Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu NL herkeuring kritiek  (gelezen 42052 keer)

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #75 Gepost op: 2010/10/28, 22:31:33 »
Citaat
@Joshua: In welke zin zijn de LoCo-teams nu niet duidelijk gestructureerd? We hebben onlangs al de nodige structuur ingebracht:

-Opengooien teams
-Teams toegankelijker maken
-Teams duidelijk splitsen
Ik heb het er voornamelijk over dat ik vind dat er te weinig wordt gecommuniceerd en samengewerkt met andere subteams en dat we hieraan zouden moeten werken. Maar dat is een discussie die we best kunnen houden in een ander draadje.

Er is in structuur als in "logische indeling" inderdaad al erg veel vooruitgang geboekt.

Voor de rest ben ik het met Sense Hofstede eens.
Als mensen ergens problemen mee hebben, dan hoor ik dat graag. Open een forumonderwerp, of als je dat niet wilt, mail me op sense@ubuntu.com. Problemen moeten we uitspreken zodat we er iets aan kunnen doen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #76 Gepost op: 2010/10/28, 22:54:48 »
@Joshua: Voor overleg hebben we het gesloten board LoCo-teams. Misschien eens een kijkje nemen?

« Reactie #77 Gepost op: 2010/10/29, 00:04:57 »
@Joshua: Voor overleg hebben we het gesloten board LoCo-teams. Misschien eens een kijkje nemen?
Dat is uitdrukkelijk NIET voor overleg van iedereen. Dat is enkel voor forummoderators om dingen te bespreken die we niet aan de grote klok willen hange.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #78 Gepost op: 2010/10/29, 00:06:48 »
Dat is uitdrukkelijk NIET voor overleg van iedereen. Dat is enkel voor forummoderators om dingen te bespreken die we niet aan de grote klok willen hange.

Nee hoor, dat is veranderd.
Forumteam is nu het gesloten board voor dingen die forummoderators (waaronder ik) niet aan de grote klok willen hangen.
LoCo-team is veranderd in de overlegplek tussen de verschillende teams.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #79 Gepost op: 2010/10/29, 00:28:17 »
Maar LoCo Team is toch nog steeds gesloten. Qua openheid is het dus niet het goede topic.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #80 Gepost op: 2010/10/29, 00:49:04 »
Maar LoCo Team is toch nog steeds gesloten. Qua openheid is het dus niet het goede topic.

Dat niet nee, maar wel een overlegtopic tussen de verschillende teams. De basis is er dus wel.

« Reactie #81 Gepost op: 2010/10/29, 05:35:21 »

Nee hoor, dat is veranderd.
Forumteam is nu het gesloten board voor dingen die forummoderators (waaronder ik) niet aan de grote klok willen hangen.
LoCo-team is veranderd in de overlegplek tussen de verschillende teams.
Sinds wanneer? Dan heb ik dat gemist?

« Reactie #82 Gepost op: 2010/10/29, 08:51:07 »
Sinds vorige week ergens. In het LoCo-team board staat een discussie topic.

Wel is het de bedoeling om zoveel mogelijk in de open teams boards te praten, dus het kan goed zijn dat binnenkort geen LoCo-team board meer is, dus alles in de open boards.

Vistaus: Het LoCo-team board is voor gesloten overleg tussen de teams, wat we zijn aan het afbouwen. Wat open kan, moet gewoon in de open boards.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #83 Gepost op: 2010/10/29, 17:59:50 »
eerlijk waar als ik dit lees, en dat doe ik al even groeit mijn verbazing met de dag.

ik hoop werkelijk op een goede oplossing en einde van deze soap, triest gewoon dat dit nodig is terwijl het al van verre te zien was dat dit ging komen.

mensen sla eens met een vuist op tafel en maak concrete afspraken en hak knopen door,
niet door blijven modderen, daar is niemand en Ubuntu-nl niet mee gediend.

verder, Sense, respect voor je inzet en ik hoop dat je succes oogst ;)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #84 Gepost op: 2010/10/29, 19:36:25 »

mensen sla eens met een vuist op tafel en maak concrete afspraken en hak knopen door,

Dit lezen ze niet, komt ook geen reactie op is mijn ervaring  =D

« Reactie #85 Gepost op: 2010/10/29, 20:45:01 »

Dit lezen ze niet, komt ook geen reactie op is mijn ervaring  =D

Verander je ervaring dan maar, want hier is mijn reactie erop.

@Chris: Ik vind het zeker goed dat mensen als jij zeggen dat "de soap opgelost moet worden". Maar wat is precies "die soap", en dan bedoel ik afgezien van het beheerteam?

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #86 Gepost op: 2010/10/29, 20:53:32 »
Dat vraag ik me ook af.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Double12

• Lid
« Reactie #87 Gepost op: 2010/10/29, 21:08:37 »
Vistaus +1
Er is niet "something rotten" in Ubuntu NL dat nog steeds opgelost moet worden. Er zijn gewoon allemaal punten (bijv. bereikbaarheid beheerteam, snelheid besluitvorming) die voor verbetering vatbaar zijn, maar die punten staan los van elkaar. Zulke punten zul je ook altijd wel min of meer hebben, doordat je een online community hebt die wordt beheerd door vrijwilligers die via online contact afspraken maken. Online communicatiemiddelen brengen met zich mee dat er eerder misverstanden ontstaan en er niet altijd een langetermijnvisie wordt ontwikkeld, maar eerder "brandjes worden geblust". Het gebruik van vrijwilligers zorgt ervoor dat mensen zich eerder vrijblijvend opstellen in de taken die ze doen.

Ik ben er zeker voor om punten in Ubuntu NL die beter kunnen (bijv. snelle besluitvorming of een nieuw LoCo-contact) aan te pakken. Ik denk echter dat het niet terecht is om te stellen dat er iets grondig mis is met Ubuntu NL, dat nog steeds moet worden opgelost.

Offline chris.

• Lid
« Reactie #88 Gepost op: 2010/10/29, 21:16:42 »
ik roep ook tegen beter weten in ;)

maar wat kan een éénling meer doen XD

« Reactie #89 Gepost op: 2010/10/29, 21:44:04 »
ik roep ook tegen beter weten in ;)

maar wat kan een éénling meer doen XD

Dat is nog niet echt een antwoord op mijn vraag he ;)

Double12 +1

Offline chris.

• Lid
« Reactie #90 Gepost op: 2010/10/29, 21:53:18 »
heb jij een vraag aan mij gesteld Vistaus?

je maakt een comment op mijn opmerking maar het antwoord ken je al, en die is door mij en vele anderen al geroepen al vaak genoeg.

het valt me vaker op dat je dingen door elkaar haalt kerel, zorg dat je je feiten op een rijtje krijgt voor je iets roept, dit komt je geloofwaardigheid niet ten goede ;)

« Reactie #91 Gepost op: 2010/10/29, 22:26:15 »
@chris: Nou, ik vroeg: "Maar wat is precies "die soap", en dan bedoel ik afgezien van het beheerteam?"
Ik weet niet precies wat die soap dan inhoudt. Dat beheerteam is 1 ding, maar de rest loopt nu wel aardig op rolletjes.

Offline JanClaeys

• Lid
« Reactie #92 Gepost op: 2010/10/30, 07:27:59 »
Ik zou graag even tussendoor iets willen vragen: is het nog mogelijk om nadat we de status van officieel erkend LoCo-team verliezen deze terug te krijgen?
Ja, maar dan hebben we dubbel werk hé...  ;)
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

« Reactie #93 Gepost op: 2010/10/30, 11:47:52 »
@femkw98 Vistaus weet heus wel waar Ubuntu-NL mee bezig is, het loopt inderdaad vanaf buiten gezien wel op rolletjes

Offline Tom

• Lid
« Reactie #94 Gepost op: 2010/10/30, 11:54:27 »
Dooitze > En U snapt Femke niet , nu ik wel.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #95 Gepost op: 2010/10/30, 12:36:52 »
Het is al tijden bekend dat er enkele problemen zijn binnen Ubuntu-NL, veel weten deze ook te herkennen en te benoemen, enkele personen niet. Zelf ben ik ook op de hoogte van een aantal problemen, maar niet van allemaal, of sta er niet altijd bij stil.

Wat ik graag zie is een lijst met huidige problemen (duidelijk omschreven) op een wikipedia pagina. Zodat iedereen van het team op de hoogte is van de problemen en dat we op één lijn zitten. Op die zelfde wiki pagina (of op sub pagina's) kan dan ook aan oplossingen gewerkt worden. http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ProblemenBinnenUbuntuNL

Dan kan de discussie over de huidige problemen in dit topic afgerond worden en kunnen we verder discussieren over de herkeuring.

Sense heeft hier gisteren nog een blogpost aan gewijd:
http://sensehofstede.nl/onduidelijkheid-loco-contact-ubuntu-nl

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #96 Gepost op: 2010/10/30, 13:02:54 »
Yeah, goed zo Sense! :)
Jij lijkt me echt uitstekend als LoCo-hoofd. Ben blij te horen dat er licht is aan het eind van de tunnel omdat jij het over gaat nemen, want ik wil niet dat Ubuntu-NL ten onder gaat. Go Sense! :)

@femke: Als jij het zo makkelijk ziet, prima, dan beeëindig ik verder deze discussie met jou.

DarkEra

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 2010/10/30, 13:20:42 »
Yeah, goed zo Sense! :)
Jij lijkt me echt uitstekend als LoCo-hoofd.

LoCo-hoofd? LoCo Contact!

« Reactie #98 Gepost op: 2010/10/30, 13:22:05 »
@DarkEra: Is voor mij hetzelfde ;) Hij staat in feite aan het hoofd van Ubuntu-NL, net als Dennis dat nu nog staat.

DarkEra

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: 2010/10/30, 13:23:45 »
Ieder zijn denkwijze natuurlijk. Maar het belangrijkste is dat er vooruitgang geboekt gaat worden en met Sense heb ik de indruk dat dit wel gaat lukken.