Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Moet het opzeggen van een Ubuntu-NL forumaccount mogelijk gemaakt worden en zo ja, hoe?

Ja, wanneer men dit vraagt aan het forumteam via mail/dit subforum
23 (24.2%)
Ja, men moet zelf zijn/haar eigen account kunnen verwijderen
66 (69.5%)
Nee, gewoon laten zoals het is
6 (6.3%)

Totaal aantal stemmen: 90

Auteur Topic: Poll: Opzeggen forumaccount  (gelezen 37648 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #25 Gepost op: 2010/12/14, 23:41:00 »
Prima. TopGear denkt er zus over, jullie zo. Einde discussie ;)

Nou, zo prima vind ik dat niet.... TopGears opmerking is denigrerend en getuigt van minachting voor de "gewone" forumleden. Dat lijkt me op zijn minst ongepast. Ik zou me daar nog aanzienlijk sterker over kunnen uitdrukken, maar dat doe ik nu maar even niet.

Het zou de leiding van Ubuntu-NL sieren, wanneer ze uitdrukkelijk afstand zouden nemen van deze opmerking van TopGear.

« Reactie #26 Gepost op: 2010/12/14, 23:46:41 »
Wat versta jij onder "afstand"? Heb ik ergens iets geschreven waarmee ik me aansloot bij hem (wat ik overigens niet doe)? :o

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2010/12/15, 00:26:27 »
Zeg, kunnen jullie het wat minder hoogpolig houden. Anders zijn er straks geen leden meer, die voor wat dan ook op dit forum zouden willen bedanken.

Ik koos voor optie 1 omdat ik van mening ben dat het van fatsoen getuigt als je je gewoon afmeldt bij iemand/leiding/mod, zodat die mensen dan weten waarom je weggaat. Niet vanuit het control-freak oogpunt of wat dan ook. Uiteraard is elke reden die wordt opgegeven evengoed, maar je gaat niet voor niks weg.
Gewoon even kalmpjes bedacht, verder sans rancune, hoor.

Vr.groet, peter

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2010/12/15, 06:40:32 »
Prima. TopGear denkt er zus over, jullie zo. Einde discussie ;)
niet helemaal, zo kan je er niet mee weg komen.
een lid van het promotie team doet zo'n uitspraak, er wordt op gereageerd, dus het zou zo maar kunnen dat er mensen zijn die dit niet begrijpen. een beetje uitleg is dan wel op zijn plaats. we pretenderen dat we "open" zijn, we zien dat ook heel vaak, maar met deze opmerking mogen we als leden niet te veel. ik vindt het tegendraads.

[ontopic]
als je gemakkelijk kan aanmelden dan mag je je ook gemakkelijk afmelden.
als je met tusssenkomst van een mod je kan aanmelden, dan mag je je afmelden met de tussenkomst van een mod.
er moet toch ergens een balans zijn.

leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #29 Gepost op: 2010/12/15, 09:26:00 »
Citaat
[ontopic]
als je gemakkelijk kan aanmelden dan mag je je ook gemakkelijk afmelden.
als je met tusssenkomst van een mod je kan aanmelden, dan mag je je afmelden met de tussenkomst van een mod.
er moet toch ergens een balans zijn.

+1 AMEN
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #30 Gepost op: 2010/12/15, 09:27:16 »
Citaat
In dit topic gaat het over de user die zelf (!!) de mogelijkheid wil hebben om zijn account te stoppen.

Ik geloof niet dat deze poll daar over gaat landfiets. Er zijn meerdere opties namelijk die je kan kiezen.
Het gaat erom of je überhaupt je account kan opzeggen. Hoe is denk ik niet eens belangrijk.

Klopt ten dele Femke, ik was met mijn hoofd nog bij het oorspronkelijke draadje die hier is voortgezet...........
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #31 Gepost op: 2010/12/15, 12:24:09 »
Ik koos voor optie 1 omdat ik van mening ben dat het van fatsoen getuigt als je je gewoon afmeldt bij iemand/leiding/mod, zodat die mensen dan weten waarom je weggaat. Niet vanuit het control-freak oogpunt of wat dan ook. Uiteraard is elke reden die wordt opgegeven evengoed, maar je gaat niet voor niks weg.

Dat zou ook kunnen met een "reactievakje". Dus dat men bij afmelding, een reactie kan tikken in een tekstvak, met daarin de reden van vertrek.

Het voordeel van een reactievakje is, dat invullen geheel vrijwillig is. Men hoeft niet per se te vertellen waarom men weg wil. Als iemand gewoon weg wil zonder opgaaf van redenen, dan is dat m.i. zijn goed recht.  :)

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2010/12/15, 14:21:52 »

Nou, zo prima vind ik dat niet.... TopGears opmerking is denigrerend en getuigt van minachting voor de "gewone" forumleden. Dat lijkt me op zijn minst ongepast. Ik zou me daar nog aanzienlijk sterker over kunnen uitdrukken, maar dat doe ik nu maar even niet.

Het zou de leiding van Ubuntu-NL sieren, wanneer ze uitdrukkelijk afstand zouden nemen van deze opmerking van TopGear.

Oeff.. die moet ik even laten bezinken...... ;)

Ik heb voor optie 2 gekozen: Als je weg wil moet je weg kunnen, zonder omhaal.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #33 Gepost op: 2010/12/15, 15:19:18 »
Voor alle duidelijkheid: wat mij ideaal lijkt is een volledig geautomatiseerde uitschrijvingsmogelijkheid. Zonder tussenkomst van een beheerder of moderator. Vandaar dat ik het in mijn eerdere bericht had over een reactievak.

@lizardman: doe dat laten bezinken maar eens, dat zal je goed doen.  :D
« Laatst bewerkt op: 2010/12/15, 15:25:33 door Pjotr »

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #34 Gepost op: 2010/12/15, 15:30:56 »
Even doorgelezen, ik denk dat het zeker een volledig automatisch geheel moet kunnen zijn, men moet zelf kunnen aanvragen of ze wel of niet lid willen blijven. En zeker niet met tussenkomst van mods. Dat betekend meer werk voor de mods en niet te vergeten, misschien wel bemoeienis van de mod of team waar je als lid niet op zit te wachten.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline KeesS

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2010/12/15, 16:13:54 »
Ik vergelijk het met een lidmaatschap bij een vereniging, of het abonnement van een krant of tijdschrift.
Men kan zoiets vrijwillig aangaan en ook weer vrijwillig opzeggen of beëindigen.
(Wel dient dan aan eventuele betalingsverplichtingen te zijn voldaan)

Dat zou, volgens mij, ook voor deelname aan een forum het geval moeten zijn.
(opgave van redenen zou niet verplicht, maar kunnen wel netjes zijn)
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #36 Gepost op: 2010/12/15, 17:13:01 »
Ik vergelijk het met een lidmaatschap bij een vereniging, of het abonnement van een krant of tijdschrift.
Men kan zoiets vrijwillig aangaan en ook weer vrijwillig opzeggen of beëindigen.
(Wel dient dan aan eventuele betalingsverplichtingen te zijn voldaan)

Dat zou, volgens mij, ook voor deelname aan een forum het geval moeten zijn.
(opgave van redenen zou niet verplicht, maar kunnen wel netjes zijn)

En zo'n idee heb ik dan dus ook. Dan niet met betalen, maar qua status.
Maar hé, dat is mijn mening, dus ga daar nou niet zo over lopen de zeuren.

En nu weer verder.

« Reactie #37 Gepost op: 2010/12/15, 17:46:25 »
Zo makkelijk komen we er niet mee weg BijnaExlid, een verklaring in 6 voud, dat is wat wij willen. En niet afschuiven op jeugdige overmoed, daar geloven wij natuurlijk niks meer van. >:(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Pieter2

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 2010/12/16, 00:31:24 »
Als men er vanaf wil - ja. Maar dan wel moet een goede reden. En de reden moet nagekeken zijn door meer dan 1 mod of Admin.
En het lid mag het niet zelf kunnen.

Wat ik erover denk.
Zwak verhaal, de mods of admins bepalen niet of iemand een goede reden heeft om op te zeggen. Dat gebeurd nl ook niet bij bv de tennisclub, het lid bepaald of hij lid wil blijven of wilt opstappen.

[mod edit: karakterisering aangepast, enkele posts verwijderd]
« Laatst bewerkt op: 2010/12/16, 11:15:53 door asphyxia »

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #39 Gepost op: 2010/12/16, 11:14:30 »
Het is een peiling, niets meer of minder. Wat forumsoftwaretechnisch kan, of wenselijk t.o.v. bv. een zoekfunctie, is een ander verhaal. We trachten een 'Best Practice' in elkaar te steken.

Meningen zijn prima, inhoudelijke discussie ook, en meningen mogen later best genuanceerd worden  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Gotiniens

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2010/12/16, 14:16:15 »
Aangezien er nog maar weinig mensen tegen zijn wil ik even vertellen waarom ik tegen ben.

* Als naast iemands reacties zijn naam verdwijnt en er enkel "Gast" komt te staan verdwijnt alle context waarin iemand reageert. Als er veel gediscussieerd wordt op een forum leer je na een tijd iemand kennen. Zo weet je van sommige personen dat de oplossing zo goed als zeker de juiste is. Terwijl bij een anders persoon je misschien zelf nog wat meer werk moet doen. Dit is zeer kostbare informatie, en die verlies je zodra iemand als "Gast" wordt weergegeven.
* Je wordt imo geen "lid" omdat iemand die zich aanmeld op het forum geen ubuntu-nl lid is. Je meld alleen aan dat je af en toe mee wil doen aan discussies. Aangezien je geen lid bent kan je je ook niet afmelden.

« Reactie #41 Gepost op: 2010/12/16, 14:25:45 »
@Gotiniens: Als je geen "lid" bent, wat staat er dan onder je gebruikersnaam? ;)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2010/12/16, 17:52:39 »
Je hebt wel degelijk een "account" en er zou niets tegen zijn, dat je die account weer kunt opzeggen. Al je posts worden dan als "Guest" weergegeven. Geeft dan meteen ook een aanduiding dat de "slimme" of "arrogante" of andere poster ondertussen onder die hoedanigheid niet meer op het forum actief is.

Tenslotte niet vergeten dat een account op een forum in essentie anoniem is. Meestal gebruik je trouwens een schuilnaam. Eigenlijk speelt zelfs geen rol of je die account al dan niet kan opheffen. "It means nothing". Iemand die er genoeg van heeft, die kan gewoon wegblijven.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #43 Gepost op: 2010/12/16, 18:07:19 »
Tenslotte niet vergeten dat een account op een forum in essentie anoniem is. Meestal gebruik je trouwens een schuilnaam. Eigenlijk speelt zelfs geen rol of je die account al dan niet kan opheffen. "It means nothing". Iemand die er genoeg van heeft, die kan gewoon wegblijven.

Klopt inderdaad. Maar uitschrijving kan wel een psychologische betekenis hebben: iemand kan daarmee onderstrepen dat "hij er helemaal niks meer mee te maken wil hebben".

Alleen al om die reden blijft het m.i. belangrijk.

« Reactie #44 Gepost op: 2010/12/16, 18:36:45 »
Heeft het nut om een account op te heffen? Krijg je hierdoor bijv. een betere lijst van actieve accounts, o.i.d.
Daarnaast zou ik kiezen om een account op te heffen, dat je geen reden op hoeft te geven, maar wel een reden mee kan geven. Maar zeker niet er een verplichting van te maken. Ik vind het wel netjes om een email te sturen, dat je stopt met je account. Zal wel aan mijn opvoeding liggen. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #45 Gepost op: 2010/12/16, 19:38:28 »
Gijsbert, hier sla je de spijker op de kop. Niemand zal een forumlid tegenhouden om niet meer te komen, of zijn of haar account onbruikbaar te maken. Dat is eenieders goed recht. Btw, hoe vaak komt dit voor, dat we hierover al 4 pagina's bomen?  ;)
Alleen kan het wel handig zijn, als de forumbeheerders het weten als iemand een account actief wil stoppen. Nee, er is echt geen reciproke ballotagecommissie. We proberen het alleen in zulke banen te leiden, dat zowel het forumlid in kwestie, als de rest hier zo min mogelijk last van heeft.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

DarkEra

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 2010/12/19, 02:02:16 »
Wat is nu het besluit?

Er werd door een teamlid een poll-topic geopend en aan ons gevraagd aan te geven wat we willen. 61,7% met 37 stemmen voor: Ja, men moet zelf zijn/haar eigen account kunnen verwijderen.
Lijkt me een zeer duidelijk antwoord alleen blijft het zo te zien weer uit. Plan door trekken of weer laten "verwateren"?
Als hier niks van terecht komt hoef of moet men naar mijn mening géén enkele poll meer op te starten om de mening van de community te vragen. Eens?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2010/12/19, 21:17:54 »
Maar als het alleen een peiling is om een peiling te houden heeft het ook geen nut.
Dus Darkera +1.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #49 Gepost op: 2010/12/19, 21:22:25 »
Hoezo niet? Mag een mens niet geïnteresseerd zijn hoe anderen denken over een bepaald onderwerp zonder verdere bijbedoeling?