Oef... Eindelijk staat Xubuntu erop (Wat problemen gehad met de usb opstartschijf maken).
Dan ook nog mijn iconen verdwenen op het bureaublad (ja, ja

)
Ik had namelijk via toepassingen>Instellingen>Xfce4 Instellingenbeheer>Bureaublad een foutje gemaakt. Zie daarvoor de afbeelding en het muispijltje)

Ik had de knop die je ziet ingeklikt en per ongeluk op 'Geen' gezet en toen... Jawel, Iconen verdwenen.
En het probleem is dat de keuze om ze zichtbaar te maken er niet bij staat. Normaal gezien moeten er drie mogelijkheden zijn. En het schijnt al een bug te zijn van jaren geleden (minstens 4 jaar en nog steeds hebben ze er niet naar gekeken

)
Zelf heb ik dan een nieuwe account aangemaakt en dan mijn sessie opgeslagen. Zie verder in dit bericht.
Maar toen heb ik enkele bestanden bekeken met de andere account en heb iets ontdekt dat het probleem misschien kan oplossen maar dat moet je even uitproberen:
Ga naar je persoonlijke map en maak de verborgen bestanden zichtbaar via Ctrl+H of via 'Beeld' en dan "Verborgen bestanden weergeven" aanvinken.
Ga naar .config>xfce4>desktop en daar zou je twee bestanden moeten zien staan. Het ene bestand is 'icons.screen0.rc'. Dat moet je behouden en het andere verwijderen. Venster sluiten.
Herstart nu de computer. Zijn de Iconen nu wel zichtbaar? Zo ja doe dan het volgende:
Ga naar Toepassingen>Instellingen>Xfce4 Instellingenbeheer>Sessie en Opstarten en in het eerste tabblad vink je het volgende aan: Automatisch sessie bewaren bij uitloggen. Opgelet! Haal dat vinkje weer weg na het herstarten.
Je kan ook een switcher maken om de iconen zichtbaar en onzichtbaar te maken. Zie daarvoor deze howto:
http://bayu.freelancer.web.id/2009/08/19/showhide-desktop-icons-in-xfce/Werkt prima.
Laat iets weten hoe het ging.