Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011  (gelezen 14238 keer)

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #25 Gepost op: 2011/01/11, 15:41:09 »
@ertai, Ik ben actief lid van de werkgroep opensource (woss) binnen GroenLinks. Ik geloof dat ze wel op de hoogte zijn van de themadag in Bunnik op zaterdag 21 mei. Ik kan het voor de zekerheid nog eens navragen. We zijn nu druk bezig met voorbereiden van informatieavonden voor bestuurders en niet-technici over onderwerpen rond open standaarden en open source.

Het resultaat van de Linuxbabbel-middag van a.s. maandag zal natuurlijk hier op het forum verschijnen. Om het een beetje vriendelijk te houden, vind ik ook dat mensen kunnen langskomen met Windows- en Apple-vragen. Die kunnen sommigen soms ook aardig uit hun slaap houden =D.

Erik (aka marsrover632)

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #26 Gepost op: 2011/01/11, 16:27:05 »
@marsrover: Zou het mogelijk zijn maandag iets later te beginnen zodat ik ook kan komen of ben ik nu te veeleisend? :-[

Offline basd

  • Lid
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #27 Gepost op: 2011/01/11, 18:30:36 »
Is dat niet te combineren met een Natty-Install-Party ?

Ron als het linux is het welkom, ideeen op linux gebied kan iedereen mailen naar info@HCC-LINUX.NL
Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #28 Gepost op: 2011/01/12, 00:11:41 »
@marsrover: Zou het mogelijk zijn maandag iets later te beginnen zodat ik ook kan komen of ben ik nu te veeleisend? :-[
Hoi Vistaus,

Geen enkel probleem. We beginnen rond 13 uur, maar het kan ook wat later worden. Ik ben wel benieuwd hoe je eruit ziet zonder die papier zak over je hoofd  =D...
Meer geinteressseerden van het Ubuntu-forum zijn natuurlijk ook welkom op maandagmiddag.

Erik (aka marsrover632)

Ps Over Windows en Apple doen we niet moeilijk die dag en ik zal mijn collega's vragen of ze ook nog iets leuks kunnen vertellen.

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #29 Gepost op: 2011/01/12, 11:09:02 »
@marsrover: Ah, dat zou fijn zijn. Ik kan er dan tussen 14:00 en 14:30 zijn, is dat prima? :)

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #30 Gepost op: 2011/01/15, 17:59:24 »
Ik ben een tijdje wat minder actief geweest voor het promotieteam, maar wil de draad weer oppakken.

Voor 21 mei kan ik zorgen voor demonstratie computers zoals jullie dat van mij gewent zijn.
En natuurlijk komt TUX ook mee.. Hij heeft lang genoeg zitten niksen.

Wie organiseert en coördineert?

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #31 Gepost op: 2011/01/15, 20:57:45 »
Hallo Maarten
Bedankt, ik zet je op de lijst.
Ik heb Bas gesproken. Ons is gevraagd weer een installatie eiland te verzorgen voor Ubuntu. Daarnaast is er ook ruimte voor mensen die iets willen demonstreren (video, fotobewerking, etc).
Aangezien de themadag in mei is kan deze gebruikt worden voor een release party.
Vrijwilligers mogen zich altijd al melden, ook eventueel voor demonstraties.
Ook is gevraagd of we alleen Ubuntu doen of ook bv Linux. Zijn daar bezwaren tegen.
Als ik een reactie heb van de HCC zal ik die hier weer plaatsen.

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #32 Gepost op: 2011/01/17, 11:23:13 »
Hallo Maarten
Bedankt, ik zet je op de lijst.
Ik heb Bas gesproken. Ons is gevraagd weer een installatie eiland te verzorgen voor Ubuntu. Daarnaast is er ook ruimte voor mensen die iets willen demonstreren (video, fotobewerking, etc).
Aangezien de themadag in mei is kan deze gebruikt worden voor een release party.
Vrijwilligers mogen zich altijd al melden, ook eventueel voor demonstraties.
Ook is gevraagd of we alleen Ubuntu doen of ook bv Linux. Zijn daar bezwaren tegen.
Als ik een reactie heb van de HCC zal ik die hier weer plaatsen.
Hallo TonH en Maarten,

Ik kon Bas afgelopen zaterdag niet telefonisch bereiken. Ik zat bij de werkgroepvergadering van NLLGG in Utrecht. Goed om te zien dat de Ubuntu-groep actie onderneemt. Ik ga het vandaag nog even proberen.

Met de HCC-Themadag-groep o.l.v. Bas hebben we al een aantal afspraken gemaakt voor overleg, drie om precies te zijn. Vanzelfsprekend moeten we ook aandacht besteden aan andere Linux-distro's. Ik denk bijvoorbeeld aan Red Hat, Mandriva en YLMF (een Chinese Linux-distro die ook in het Nederlands kan worden geinstalleerd. De installatieprocedure is grotendeels die van Ubuntu grafisch, maar wel in eerste instantie in het Chinees, c.q. lekker peentjes zweten voor wie het aandurft).

Erik (aka marsrover632)

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #33 Gepost op: 2011/01/17, 12:49:31 »
Ik vind persoonlijk dat Ubuntu-NL geen andere distro's hoeft te doen. Veel vrijwilligers bij ubuntuj-nl kunnen niet goed met andere distro's overweg, wat een tot een slechte linux ervaring van bezoekers kan leiden als ze dit dan toch doen. Communities van andere distro's hebben ook een uitnodiging gehad van de HCC heb ik begrepen, en ik hoop dan ook dat Ubuntu-NL niet de enige distro zal zijn die aanwezig is.

Wel kan eenieder van Ubuntu-NL natuurlijk op individuele basis iemand met een vraag over een andere distro helpen. Tuurlijk, dat zou ik zelf in ieder geval wel doen als ik de kennis had. Maar ik denk niet dat we als Ubuntu-NL moeten toezeggen ook de dienstverlening voor wat betreft andere distro's op ons te nemen.

Daarnaast denk ik dat het goed is om als Ubuntu-NL duideliljk herkenbaar aanwezig te zijn. Een distro is niet alleen techniek, en de kracht van Ubuntu-NL zit voor een deel in de kracht van haar community. Daar mogen we als community leden best trots op zijn, en ook laten zien.

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #34 Gepost op: 2011/01/17, 15:05:14 »
Thomas +1
HCC mag doen wat ze willen met die distro's, maar Ubutnu-NL moet zich focussen op Ubuntu, Kubuntu en Xubuntu (en evt. Lubuntu).

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #35 Gepost op: 2011/01/17, 15:29:31 »
Thomas +1
HCC mag doen wat ze willen met die distro's, maar Ubutnu-NL moet zich focussen op Ubuntu, Kubuntu en Xubuntu (en evt. Lubuntu).

+1  duidelijke boodschap.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #36 Gepost op: 2011/01/17, 16:31:06 »
+1 Thomas en Vistaus.

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #37 Gepost op: 2011/01/17, 18:20:00 »
Ik denk ook dat we alleen Ubuntu (en varianten) moeten installeren. Maar natuurlijk mag een vrijwilliger daar vanaf wijken als hij/zij dat willen.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #38 Gepost op: 2011/01/19, 16:53:37 »
Even terug naar het begin....
Wat er volgens mij zoal moet gebeuren aan organisatie:

installparty:
- vrijwilligers installparty coördineren (aanmeldingen vrijwilligers bijhouden, op de dag zelf aansturen e.d.) vrij veel werk, veel emails e.d. versturen, ontvangen!
- zorgen dat nodige materiaal er is (schermen, toetsenborden, muizen etc.) HCC heeft het nodige waarschijnlijk wel

stand:
- promomateriaal, aankleding regelen voor Ubuntu-NL stand
- vrijwilligers stand coördineren

algemeen:
- afspraken met de HCC bijhouden, communicatie met HCC
- zorgen voor herkenbaar Ubuntu-NL? (badges, shirtjes)

Als we nu zowel voor de installparty, als de stand per taak minimaal twee mensen hebben die het e.e.a. aan organisatie willen oppakken, dan hebben we een mooi teampje. Als van die vier er nog twee zich willen bezighouden met afspraken met de HCC e.d. dan is dat ook gedekt. De ervaring leert namelijk dat mensen soms om welke redenen dan ook kunnen uitvallen, dus minimaal twee per taak lijkt me nodig.

Ik wil me wel als medeorganisator voor de stand inzetten.

Ton, misschien kan jij vast op de releasepartywiki een inschrijfpagina maken voor organisatietaken?
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Inschrijven

Ik hoor mensen zeggen dat ze graag willen helpen, maar alleen op de dag zelf kunnen. Als ik dat verhaal van Thomas goed begrijp zijn de dingen die van te voren moeten gebeuren ten eerste belangrijker (want als deze niet gedaan worden kun je uberhaupt niet aanwezig zijn lijkt mij) en ten tweede hoef je hiervoor nergens naartoe te gaan. Het is vooral dingetjes regelen/mailen enzo.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #39 Gepost op: 2011/01/19, 20:34:25 »
@Rachid: Ik heb al voor de teammeeting (en ook tijdens) toegezegd dat ik waar mogelijk TonH help met het regelen van de dag. Dat komt dus wel in orde ;) Alleen voor de opbouw de avond ervoor zoeken we nog mensen.

Offline basd

  • Lid
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #40 Gepost op: 2011/01/28, 11:33:20 »
zo juist is het volgende persbericht live gegaan over de dag:
Haarlem, 27 januari 2011 – Het Platform Linux van HCC organiseert op zaterdag 21 mei aanstaande een themadag in Bunnik met veel aandacht voor het veilig omgaan met computers en persoonlijke gegevens.  De unieke samenwerking van HCC!Linux met NLLGG, de Nederlandse gebruikersgemeenschappen van Ubuntu, OpenSUSE, Certified Secure, Security.nl en Linux Magazine zorgt voor een stevig programma met lezingen voor zowel de beginnende als de meer ervaren computergebruiker.

Open source software bevat geen verborgen valkuilen en wordt vaak als veiliger ervaren door computergebruikers.  “De controle op de kwaliteit en veiligheid is bij open source software beter te regelen dan bij de traditionele software”, aldus Bas van den Dikkenberg, coördinator van het HCC!Platform Linux. “De verschillende gemeenschappen op het gebied van open source zetten zich in om computergebruikers goed voor te lichten over de veiligheidsrisico’s bij het gebruik van software en persoonlijke gegevens op internet. Bij de Linux Themadag staat dit onderwerp centraal. We geven veel praktische lezingen over veiligheid zodat elke bezoeker zijn kennis hierover kan verbreden.”

Niet bewust van online risico’s
Niet iedereen is zich bewust van de online risico’s. Zo komt het regelmatig voor dat persoonlijke gegevens van klanten, patiënten en organisaties op straat komen te liggen door slecht beveiligde computers of verloren of gestolen USB-sticks. Mobiele applicaties blijken gegevens door te geven aan ontwikkelaars waarvoor de gebruiker geen toestemming heeft gegeven. Persoonlijke gegevens worden in steeds meer ICT-systemen opgeslagen. Het is dan ook noodzakelijk dat computergebruikers zich meer bewust worden van de gevaren en de mogelijkheden om toegang tot gegevens beter te beveiligen.

Ook Thomas de Graaff van Ubuntu-nl is enthousiast over de samenwerking met HCC: “Het HCC! Platform Linux is opgericht om kennis en mensen samen te brengen en om de samenwerking tussen open source-gemeenschappen te bevorderen. Het is fantastisch dat ook OpenSUSE dit jaar mee doet, naast alle andere partijen.”

De Linux Themadag wordt gehouden op 21 mei 2011 van 10.00 uur tot 16.00 uur in het Postillion Hotel te Bunnik.

Het laatste nieuws over het evenement staat op de website www.hcc-linux.nl en is via twitter te volgen onder de hashtag #hcclinux.
Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg