Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sound system herstellen  (gelezen 901 keer)

Offline SySteMod

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Sound system herstellen
« Gepost op: 2010/10/02, 17:25:55 »
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum mooi om te zien dat ik gewoon in het nederlands mijn vraag kan stellen ik heb al lopen zoeken op de engelse forums maar kan niet echt vinden wat ik precies zoek.
Ik heb een hp dv7 notebook met hdaintel drivers voor mijn geluid, met ubuntu 8.10 waren er redelijk wat geluids problemen van geen geluid tot bv mic die niet werkt vanaf 9.04 zijn die beetje opgelost. Ik heb Ubuntu 10.04 en eigenlijk werkte alles gewoon goed maar heb toch zitten rommelen om hd geluid goed te krijgen. Ja stom natuurlijk alles werkte eigenlijk prima alleen toen ik er nog windows op had was het geluid iets beter vandaar dat ik wat tutorials had gevolgd om dit beter te krijgen. Oa de alsa drivers updaten en pulseaudio.
Nou is mijn vraag is er een manier om zodanig alles van het geluid te deinstalleren en opnieuw te installeren zodat alles weer is zoals het met de fresh install van ubuntu was zonder dus ubuntu opnieuw te installeren. Heb al in de repo gekeken maar er staat zoveel in mbt geluid dat ik niet weet wat wel en wat niet te deinstalleren.
Huidige problemen zijn nu dus:
als ik vlc nu opstart is het geluid heel hard en moet dan eerst het volume zachter en weer harder zetten, dit was eerst niet
als ik ubuntu afsluit komt er een harde brom/zoem
Bij voorbaat dank en sorry als ik niet in het juiste post dan hoor ik het wel

Offline JPaulus

• Lid
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline SySteMod

• Lid
Re: Sound system herstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/07, 22:18:58 »
Bedankt voor je reactie maar daar zijn de problemen juist mee begonnen alles werkte tot ik eraan ging rotzooien. Ik wacht wel tot 10.10 uit is dan doe ik wel fresh install en blijf in het vervolg overal af als iets gewoon werkt ;).