Een bij dragen aan vinc, zins een een paar maanden draait ik af en toe de Kubuntu versie. omdat de rest van het gezin windows zijn gewend en niet zo zien zitten om over te stappen, maar als er problemen zijn door games, bezochte site of handelingen, dan is pa de ict er, die dan er voor mag zitten, om het op te lossen.
Zelf had ik al jaren de wens om over te stappen naar Linux, wat mij tegen hield was de Engelse taal, die ik niet machtig ben, nadat er een blad uit kwam met een live cd werd mij bekent dat de programma's in het Nederlands waren, daardoor werd het toegankelijker voor mij.
Eenmaal begonnen met linux was ik bijna vergeten hoeveel tijd ik kwijt was aan windows om die te leren kennen en problemen op te lossen.
Ok bij linux is het zoeken naar oplossingen, maar met zo'n geweldig forem die snel reageert is het toch een warm huis waar je binnen treed.
Nu als het Kubuntu opstart scherm komt, krijg ik een zeer rustig gevoel en ook een leeg gevoel, want ik mis een heleboel programma's, tegen spam, spyware, register optimaliseren, firewal,virus scanner, securiti center, pasword center, ccleaner en nog meer.
Los van de beperkingen die windows geeft in de vorm, dat bepaalde handelingen niet zijn toegestaan.
Tevens is mijn hoop om op een gegeven moment te kunnen zeggen dat linux mijn algemene besturings systeen is.