Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Hoe open ik een gedeelde map in EasyTag ?  (gelezen 1295 keer)

[Opgelost] Hoe open ik een gedeelde map in EasyTag ?
« Gepost op: 2011/01/21, 17:00:17 »
Hallo,

Ik wil m'n muziek een beetje taggen op mijn NAS (DS107+)  maar hoe open ik een gedeelde map in EasyTag? ??? >:(

Bedankt alvast,

Fabian
« Laatst bewerkt op: 2011/01/22, 11:03:47 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Re: Hoe open ik een gedeelde map in EasyTag ?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/21, 17:07:46 »
Je kan dan het beste eerst met Nautilus een verbinding maken met je NAS. Dat kan door de toetscombinatie CTRL+L te gebruiken en dan in je locatiebar het adres van je NAS te gebruiken. Bijvoorbeeld: smb://usernaam@ipadresvanjeNAS of ssh://usernaam@ipadresvanjeNAS.

Blader dan naar je map. klik op rechtermuisknop op een muziekbestand en kies voor openen met easytag. Op dat moment ontvouwt zich de hele structuur van jouw multimedia map binnen easytag op je NAS en kan je gewoon je bestanden verwerken.
Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/21, 17:29:06 »
als ik dan op enter druk gebeurd er niets?
Simpelbuntu

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/21, 18:02:02 »
Wat is "dan op enter drukken"?

Van zodra je NAS aangekoppeld is, navigeer je er naar toe, dan rechts-klik op het bestand op de nas, en Easytag opstarten.

Een via nautilus aangekoppelde map kan je ook terug vinden onder .gvfs in je home folder. Dit laat toe om naar die bestanden te navigeren met programma's die het gnome systeem niet ondersteunen (KDE programma's, commandolijn programma's).

« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/21, 19:11:05 »
Ik bedoel in easytag als ik daar dat smb type en dan op enter druk gebeurd er niets.

En wat is .gfvs?
Simpelbuntu

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/21, 20:44:18 »
Je moet eerst je NAS aankoppelen in nautilus. Dan kan je via nautilus naar de NAS.

.gvfs is een folder in je home. Je kan die zien door in nautilus "verborgen bestanden" te tonen (Beeld - Toon verborgen bestanden, shortcut: Ctrl+H). In die folder zal je een directory vinden die naar de bestanden op de NAS leidt (als die goed aangekoppeld is, tenminste).

« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/22, 10:02:04 »
Oohw zo.

Vraag is opgelost. Bedankt
« Laatst bewerkt op: 2011/01/22, 11:03:27 door lord4163 »
Simpelbuntu