Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?  (gelezen 82110 keer)

DarkEra

• Gast
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #101 Gepost op: 2011/04/04, 11:17:05 »
Thanks. Dat lijkt me duidelijke taal.  ;) :)

« Reactie #102 Gepost op: 2011/04/04, 11:19:37 »
You're welcome en inderdaad ;)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #103 Gepost op: 2011/04/04, 16:25:29 »
Ik zag het net ook online dat 11.10 geen Classic meer zal hebben.
Gelukkig is Pingu OS of zo iets. Is gebaseerd op 11.04 en gebruikt Gnome 2.32.
Lijkt mij dus een goede vervanger.
Zo zullen er meer distro's komen die gaan azen op het geen dat Ubuntu Gnome 2.32 laat vallen. (Als dat nog wel gebeurd en ze niet iets anders gaan doen)

Ik ben al aan het rond kijken geweest voor wat er allemaal is maar dat gaat nog wel even duren voor ik goed heb kunnen besluiten wat bij mij past.
Keus genoeg in ieder geval.
Zag nog een mooi systeem. Iets 7 ramen. XD

« Reactie #104 Gepost op: 2011/04/04, 16:48:24 »
Dat lijkt mij het beste met die ramen, bij MS trekken ze de lijn gewoon door. Ten goede of ten slechte maar wel consequent. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DarkEra

• Gast
« Reactie #105 Gepost op: 2011/04/04, 17:32:45 »
Vele Linux Distro's en communities praten over switchen naar XFCE als desktop omgeving daar deze nog het dichtse bij Gnome 2 zit aangaande funcionaliteit en uiterlijk.

Linux Mint komt nu met een Linux Mint XFCE Debian versie, Pardus is bezig naast KDE 4 ook een XFCE versie vrij te geven, openSUSE prijst XFCE 4.8 aan. Ik denk dat XFCE nu een grote push upwards gaat krijgen na de vrijgave van Gnome 3 en Ubuntu 11.04 met Unity.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #106 Gepost op: 2011/04/04, 17:35:18 »
Daar stap ik inderdaad ook naar over en wel Xubuntu.(xfce).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #107 Gepost op: 2011/04/04, 18:10:02 »

Je maakt het moeilijker. deze ook toegevoegd. :D

Offline Tom

• Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #109 Gepost op: 2011/04/04, 18:31:33 »
Ziet er goed uit.
Dankje ik ga het zeker een keer proberen. :D

DarkEra

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: 2011/04/04, 19:12:38 »

Liever de Linux Mint Xfce Debian editie rolling release. 1x installeren en klaar.

Yep, ik ben het steeds opnieuw installeren bij elke nieuwe uitgave moe geworden en dus overgestapt op rolling releases.  :)

« Reactie #111 Gepost op: 2011/04/04, 20:34:55 »

Ik heb hem vanmiddag de beta in een virtueel doosje gestopt en het ziet er niet verkeerd uit.
De kans is heel groot dat ik daar naar overstap.
Even een screenshotje voor degene die het nog niet gezien hebben.

Uiteraard klikken op de thumb voor een groter exemplaar.

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #112 Gepost op: 2011/04/04, 20:52:52 »
Ziet er speels en des ondanks zeer strak uit.
Ga het van de week ook eens virtueel draaien en het eens testen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #113 Gepost op: 2011/04/04, 22:14:51 »

Of LinuxMint (Isadora9 LTS) XD

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #114 Gepost op: 2011/04/04, 23:51:37 »
De Grote Sprong Voorwaarts voor Xfce, zal pas rond Ubuntu 11.10 komen, denk ik. Straks, in 11.04, hebben we immers nog het alternatief van Gnome 2:
http://sites.google.com/site/computertip/klassiek

Daarna zou Xfce inderdaad een goede opvolger kunnen zijn....

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #115 Gepost op: 2011/04/05, 09:32:17 »
Wat een oerconservatieve reflexen hier in did draadje zeg  :D
Ik ga zeker unity een faire kans geven, en mezelf verplichten het enkele weken te leren gebruiken. Heb dat indertijd met OpenOffice ook moeten doen ...  8)

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #116 Gepost op: 2011/04/05, 09:46:43 »
Wat een oerconservatieve reflexen hier in did draadje zeg  :D
Ik ga zeker unity een faire kans geven, en mezelf verplichten het enkele weken te leren gebruiken. Heb dat indertijd met OpenOffice ook moeten doen ...  8)

denk dat je dit anders moet zien, ik zie het meer als een hint van de gemeenschap dat de Linux wereld groter is dan Ubuntu alleen, ik ga Unity geen enkele kans geven, het aanbod in distro's is daar gewoon te groot voor en hoe meer ik over xfce zie cq lees hoe meer zin ik heb hier eens tijd in te steken

DarkEra

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: 2011/04/05, 09:47:36 »

Meh..... en dan weer opnieuw installeren na 3 jaar. Nee dank je. :)

Vanadium,

Wat is een faire kans? Ik heb het een week geprobeerd (ook een maand met ubuntu 10.10 netbook edition) maar kan er niet aan wennen. Dus welke keuze blijft er dan over als er geen "classic" desktop meer te kiezen is en men echt geen zin heeft om bepaalde zaken te installeren om het alsnog te verkrijgen? Voor mij is het gewoon overstappen naar een andere desktop omgeving en zelfs een andere distributie. :)

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #118 Gepost op: 2011/04/05, 09:55:52 »
[plaatje]

Kijk nou hoe dat er uit ziet. En vergelijk het is met Unity. Sorry hoor maar enough said.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #119 Gepost op: 2011/04/05, 09:59:06 »
Ieder zijn eigen smaak nietwaar. :D

Offline Tom

• Lid
« Reactie #120 Gepost op: 2011/04/05, 09:59:56 »

Meh..... en dan weer opnieuw installeren na 3 jaar. Nee dank je. :)

Vanadium,

Wat is een faire kans? Ik heb het een week geprobeerd (ook een maand met ubuntu 10.10 netbook edition) maar kan er niet aan wennen. Dus welke keuze blijft er dan over als er geen "classic" desktop meer te kiezen is en men echt geen zin heeft om bepaalde zaken te installeren om het alsnog te verkrijgen? Voor mij is het gewoon overstappen naar een andere desktop omgeving en zelfs een andere distributie. :)
Maar drie jaar stabiliteit ,en om de twee of drie jaar opnieuw een frisse installatie doen vind ik geen probleem en maakt alles weer eens zuiver en fris.
Tis maar hoe je het bekijkt. ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/05, 10:02:24 door Wanda »

« Reactie #121 Gepost op: 2011/04/05, 10:04:48 »
Na verloop van tijd gaan andere distro's toch zelf iets in elkaar moeten boksen dan (of eeuwig Gnome 2 gebruiken).

Ik heb gisteren in ieder geval de beta al eens geinstalleerd (daarvoor enkel eens een alpha virtueel) en ben ook wel onder de indruk. Ik zie mij best werken met Unity tot nu toe, geen enkel probleem.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #122 Gepost op: 2011/04/05, 10:12:12 »
hmm ging iets niet goed met plaatsen ???
« Laatst bewerkt op: 2011/04/05, 10:14:16 door Xarvaz »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 2011/04/05, 10:12:55 »
Vanadium,

Wel, dát is een faire kans. Misschien ga ik ook wel je richting uit, maar ik begin pas als de stabiele versie er is.

De toekomst zal voor alle distro's hoe dan ook vooral richting gnome3 en kde4 uitgaan. Dat zijn nu eenmaal de twee leidende desktopomgevingen. Of gnome zou zijn leidende positie moeten inleveren, wat bij een al te radicale ommezwaai niet geheel ondenkbaar is.

Wat Unity in de toekomst zal betekenen, zal de toekomst uitwijzen. De eerste jaren zal het belang van Unity enkel samengaan met het belang van die ene distributie, Ubuntu, die het gecreëerd heeft.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #124 Gepost op: 2011/04/05, 10:17:31 »
Over de verandering van werkomgeving als zodanig, heb ik m'n zegje al gedaan...  :P

Maar een ander kenmerk van Unity is ook belangrijk: in 11.04 draait Unity alleen op Compiz. En dat vind ik een nadeel, want Compiz is de "gebruikelijke verdachte" bij velerlei beeldproblemen. Altijd al zo geweest, en dat zal in 11.04 niet anders zijn, vrees ik.

Een rotsvast stabiele werkomgeving is voor mij heel belangrijk, en daarom alleen al wil ik beslist geen Compiz. En dus ook geen Unity (nog afgezien van de andere bezwaren die ik daartegen heb).