Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu NL herkeuring kritiek  (gelezen 42053 keer)

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #25 Gepost op: 2010/10/27, 21:40:24 »
Goed verhaal Thomas!

Vistaus, ik begrijp niet zo goed wie en wat je bedoelt met "Ubuntu-NL Team". Maar dat er een hoofd/leider moeten komen ben ik het beslist mee eens! In het algemeen kunnen onze subteams erg veel bereiken, maar net zoals allerlei organisaties wil je 1 persoon of team van personen dat de eindverantwoordelijkheid draagt. Deze kunnen ook knopen doorhakken en overal beslissingen over maken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #26 Gepost op: 2010/10/27, 21:56:24 »
@asphyxia: Wat in mijn ogen zou moeten gebeuren is dat het Ubuntu-NL Team hoofd wordt, dus samen met Dennis. Dan is er altijd pakweg een man of (tot op heden) 6 die de boel kunnen aanpakken.
Even mijn persoonlijk visie op het geheel:
Ubuntu-nl bestaat niet, het staat nergens ingeschreven als bedrijf, vereniging of stichting.
Juridisch en belasting technisch bestaat het niet.
Dit betekend het volgende:
1. Sponsors kunnen een schenking nergens kwijt en niet aftrekken van de belasting, alleen een "persoonlijke" schenking is mogelijk.
2. Medewerkers zijn mogelijk hoofdelijk aansprakelijk ?
3. Er is geen dagelijkse leiding.

Dit is alleen op te lossen, door eerst een juridische status te verkrijgen en dan met een meerkoppig bestuur te gaan werken, voor de dagelijkse beslommeringen.
Omdat we toch niet bestaan, maar er wel dingen moeten worden opgelost, is dat meerkoppig bestuur iets dat ondertussen prioriteit moet krijgen!

Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening, niet die van een groep!
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #27 Gepost op: 2010/10/27, 21:59:05 »
@asphyxia: Wat in mijn ogen zou moeten gebeuren is dat het Ubuntu-NL Team hoofd wordt, dus samen met Dennis. Dan is er altijd pakweg een man of (tot op heden) 6 die de boel kunnen aanpakken.
Even mijn persoonlijk visie op het geheel:
Ubuntu-nl bestaat niet, het staat nergens ingeschreven als bedrijf, vereniging of stichting.
Juridisch en belasting technisch bestaat het niet.
Dit betekend het volgende:
1. Sponsors kunnen een schenking nergens kwijt en niet aftrekken van de belasting, alleen een "persoonlijke" schenking is mogelijk.
2. Medewerkers zijn mogelijk hoofdelijk aansprakelijk ?
3. Er is geen dagelijkse leiding.

Dit is alleen op te lossen, door eerst een juridische status te verkrijgen en dan met een meerkoppig bestuur te gaan werken, voor de dagelijkse beslommeringen.
Omdat we toch niet bestaan, maar er wel dingen moeten worden opgelost, is dat meerkoppig bestuur iets dat ondertussen prioriteit moet krijgen!

+1
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #28 Gepost op: 2010/10/27, 22:07:01 »
@Wazzzzaaa: Wij, als team.
@Ron: "3. Er is geen dagelijkse leiding."
En wat doet Nunslaugther hier dan dagelijks?

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #29 Gepost op: 2010/10/27, 22:08:23 »
Het forum beheren.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #30 Gepost op: 2010/10/27, 22:11:33 »
Dat is één koppige leiding en niet volledig.
Er is beslissingsbevoegdheid nodig met de mentaliteit om knopen door te hakken.
Niets ten nadele van Nun, hij doet erg zijn best.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #31 Gepost op: 2010/10/27, 22:14:10 »
@Ron: Dat is waar. Maar wat doen wij als forumteam hier dan?

« Reactie #32 Gepost op: 2010/10/27, 22:14:45 »
Het forum beheren.

En de moderators aansturen. Lijkt mij onder "leiding" vallen.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #33 Gepost op: 2010/10/27, 22:15:17 »

Ron, een 'mijn mening' lijkt me altijd persoonlijk, maar dit terzijde. Dat je het weergeeft is alleen maar zinvol.

Dit item is op de laatste Ubuntu-nl meeting op IRC aan de orde geweest, maar helaas op de lange(re?) baan geschoven. Als er geen stroomlijning plaatsvindt met beslissingskracht, blijft het schip stuurloos, denk ik. Met het risico dat mensen afhaken.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline siegi

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2010/10/27, 22:21:03 »
Dit doet hij voor het forum, en voor zover ik kan zien goed :)
Maar we moeten nog steeds af van het beeld dat ubuntu-nl = forum.

We hebben toen het vertegenwoordigers systeem opgezet, maar de echte kracht lag er niet. Deze lag gevoelsmatig nog steeds bij het loco contact.

Om maar wat voorbeeldjes te noemen:
Hij heeft de macht over de servers, dus ook het forum team en in minder mate het documentatie team.
Hij krijgt de CD's en andere promotiewaren van canonical aan, dus macht over het marketing team.

« Reactie #35 Gepost op: 2010/10/27, 22:28:50 »
@siegi: En Nunslaugther beheert ook de Ubuntu-NL website tegenwoordig.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #36 Gepost op: 2010/10/27, 22:30:11 »
Is het niet mogelijk dat iemand zijn taken overneemt?
Al dan niet met zijn goedkeuring/medeweten desnoods.

Het is toch niet normaal dat je al enkele weken totaal onbereikbaar bent als je de verantwoordelijkheid hebt over een hele LoCo???
Dit is al de zoveelste keer dat hij het totaal laat afweten en dat niemand hem kan bereiken. Hier is eerder ook al eens over gesproken en er is toen niets uitgekomen, als we nu niets doen gaat het zo weer fout.

De discussie over een vereniging/stichting is volgens mij een ander verhaal. We zijn al jaren een goedgekeurde LoCo zonder dat we zoiets opgericht hebben. Het wordt wel tijd dat we dat binnenkort gaan doen, maar daar zijn al andere topics over.

Leiding is er in principe wel: de verschillende teams managen hun eigen onderdeel. De vertalingen lopen, het forum staat nog steeds en hetzelfde geldt voor IRC. Er is alleen niemand die het totaaloverzicht heeft en de samenwerking tussen de verschillende teams coördineert.

« Reactie #37 Gepost op: 2010/10/27, 22:32:36 »
Johan +1

Ik vind het bovendien ook erg jammer van Dennis. Ik las afgelopen weekend berichten uit de begintijd van het forum eens terug. Dennis was daar veeeeel actiever op het forum en bovendien ook erg gezellig :)
Hij kan het dus wel.

« Reactie #38 Gepost op: 2010/10/27, 22:34:12 »
@siegi: En Nunslaugther beheert ook de Ubuntu-NL website tegenwoordig.
Dat verandert niks aan het feit dat Nunslaughter niet leiding geeft aan Ubuntu NL, de LoCo. Hij doet erg belangrijk werk voor onze website, dat is waar, maar dat is nog geen dagelijkse leiding.

Zou iemand Dennis kunnen bellen, of bij hem langs kunnen gaan? Dit moet echt geregeld worden, we kunnen het niet voort laten slepen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #39 Gepost op: 2010/10/27, 22:35:21 »
Trouwens, vergeet niet dat Canonical eigenaar is van onze domeinnaam. We zijn dus niet afhankelijk van één persoon, maar van één bedrijf.

« Reactie #40 Gepost op: 2010/10/27, 22:37:21 »
@Sense: Ik kan zo langsgaan. Is een halfuurtje reizen voor mij.
Nun is dan wel geen officiële leidinggevende. Maar ik noemde de website even om aan te geven dat Nun meer doet dan alleen admin zijn op het forum, wat de meeste mensen in dit topic denken.

« Reactie #41 Gepost op: 2010/10/27, 22:38:17 »
Trouwens, vergeet niet dat Canonical eigenaar is van onze domeinnaam. We zijn dus niet afhankelijk van één persoon, maar van één bedrijf.

Canonical is geen eigenaar. Ze hebben wél het copyright op de domeinnaam, maar Ubuntu-NL als domeinnaam is niet in handen van Canonical.

« Reactie #42 Gepost op: 2010/10/27, 22:39:45 »

Canonical is geen eigenaar. Ze hebben wél het copyright op de domeinnaam, maar Ubuntu-NL als domeinnaam is niet in handen van Canonical.
http://www.whois.net/whois/ubuntu-nl.org doet anders vermoeden

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #43 Gepost op: 2010/10/27, 22:41:14 »

« Reactie #44 Gepost op: 2010/10/27, 22:42:53 »
Never mind mijn vorige post =D

Maar goed, dannog blijf ik bij:
"@Sense: Ik kan zo langsgaan. Is een halfuurtje reizen voor mij.
Nun is dan wel geen officiële leidinggevende. Maar ik noemde de website even om aan te geven dat Nun meer doet dan alleen admin zijn op het forum, wat de meeste mensen in dit topic denken."

« Reactie #45 Gepost op: 2010/10/27, 22:44:44 »
Never mind mijn vorige post =D

Maar goed, dannog blijf ik bij:
"@Sense: Ik kan zo langsgaan. Is een halfuurtje reizen voor mij.
Nun is dan wel geen officiële leidinggevende. Maar ik noemde de website even om aan te geven dat Nun meer doet dan alleen admin zijn op het forum, wat de meeste mensen in dit topic denken."
Ik zou erg blij zijn als je langs zou kunnen gaan. Als ik in Nederland geweest zou zijn had ik al even gebeld, maar dat lijkt me nu niet handig.

« Reactie #46 Gepost op: 2010/10/27, 22:48:46 »
Tenzij je geld teveel hebt =D

Maar serieus, ik wil wel even langsgaan. Ik weet alleen niet wanneer hij thuis is, dat is het probleem. Hij werkt voor het IT-department van booking.com, dus hij kan op eender welk tijdstip aan het werk zijn.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #47 Gepost op: 2010/10/27, 22:54:34 »
Maar serieus, ik wil wel even langsgaan. Ik weet alleen niet wanneer hij thuis is, dat is het probleem. Hij werkt voor het IT-department van booking.com, dus hij kan op eender welk tijdstip aan het werk zijn.
Misschien ff mailen voor een afspraak? :P

Nee grapje, ik denk dat bellen het beste is.

« Reactie #48 Gepost op: 2010/10/27, 22:57:35 »
@Wazzzaaaa: Whaha XD
Bellen kan ook wel, maar dan hoef ik niet langs te gaan, want dan spreek ik hem al via de telefoon :P

Offline Gotiniens

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2010/10/27, 23:06:23 »
Is het niet mogelijk dat iemand zijn taken overneemt?
Al dan niet met zijn goedkeuring/medeweten desnoods.

De bedoeling was voor de vergadering op de 10e hier een meeting met hem over te hebben. Maar zoals je al kon raden, we konden hem niet bereiken hier voor...