Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox 4 nu beschikbaar  (gelezen 60792 keer)

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
Re: Firefox 4 nu beschikbaar
« Reactie #75 Gepost op: 2011/03/23, 18:12:31 »
'k Vraag me dikwijls af hoe jullie zo'n dingen vinden. Ik heb me er gisteren suf achter gezocht...

Gewoon in Google firefox 4 ppa ubuntu dan komt er zat naar voren, maar zelf ben ik een dagelijks bezoeker van deze site die komt altijd met de laatste nieuwtjes http://www.webupd8.org/

Suc6
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

« Reactie #76 Gepost op: 2011/03/23, 18:40:41 »
Zelfde geldt voor omgubuntu.co.uk ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #77 Gepost op: 2011/03/23, 18:43:09 »
*ongeduldig menneke*

Ik heb FF4 via de PPA geïnstalleerd en daarna dat NL taalpakket erin gezet. Donder, snelheid all over the plek! Dit is echt een mooie browser.
Oh, en ik maak me niet zo druk om PPA's. Om de 6 maanden gooi ik er toch een nieuwe Ubuntu op ^^

« Reactie #78 Gepost op: 2011/03/23, 18:44:21 »
Trouwens, voor iedereen die Mozilla ff een handje wil helpen met de hardware acceleration van Firefox 4, dan kun je even een set tests downloaden:

https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/grafx-bot/

De Grafx-bot voert een aantal tests uit om te controleren hoe je hardware draait met hardwareversnelling onder Firefox 4. Vervolgens stuurt ie anoniem gegevens uit de tests en over je hardware naar Mozilla, zodat ze de hardwareversnelling nog beter kunnen maken!
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #79 Gepost op: 2011/03/23, 18:44:56 »
@crashit,
ga ik ff draaien!

EDIT:
Paar fails, niet zo veel. Kostte hier overigens 2 min.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/23, 18:49:16 door TopGear »

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #80 Gepost op: 2011/03/23, 19:05:55 »
Ligt aan de argitectuur van je OS. Heb je x32, dan x32. Heb je x64, dan x64. Easy ;)

« Reactie #81 Gepost op: 2011/03/23, 19:27:52 »
FF4 is op het moment van schrijven net de 9 miljoen downloads gepasseerd ;)

http://glow.mozilla.org/

Offline simthadim

• Lid
« Reactie #82 Gepost op: 2011/03/23, 20:09:42 »
Firefox 4! =D Was 'm bijna vergeten.
Die ga ik draaien, sowieso!

Indien je via de PPA van omgubuntu hebt toegevoegd en dan 'sudo apt-get upgrade', upgrade hij dan ook automatisch naar de 64-bit versie indien je 64-bit OS heb geinstaleerd?
Weet iemand of er een map is om de oude add-ons te verwijderen? Ik kreeg namelijk bij het starten van ff4 de melding dat ik een aantal add-ons moest uitschakelen (zoals de standaard add-on van Ubuntu)...

PPA zoals te zien op OMGubuntu.co.uk
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/03/firefox-4-ppa-for-ubuntu-10-04-and-10-10-users/

« Reactie #83 Gepost op: 2011/03/23, 20:21:41 »
@dallco: Graag gedaan :)

Btw, aan de geïnteresseerden: de volgende stable Firefox wordt 4.2

« Reactie #84 Gepost op: 2011/03/23, 20:24:46 »
Firefox 4! =D Was 'm bijna vergeten.
Die ga ik draaien, sowieso!

Indien je via de PPA van omgubuntu hebt toegevoegd en dan 'sudo apt-get upgrade', upgrade hij dan ook automatisch naar de 64-bit versie indien je 64-bit OS heb geinstaleerd?

Weet iemand of er een map is om de oude add-ons te verwijderen? Ik kreeg namelijk bij het starten van ff4 de melding dat ik een aantal add-ons moest uitschakelen (zoals de standaard add-on van Ubuntu)...

Ik weet niet of het werkt, maar je zou de map .mozilla onder /home/gebruikersnaam/ kunnen verwijderen. Wel eerst een backup maken van je bookmarks! Als je vervolgens Firefox weer opnieuw start, moet hij automatisch een nieuw profiel aanmaken. Daarna kun je je bookmarks weer terugzetten en heb je een 'schone' Firefox-installatie.

Ik keek net ff zelf in die map en ik zag dat de add-ons over verschillende mappen waren verdeeld. Vandaar dat ik denk dat het verwijderen van .mozilla (is trouwens een verborgen bestand) het beste is ;)

Edit: ik heb dit dus niet uitgetest!

Offline simthadim

• Lid
« Reactie #85 Gepost op: 2011/03/23, 20:44:21 »
@Crashit
Merci beaucoup! Het verwijderde helaas niet alles (de oude vertalingen van FF3.6 zweven nog ergens op de computer), binnenkort even zoeken hoe ik dit kan opschonen. Heb dan in ieder geval een schone firefox =D

Heb zelf nog even zitten zoeken in tools>about firefox [moet de vertaling nog uitpakken  XD], maar kon niet vinden of ik nu de 64-bit of de 32-bit versie draai, iemand een idee? FF4 is al snel, maar met 64-bit erbij zou het evt. nog sneller kunnen (I like :rolleyes:)

Vind het overigens wel jammer dat Lucid & Maverick (out-of the box) blijven draaien op FF3.6, althans, tot deze de 'end-of-life' fase heeft bereikt dan. Even lekker een avondje klooien met de nieuwe versie om te kijken of deze echt zo vernieuwend is.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/23, 21:02:47 door simthadim »

« Reactie #86 Gepost op: 2011/03/23, 21:41:35 »
Ik vind de tekst weergave een stuk minder als in versie 3. Lijkt net of de inkt op is. Een beetje flets beeld zeg maar.

En eerlijk gezegd merk ik niet veel in de snelheid, maar dat kan komen omdat ik deze week veel in hotels zit, en daar de netwerk snelheid niet optimaal is.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/23, 22:10:40 door flyerman »
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #87 Gepost op: 2011/03/23, 22:19:00 »
ben er blij mee op mijn 10.4 productie compu.

« Reactie #88 Gepost op: 2011/03/23, 23:25:51 »
Geldt die ppa ook voor Mint?

<oh en nog een vraagje:
als je de ned. versie wil volgens de site van welrob, dan kan je dus of de 32bits of de 64 bits installeren om nederlands te verkrijgen. Maar die ppa: wat is die dan voor een versie?

Die PPA voor FF 4.0 kan ook op Mint. Draai sinds gisteren ook weer Mint 10 en heb vanmiddag FF 4.0 via die PPA van Webupd8 geïnstalleerd. Daarna via de links van Vistaus het Nederlandstalig taalpakket geïnstalleerd. Als je Mint 32 bit is, moet je uiteraard de 32 bit versie hebben.
PC: Acer Aspire AX 3910 3.06GHZ Dual Core 4GB DDR3 OS: Windows 7 Home Premium
Netbook: Samsung N150 1.6GHZ 1GB OS: OpenSuse 11.4 Gnome

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #89 Gepost op: 2011/03/24, 03:49:26 »
FF4 nu een dag geprobeerd maar ik vind het niet zo fijn als Chrome. Ik mis de voorpagina met al mijn snelkoppelingen.
Die mis ik wel.
Wat wel mooi is, is de pagina waarin je al je tabbladen kunt zien.

Verder is FF4 nu net zo compact als Chrome. Dat is wel fijn. Snelheid is verbeterd. FF4 start nu net als Chrome ook een stuk sneller op en de pagina's laden iets sneller.
Bij de meeste merk je het niet maar bij een aantal zware sites gaat het een stuk beter.
Bij de oude versie duurde dit in FF lang om te laden waar Chrome een stuk sneller was. Nu is FF meer gelijk aan Chrome.

Over het algemeen ben ik wel positief over FF4. Het is een hele verbetering tegenover FF3. Die vond ik zacht uitgedrukt waardeloos. Die was lomp en traag. De webbrowsers beginnen meer en meer op Chrome te lijken.
Het opslaan van alle instellingen heb ik nog niet getest. Nog een keer doen.
Dan kan ik op ieder systeem alle instellingen gelijk zetten. Doe ik nu met Chrome ook.

Blijf een Chrome liefhebber maar FF4 is goed op weg.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #90 Gepost op: 2011/03/24, 09:21:59 »
Over het algemeen ben ik wel positief over FF4. Het is een hele verbetering tegenover FF3. Die vond ik zacht uitgedrukt waardeloos. Die was lomp en traag.

Vind dat toch allemaal een beetje raar zal wel aan mij liggen ,maar hier op alle drie de PC´s is FF3 gewoon snel en vlot nog nooit één probleem mee gehad. ???
Dus of jullie klooien te veel met FF of  jullie gebruiken te veel (misschien) de verkeerde Add-ons.
Maar ja wie gezegd zal wel aan mij liggen ,ik in ieder geval zit nu echt niet te wachten op die FF4.
Overigens zie ik er al met problemen op het deel ondersteuning met FF4 ook op de Duitse site´s (forums).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline vds

• Lid
« Reactie #91 Gepost op: 2011/03/24, 09:42:51 »
Ik ben tevreden met FF4. Heel snel is die zeg.
Mooi en overzichtelijk!
Registered User # 531403

Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

« Reactie #92 Gepost op: 2011/03/24, 10:39:50 »
FF4 nu een dag geprobeerd maar ik vind het niet zo fijn als Chrome. Ik mis de voorpagina met al mijn snelkoppelingen.
Die mis ik wel.
Wat wel mooi is, is de pagina waarin je al je tabbladen kunt zien.

Verder is FF4 nu net zo compact als Chrome. Dat is wel fijn. Snelheid is verbeterd. FF4 start nu net als Chrome ook een stuk sneller op en de pagina's laden iets sneller.
Bij de meeste merk je het niet maar bij een aantal zware sites gaat het een stuk beter.
Bij de oude versie duurde dit in FF lang om te laden waar Chrome een stuk sneller was. Nu is FF meer gelijk aan Chrome.

Over het algemeen ben ik wel positief over FF4. Het is een hele verbetering tegenover FF3. Die vond ik zacht uitgedrukt waardeloos. Die was lomp en traag. De webbrowsers beginnen meer en meer op Chrome te lijken.
Het opslaan van alle instellingen heb ik nog niet getest. Nog een keer doen.
Dan kan ik op ieder systeem alle instellingen gelijk zetten. Doe ik nu met Chrome ook.

Blijf een Chrome liefhebber maar FF4 is goed op weg.

Je bedoelt Speed Dial? Die is er voor Firefox ook hoor en werkt gewoon in FF4. Zie hier: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/speed-dial/
Die van Firefox is zelf uit te breiden in groepen, zodat je al je favoriete website in categorieën kunt indelen. Ik vind die in Chromium niet fijn, je hebt geen optie om een website automatisch in een nieuw tabblad te laten openen. Wil je een website in een apart tabblad openen, dan moet je met rechts klikken en in het menu voor openen in een tabblad kiezen.
Ik heb al iets langer gewerkt met FF4, vanaf Beta 12. Had tot aan de officiële het mapje in mijn persoonlijke map staan met een starter op mijn bureaublad en sinds gisteren FF4 met een PPA geïnstalleerd, maar ik ben er zeer tevreden mee. Start redelijk snel op en het laden van een website, gaat net iets soepeler dan in FF3.6.   
PC: Acer Aspire AX 3910 3.06GHZ Dual Core 4GB DDR3 OS: Windows 7 Home Premium
Netbook: Samsung N150 1.6GHZ 1GB OS: OpenSuse 11.4 Gnome

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #93 Gepost op: 2011/03/24, 11:06:15 »
@Wanda, Heb er nooit een probleem mee gehad want hij liep altijd goed alleen het lade duurde  enorm lang als je op het icoontje klikte.Het was niet klik en open maar klik en dan een aantal seconden wachten terwijl Chrome vrijwel gelijk op kwam. Daar ergerde ik mij enorm aan.
Tevens waren er een aantal sites die langer duurde met laden dan in Chrome. Maar dit waren enkele sites. Over het algemeen sites die nogal zwaar zijn.
Daarnaast nam hij veel ruimte van mijn scherm in beslag. Ik heb een breedbeeld scherm op mijn laptop en met de boven en onder balk van FF3 werd het scherm best klein. Dit was verre van ideaal.
Het meeste waar ik mij aan ergerde was het opstarten. Maar ik zag dat het normaal was dat FF3 er langer over deed dan Chrome. Ook in Windows was dit.

Nu zijn al die problemen opgelost en is hij kwa formaat gelijk aan Chrome (nog even bovenbalk aanpassen zoals Chrome dat de knoppen wat lager komen te zitten).
Het opstarten duurt nu net als Chrome niet eens een seconden. Het is nu klik en hij gaat vrijwel gelijk open.
Het enige wat ik nu nog mis is een begin scherm met daarop een aantal snelkoppelingen naar mijn meest gebruikte pagina's.

Mooi dan ga ik Speed dial er gelijk op zetten. Dankje.
Ga ik FF4 weer een keer testen want op zich beviel hij mij erg goed.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #94 Gepost op: 2011/03/24, 11:16:29 »
Waar zit de optie om hem automatisch in een nieuw tabblad te laten openen?

Ik gebruikte een andere speed dial in Chrome. De gene die er bij zit gebruikte ik ook niet.
Alleen ik opende een tabblad en klikte dan op een link.
Kan dit bij FF ook dat als ik een nieuw tabblad open dat ik dan weer het speed dial scherm zie?

Edit. Gevonden waar alles zit.

Die groepen zijn erg handig. Word het niet 1 groot menu.
Nu alles verder instellen en dan syncen en dan in Windows alles gelijk zetten en op mijn andere pc ook.

« Laatst bewerkt op: 2011/03/24, 11:20:25 door emiel1976 »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #95 Gepost op: 2011/03/24, 11:27:06 »
@Wanda, Heb er nooit een probleem mee gehad want hij liep altijd goed alleen het lade duurde  enorm lang als je op het icoontje klikte.Het was niet klik en open maar klik en dan een aantal seconden wachten terwijl Chrome vrijwel gelijk op kwam. Daar ergerde ik mij enorm aan.
Tevens waren er een aantal sites die langer duurde met laden dan in Chrome. Maar dit waren enkele sites. Over het algemeen sites die nogal zwaar zijn.
Daarnaast nam hij veel ruimte van mijn scherm in beslag. Ik heb een breedbeeld scherm op mijn laptop en met de boven en onder balk van FF3 werd het scherm best klein. Dit was verre van ideaal.
Het meeste waar ik mij aan ergerde was het opstarten. Maar ik zag dat het normaal was dat FF3 er langer over deed dan Chrome. Ook in Windows was dit.

Nu zijn al die problemen opgelost en is hij kwa formaat gelijk aan Chrome (nog even bovenbalk aanpassen zoals Chrome dat de knoppen wat lager komen te zitten).
Het opstarten duurt nu net als Chrome niet eens een seconden. Het is nu klik en hij gaat vrijwel gelijk open.
Het enige wat ik nu nog mis is een begin scherm met daarop een aantal snelkoppelingen naar mijn meest gebruikte pagina's.

Mooi dan ga ik Speed dial er gelijk op zetten. Dankje.
Ga ik FF4 weer een keer testen want op zich beviel hij mij erg goed.
Veel ruimte in beslag .. ja daar kan ik goed inkomen merk het op mijn netbook (heb daar de bladwijzer werkbalk uitgevinkt).
Opstarten doet hij hier binnen (eerlijke) 2 sec.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #96 Gepost op: 2011/03/24, 12:09:45 »
Dat ruimteprobleem in FF3 kun je ook oplossen door de menubalk verborgen te houden met een add-on (Hide Menubar). Deze balk gebruik ik toch bijna nooit en met alt kun je hem toch oproepen indien nodig.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #97 Gepost op: 2011/03/24, 12:28:32 »
2 seconden was bij mij 4 tot 5 op al mijn systemen. Chrome binnen een seconden net als FF4.

Maar gebruik nu FF4 met de speed dial en dat werkt zeer goed.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #98 Gepost op: 2011/03/24, 15:08:30 »
Ik heb een probleem.
Als ik naar de Ikea site ga dan werkt de plugin niet al te best. Ik weet niet of het flash is want alle andere Flash dingen werken perfect.
Youtube filmpjes en al draaien super.
Bij Dailymotion draait het filmpje maar met de menu's geeft hij ook wat problemen.
Moet ik nog wat plugins installeren?
Ik heb de flashplugin er in staan.
Ik begin net helemaal om te gaan naar FF4 want hij draait goed. vooral de tabbladen gaan snel. Het draait allemaal heel lekker.

Dit is de Ikea site.

http://www.ikea.com/nl/

« Reactie #99 Gepost op: 2011/03/24, 15:16:21 »
Ja, dat is Flash die nog wel eens voor een probleem zorgt. Hier de (mogelijke) oplossing:
http://www.webupd8.org/2011/03/use-google-chrome-built-in-flash-in.html