Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint "Julia" released!  (gelezen 14609 keer)

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #25 Gepost op: 2010/11/15, 11:03:05 »
goed .... :rolleyes:

ONtopic vraagje voor Femke, aangezien ik vlak voor een nieuwe installatie sta, heb jij met de 64b problemen met flash ?, zoals flikkering in beeld, knoppen die niet komen en rechtermuis knop instellingen blijft grijs ?

hier loop ik in 10 namelijk tegen aan, zowel op mijn laptop als op de pc

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #26 Gepost op: 2010/11/15, 11:06:31 »
heb jij met de 64b problemen met flash
Met Ubuntu heb ik geen problemen met de 64 bit versies van 9.10, 10.4 en 10.10.
Sorry dat ik antwoord, terwijl ik (nog) geen Mint gebruik ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #27 Gepost op: 2010/11/15, 11:08:28 »
Bedankt , eerst ff wachten op de goedkeuring van de beheerder  XD

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #28 Gepost op: 2010/11/15, 11:13:25 »
(Ron) Ik had het op mijn laptop in 10.4 niet maar in 10.10 is het weer terug, ook daar gebruik ik 32b en kan ik met recht klikken op de filmpjes niet bij instellingen komen heb in Ubuntu niet het flikkeren van scherm

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #29 Gepost op: 2010/11/15, 12:18:57 »
Bedankt , eerst ff wachten op de goedkeuring van de beheerder  XD

al gebeurd, en dat in m'n pauze XD

« Reactie #30 Gepost op: 2010/11/15, 12:25:48 »
Ik denk gewoon dat het sommige mensen hun strot uitkomt vistaus zijn constante KDE reclame.
Zoiets irriteert mij dus ook.

Waar heb ik in dit topic KDE-reclame verspreid? Ik heb gezegd dat ik de KDE-versie van Mint getest heb en niet beviel. Is toch niks mis mee?
Trouwens, dankjewel Theo :)

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #31 Gepost op: 2010/11/15, 12:27:12 »
Bedankt   =D ,  ach ja pauze dat bestaat nog, de grens tussen mijn werk linux en plezier is erg vaag in mijn beroep  :evil:

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #32 Gepost op: 2010/11/15, 15:57:38 »
Heb hem gisteren even getest, en vandaag helemaal over op Julia wat een verschil zeg.
Loopt heerlijk soepel en voelt zeer stabiel, internet snelheid is hoger als in Maverick met exact de zelfde instellingen in ff (is copy) maar ook starten van programma's gaat aanzienlijk sneller het lijkt wel of mint peper heeft.
Ben echt dik te vrede met deze distro, was wel even zoeken naar de juiste instellingen die staan net op een andere plek als gewend, maar na terug zetten van AWN weer een normaal menu en kan ik alles weer snel vinden.
Wel ben ik gelijk na install overgegaan op de laatste nieuwe kernel stond nog als experiment met nummer 5 dus niet getest e.d. maar dat mag de pret niet drukken ik wilde de laatst nieuwe xserver-xorg-video-intel er op hebben want die gaf me in Maverick ook wat extra snelheid
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline force317

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2010/11/16, 20:28:41 »
Ik ben eveneens tevreden over de laatste Linux Mint 10, draait perfekt op mijn netbook en één laptop. Op mijn tweede laptop PinguyOS 10.10.1 gezet, kwestie van deze eens uit te testen.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

« Reactie #34 Gepost op: 2010/11/17, 19:08:07 »
Ik krijg tijdens de install een error bij bestanden kopieren. Melding vertelt dat het probleem aan mijn medium ligt. Heb dit probleem bij USB en CD...
Een trotse linux-beginner!

Offline Laus_2

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2010/11/17, 20:02:43 »
Wat zou een reden kunnen zijn om over te stappen op deze Mint release? Mijn 10.10 draait momenteel prima, meeste dingen werken wel zo'n beetje en ik verwacht dat dat in Mint niet veel anders zal zijn. Bovendien gebruik ik al grotendeels een Mint-theme  =D

« Reactie #36 Gepost op: 2010/11/17, 21:07:38 »
Wat ik mooi vind aan Mint is dat je 1 balk onder hebt.
Een ander mooi iets ie als je naar het menu gaat krijg je een mooi overzichtelijk geheel waar zelfs Windows een puntje aan kan zuigen.
Dat waren mijn redenen om Mint er op te laten staan.
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline Tom

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2010/11/17, 21:45:49 »
Wat zou een reden kunnen zijn om over te stappen op deze Mint release? Mijn 10.10 draait momenteel prima, meeste dingen werken wel zo'n beetje en ik verwacht dat dat in Mint niet veel anders zal zijn. Bovendien gebruik ik al grotendeels een Mint-theme  =D

b.v  > https://sites.google.com/site/wandasubuntublog/linux-mint-isadora-9-gnome XD
Pas op ik gebruik ze beide Mint en Ubuntu. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Laus_2

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2010/11/20, 01:23:47 »
Wat ik mooi vind aan Mint is dat je 1 balk onder hebt.
Een ander mooi iets ie als je naar het menu gaat krijg je een mooi overzichtelijk geheel waar zelfs Windows een puntje aan kan zuigen.
Dat waren mijn redenen om Mint er op te laten staan.

Dat is toch echt niet genoeg reden voor me :p  Gnome-do en de dock doen het nu allemaal voor me...niet nodig om dat allemaal opnieuw in te richten als het eindresultaat gelijk gaat zijn.

FrSu

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 2010/11/20, 10:40:44 »
@Laus_2: Het eindresultaat is altijd anders. Mint is n.l. geen Ubuntu. De basis mag dan gelijk zijn, alles erboven is toch echt anders. Ik zou zo zeggen probeer de Live versie eens, dan merk je het verschil vanzelf wel.

En vind je het toch niks, dan is dat jouw keuze. Jij beslist. Vrijheid, blijheid ;)