@koos4401 Dank je, dat had ik eerder al gezien, het ging mij in eerste instantie om of de juiste monitor( in dit geval een 32 inch tv) en de grafische kaart herkend werdt door EEID Ik heb nog even gekeken wat er bij mij staat:
parse-edid: EDID checksum passed.
# EDID version 1 revision 3
Bij Matrixx-Machine staat hier EDID claims 1 more blocks left. Dit zal ongetwijfeld interessant zijn als bug voor Matthew Kern, maar ik kan er even niks mee. Daarom nog even verder gezocht en kwam deze link nog tegen,
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/maverick/+source/linux/+bug/601376Het betreft ATI kaarten, een stukje verder staat er nog een post over een Intel Mobile kaart, alleen heeft diegene het over een externe monitor en geen TV. Daarom wil ik eerst kijken of de nieuwere driver effect heeft.
Wat betreft volhouden, ik leer hier ook van, zeker met hulp verlenen op afstand, het makkelijkste is om zelf achter de betreffende computer te zitten, maar daar leert de vraagsteller niets van.

@Matrixx-Machine, als je de driver hebt geïnstalleerd kan je dan je xorg.conf hier plaatsen? Ik weet niet of deze vervangen is door de xorg.conf van de driver. In beide gevallen wil ik je nog wat laten aanpassen als je nog niet kan kiezen uit meerdere(meer dan 3) resoluties.
Nog even een vraagje, met wat voor een kabel heb je de tv aangesloten, vga, dvi of hdmi?