingen, dus ik kan momenteel niet voor jou de .svg-plaatjes uploaden...grrr... wel kan ik ze mailen!

Mail me ff, maddogradjah-at -hotmail.com

ik ga nu echt naar bed...dus morgen heb je ze in je mailbox!

Offline woteb

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2007/02/12, 23:24:06 »
Ik zie de beide bestandjes op de genoemde locaties.

Ik heb met Inkscape de png opgehaald, dan zie je een miniscuul plaatje in de linkerbovenhoek. Ik exporteer het geheel naar plain-svg bestand, zie het met de EOG-viewer. Zie ook hier de startknop als klein plaatje in een A4 tekening.

Vraag is dus, hoe krijg je het plaatje op het gewone formaat.

Dan, als ik het kopieer naar beide locaties, hoe komt het dan dat in met niets in beeld krijg van de svg bestandjes?

« Reactie #34 Gepost op: 2007/02/12, 23:26:48 »
Doe het EXACT zoals ik zeg, start niet eerst Inkscape op(!!!)
doe een rechtermuisknopklik op de .png-afbeelding, en kies openen met>Inkscape

Ik hoef geen enkele x het formaat te wijzigen of wat dan ook...

« Reactie #35 Gepost op: 2007/02/12, 23:30:33 »
- Open je persoonlijke map
- doe rechtermuisknopklik op de .png afbeelding die je wil converteren en kies openen met 'Inkscape'
- wanneer inkscape opgestart is met de png afbeelding, kies gelijk 'opslaan als'
- kies als naam start-here en rechts onderin het opslaanschermpje kies als extensie Plain SVG

Nu moet er een correcte start-here.svg opgeslagen worden.
Volg die stappen ALLEMAAL echt exact!!!

Offline woteb

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2007/02/13, 07:32:49 »
Hmmm Als ik bij de eigenschappen van de taakbalk een afbeelding op geef (laten we eens proberen, start-here.svg) dat is ie wel in beeld zoals die moet wezen.

Moet je soms niet die directory /scalable/places met daarin die star-here.svg niet naar meerdere directories kopiëren? Ik gebruik bijv. /icons/glass-icins, /icons/nuoeveXT-1.6 en dergelijke, en daar kom ik ook een directory /scalable/places tegen.

Met andere woorden, dat die start-here.svg alleen moet worden gebruikt voor de thema's met de bijbehorende icoontjes? Want voor het thema wat ik nu draai gebruik ik niet het Human thema.

« Reactie #37 Gepost op: 2007/02/13, 07:41:06 »
Ikzelf gebruik ook met mn vista-look de Glass-icons en die vult aan met de iconen uit de 'gnome'-set!
Alle iconen die ik geinstalleerd heb, vullen aan met de iconen uit de 'gnome' icoonmap.

« Reactie #38 Gepost op: 2007/02/13, 07:42:47 »
de start-here.svg hoort in je home-map al groot afgebeeld te worden! (of in de map waarin je het hebt opgeslagen)

« Reactie #39 Gepost op: 2007/02/13, 07:46:46 »
Maar wanneer er in andere icoon-setjes, in de map /scalable/places/ ook een start-here.svg zit mag je die ook vervangen!

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #40 Gepost op: 2007/02/13, 07:54:52 »
Als je je Ubuntu bak helemaal wil omtoveren met een XP uiterlijk, dan moet je dit eens uitvoeren:
http://johnhaller.com/jh/mozilla/firefox%5Finternet%5Fexplorer/

Internet Explorer op ubuntu....  Oh nee, het is stiekum gewoon Firefox in een ander jasje :)

Edit: het is wel geschreven voor windows, maar met een beetje prutsen kom je er vast wel uit

« Reactie #41 Gepost op: 2007/02/13, 08:13:58 »
Citaat van: Johanvd
Als je je Ubuntu bak helemaal wil omtoveren met een XP uiterlijk, dan moet je dit eens uitvoeren:
http://johnhaller.com/jh/mozilla/firefox%5Finternet%5Fexplorer/

Internet Explorer op ubuntu....  Oh nee, het is stiekum gewoon Firefox in een ander jasje :)

Edit: het is wel geschreven voor windows, maar met een beetje prutsen kom je er vast wel uit
Ghehehe, kheb un tijdje geleden dat thema voor Firefox geinstalleerd, hier een screenshot van vorige week:

Groter bekijken!

« Reactie #42 Gepost op: 2007/02/13, 08:38:23 »
Kijk hier heb ik ff een andere button ingesteld, ik heb er een png-afbeelding welke uit dat pakketje kwam exact op mijn manier omgezet naar .svg en ALLEEN in de gnome-icoon map gezet:

Groter bekijken!

Echt belangrijk is!
- dat je de png-afbeelding opent met rechtermuisknop klik en dan kiest openen met>Inkscape
- Dat je het opslaat als Plain SVG, omdat je dan anders een plaatje krijgt welke niet zichtbaar is.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #43 Gepost op: 2007/02/13, 09:47:15 »
Goh, Corvus ... nu maak je me wel nieuwschierig ...
"Niemand heeft grotere ..."
tanden dan ik?
bh maat dan mijn vriendin?

vertel ... vertel ...
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

« Reactie #44 Gepost op: 2007/02/13, 10:10:49 »
Whahaha...lol...:P
Neeh er staat dus: 'Niemand heeft grotere liefde, dan dat hij zijn leven inzet voor zijn vrienden.' - Johannes 15:13

Offline woteb

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2007/02/13, 20:28:40 »
Via een bevriend forumlid heb ik het benodigde start-here.svg bestand gekregen.

Het volgende gedaan:

1. Menubalk verwijderd van het panel

2. Hoofmenu toegevoegd aan het panel.

3. Bestand start-here-svg gekopieerd (als root) naar
a. /usr/share/icons/Human/scalable/places en b. /usr/share/icons/gnome/scalable/places.

Zie dit screenshot (Midnight Commander met beide directories in het linker- en rechterpanel) en een afbeelding van het bewuste start-here.svg bestandje:

http://www.oudvaders.nl/images/start-here-svg.png

Vervolgens twee keer en een reboot. Het resultaat is nihil, zie schermfoto.

Zien we iets over het hoofd?

« Reactie #46 Gepost op: 2007/02/13, 21:34:57 »
Je moet het niet kopiëeren als root!!! dan geeft ie namelijk geen plaatje weer!!! (vanwege geen rechten voor het openen van het plaatje!!!

Doe het liever als volgt:
stap1. Open nautilus "normaal" ga naar de lokatie waar de afbeelding zit die je wil gebruiken!

stap2. Daarnaast open ook nautilus met su-rechten (su is geen root, maar staat voor Super-User) en de lokatie waar de start-here.svg naar gekopieerd moet worden,
door in een terminal gksu nautilus /usr/share/icons/gnome/scalable/places
in te typen.

stap3. Doe rechtermuisknopklik>kopiëeren op de gewenste png in de "normale" nautilus, daarna rechtermuisknopklik>plakken in de nautilus met su-rechten in de map waar het geplaatst moet worden.

« Reactie #47 Gepost op: 2007/02/13, 21:38:49 »
het kan ook op een terminal manier, (de gewenste svg moet al wel naar start-here.svg hernoemd zijn):

cd ./delokatie/waardepng/inzit
sudo cp start-here.svg /usr/share/icons/gnome/scalable/places

Offline woteb

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2007/02/13, 21:50:42 »
Intussen heb ik bij -SOMMIGE- thema's het beoogde resultaat. Vreemd genoeg niet bij de Vista en XP thema's. Het bleek dat in de tango en tangerine directory ook nog zo'n start-here.svg stond. En bij de OSX pictogrammen werkt het meteen.

Wat jij hierboven schrijft zou dus met een chmod en een chown op zijn te lossen (ik ben een terminalklopper...) maar even jouw oplossing geprobeerd, zometeen even proberen of het inderdaad soulaas biedt.

Op dit moment draai ik met een mixed thema: LiNsta3 als elementen, Aero als vensterkader en OSX pictogrammen. En de menubalk ook met een gedownload svg-tje opgesierd. Net echt. Zal het straks laten zien.

http://www.oudvaders.nl/images/gnome-vista-2.png

Er zijn maar drie pictogrammesets die werken: OSX, Tango en Tangerine. Jouw oplossing werkt niet.... ook niet in een terminal.

« Reactie #49 Gepost op: 2007/02/13, 23:44:29 »
AAAAARGH...eej check eens in al jouw icoon-mappen, waar ~/scalable/places/start-here.svg zit.
En vervang ze allemaal!!! grrr resolute aanpak!!! hij zal doen wat ie moet doen!!!