Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan google earth niet installeren in ubuntu 10.10  (gelezen 9715 keer)

Offline jnom

• Lid
Re: kan google earth niet installeren in ubuntu 10.10
« Reactie #25 Gepost op: 2010/11/16, 09:08:57 »
Ik neem aan dat Google Earth geinstalleert is en dat je nu met de fout zit dat Earth opstart (wereldbol komt in beeld) en zichzelf daarna weer afsluit. In dit geval helpt de fix die MarcO aangeeft (bij mij was het ook de oplossing waar ik op zat te wachten ).
De werkwijze is: Ga in Toepassingen naar Hulpmiddelen en open Terminalvenster. Plak of type in het Terminalvenster        gedit ~/.config/Google/GoogleEarthPlus.conf 
Er opent zich een tekstbestand en in dit tekstbestand moet je op zoek gaan of hier een regel in voorkomt met de tekst: enableTips=false als er staat enableTips=true vervang dan true door false, vind je geen regel met enableTips voeg dan aan het einde van de tekst die onder de kop "general" staat zelf de regel enableTips=false toe. Daarna opslaan en sluiten.

Offline 5mceks12

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2010/11/16, 18:46:40 »
Bedankt na herinstalleren werkt het perfect Bedankt

repoman

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/12, 16:28:34 »
Tip voor alle ubuntu gebruikers: Als je ziet hoeveel tijd je kwijt bent met het installeren , uitproberen en uitzoeken van ubuntu en op het eind van het liedje werkt het nog niet of maar half,als je die tijd bij je baas gaat werken dan kun je iedere dag de nieuwste versie van windows kopen en hou je nog geld over.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/12, 16:34:39 »
Ik heb het gelijk van de google site gedownload en de installatie stappen gevolgd en het werkt perfect.
geen problemen gehad onder 10.10 32 bit.
(kan 64 draaien maar ik vond 32 stabieler op mijn systeem)

sliksoft

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2011/02/27, 02:42:15 »
I’m using ubuntu 10.10 you must install lsb-core!!

sudo apt-get install lsb-core

go to http://www.google.com/earth/download/ge/agree.html

and download GoogleEart for your OS and install that’s all

Offline Suns

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/02/27, 09:59:33 »
I’m using ubuntu 10.10 you must install lsb-core!!

sudo apt-get install lsb-core

go to http://www.google.com/earth/download/ge/agree.html

and download GoogleEart for your OS and install that’s all

dit is wat ik nodig had bedankt daarvoor.
13th Gen Intel® Core™ i5-1340P × 16
geheugen 64,0 GiB

Linux Counter - user #51039