Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Irl teammeeting animo?  (gelezen 58363 keer)

Offline heir4c

• Lid
Re: Irl teammeeting animo?
« Reactie #25 Gepost op: 2010/09/12, 21:18:45 »
Rijd er daar een treintje naar toe vanuit Gent?  :)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #26 Gepost op: 2010/09/12, 21:53:04 »
Rijd er daar een treintje naar toe vanuit Gent?  :)

Ja, de trein van IC-trein Gent naar Antwerpen, dan de L-trein naar Roosendaal (of de Benelux naar Amsterdam als je geld teveel hebt :P), dan de L-trein (stoptrein) naar Amsterdam en dan de L-trein (stoptrein) naar Almere :D
Direct van Gent naar Almere kunnen we ook regelen, maar dat gaat wel flink wat kosten XD

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #27 Gepost op: 2010/09/12, 22:02:45 »
Ik wil best een aantal zuiderlingen oppikken in Eindhoven of Den Bosch.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #28 Gepost op: 2010/09/13, 10:24:24 »
Almere word voor mij bijna 3 uur rijden, dat zal ik niet halen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2010/09/13, 10:38:49 »
Wij doen er 02.20hr over naar Almere allee eigenlijk Dronten. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #30 Gepost op: 2010/09/13, 10:54:51 »
1.5 uur rijden, vanaf thuis. Best te doen voor mij.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #31 Gepost op: 2010/09/13, 22:13:33 »
Wij doen er 02.20hr over naar Almere allee eigenlijk Dronten. :)

En Dronten is nog zo'n 30-45 minuten vanaf Almere. Dus kun je nagaan :)

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #32 Gepost op: 2010/09/15, 12:26:31 »
Als we nu allemaal iets tegen de reistijd hebben, dan zal er van een meeting niks terechtkomen. Zoals ik al eerder zei: neem een centrale punt in Nederland. Op die manier zorg je ervoor dat de reistijd evenredig gelijk is voor iedereen. En mocht er een locatie gevonden zijn en men valt nog steeds over de reistijd... In plaats van hier op het forum erover te discussiëren, kunnen diegene die het toch weer te ver vinden ook gewoon thuis blijven. Hoeven ze tenminste het niet meer te hebben over de reistijd. Hou je het lekker makkelijk voor jezelf.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/16, 06:31:58 door nomko »
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

« Reactie #33 Gepost op: 2010/09/15, 12:55:31 »
Heeft toch niks met zeuren te maken? Mag niemand vermelden hoever hij moet rijden en -om welke reden dan ook- dat te ver mag vinden?

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #34 Gepost op: 2010/09/15, 13:04:24 »
Ik heb nog niet echt reactie gehad op mijn vragen.
Wat is de bedoeling van zo'n IRL meeting? Is het een IRC meeting, maar dan IRL? :P
Misschien kan dit tegelijk met een Releaseparty ofzo gepland worden?
Ik begrijp dat het een gezellig avondje/middagje met Ubuntu-ers onderling is? Of is het ook om "serieuze" dingen te bespreken? Dit telt voor mij wel mee in de afweging om al dan niet een stuk te reizen hiervoor.

Verder is het constructief als leden aangeven wat voor hun te ver is. Zoals bijvoorbeeld
Ik ben natuurlijk ook voor. Maar voor mij kan de locatie niet echt verder dan 45 minuten, hoogstens een uur (auto)reistijd liggen.
Hier wordt duidelijk aangegeven dat hij binnen een straal van een uur komt, en anders is het te ver. Dit zegt niet dat wij met z'n allen nu rekening houden met deze persoon. Maar zo kunnen we wel duidelijk krijgen hoeveel mensen ongeveer bereid zijn te reizen.

Persoonlijk, zolang het in het midden of het zuiden van Nederland is, is reizen voor mij geen probleem ;)

« Reactie #35 Gepost op: 2010/09/15, 13:53:36 »
De team meetings die waar ik tot nu toe geweest ben, waren niet alleen gezellig. Er werd ook veel besproken, en gedaan, plannen gemaakt, lopende dingen aangepakt.

Het lijkt erop dat er een locatie is, Almere, bij Femke thuis. :) Tot nu toe waren de meetings waar ik ben geweest in het zuiden, maar bij de laatste twee meetings waren volgens mij geen Belgische teamleden aanwezig? Dus om het een keer meer centraal in Nederland te doen lijkt me best ok. Misschien kunnen we skype, teamspeak aanzetten met een webcam zodat teamleden van verder toch mee kunnen kijken, doen?

Zodra de locatie akkoord is, is het misschien een idee om een aantal mogelijke data op datumprikker.nl te plaatsen. Dan kunnen de teamleden die willen komen daarop aangeven of ze kunnen. Zo kan er eenvoudig een dag gekozen worden dat zoveel mogelijk mensen beschikbaar zijn.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #36 Gepost op: 2010/09/15, 14:14:53 »
Zodra de locatie akkoord is, is het misschien een idee om een aantal mogelijke data op datumprikker.nl te plaatsen. Dan kunnen de teamleden die willen komen daarop aangeven of ze kunnen. Zo kan er eenvoudig een dag gekozen worden dat zoveel mogelijk mensen beschikbaar zijn.
Praktisch puntje. Doodle werkt veel makkelijker, en daarvoor hoef je je niet te registreren.

Offline JanClaeys

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2010/09/16, 00:17:55 »
Het zuiden ligt toch echt dichterbij België dan Flevoland hoor.

Dus eigenlijk zou het nu andersom moeten zijn. Dan heeft iedereen een keertje lang moeten rijden. Lijkt mij hoor.
Niet zeker waar precies in Flevoland je woont, maar Almere en Brugge liggen in de praktijk (rijtijd) bijna even ver van BoZ...  ;)

Maar ik ben ook wel eens op een IRL-meeting in Den Haag geweest, dus andere plaatsen zijn wel een optie (zeker als ik deels met anderen samen kan rijden).

Al is Almere wel behoorlijk ver (om je een idee te geven: ik moet vanwege al het water in Zuid-Westelijk Nederland zo ongeveer via BoZ rondrijden om daar te komen).
« Laatst bewerkt op: 2010/09/16, 00:21:18 door JanClaeys »
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #38 Gepost op: 2010/09/16, 01:07:50 »
Wel zo effectief als zoveel mogelijk teamleden kunnen deelnemen. BoZ is hiervandaan een lange rit maar dat heb ik er wel voor over. Vorige keer zijn Thomas en Vistaus meegereden vanaf Utrecht en was ook de autorit heel gezellig. De keuze voor BoZ lijkt goed omdat dit richting België is.

Toch waren, de laatste 2 keer, in BoZ de Nederlanders absoluut in de meerderheid. Jammer, en dan is BoZ best ver weg. Antwerpen bijvoorbeeld is vanaf Utrecht niet (veel) langer rijden dan BoZ en heb ik ook geen probleem mee. In Utrecht kan ik 3 of 4 personen oppikken om mee te rijden.

Utrecht heeft voor mij een voorkeur, dat kan hiervandaan op de fiets. :P
Klik links bovenin op Documentatie

Offline JanClaeys

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2010/09/16, 02:01:58 »
Ik heb geen probleem met bijvoorbeeld Utrecht hoor, wilde gewoon even duidelijk maken dat "België" niet noodzakelijk altijd vlakbij BoZ ligt.   :)

Utrecht is voor mij 2h30 rijden ongeveer, dus als ik kom (mede afhankelijk van de datum ook) wil ik bij voorkeur ergens vanaf A'pen of Zuid-Nederland (vb. regio BoZ) met iemand anders meerijden, als het kan...

PS: uiteraard kunnen mensen uit Gent dan ook een stuk mee rijden met mij.  ;)
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

« Reactie #40 Gepost op: 2010/09/16, 23:47:03 »
Wel zo effectief als zoveel mogelijk teamleden kunnen deelnemen. BoZ is hiervandaan een lange rit maar dat heb ik er wel voor over. Vorige keer zijn Thomas en Vistaus meegereden vanaf Utrecht en was ook de autorit heel gezellig. De keuze voor BoZ lijkt goed omdat dit richting België is.

Toch waren, de laatste 2 keer, in BoZ de Nederlanders absoluut in de meerderheid. Jammer, en dan is BoZ best ver weg. Antwerpen bijvoorbeeld is vanaf Utrecht niet (veel) langer rijden dan BoZ en heb ik ook geen probleem mee. In Utrecht kan ik 3 of 4 personen oppikken om mee te rijden.

Utrecht heeft voor mij een voorkeur, dat kan hiervandaan op de fiets. :P

* Vistaus steekt zijn hand op weer mee te mogen rijden vanaf Utrecht indien de meeting niet in Almere of Utrecht is
:)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #41 Gepost op: 2010/09/17, 20:50:19 »
Even een inventarisatie:

femke98: Ben je bereid om dit te organiseren?
teamleden: Als het in Almere gehouden wordt, wie komt dan ZEKER NIET vanwege de reisafstand?

Even officieel: Voor mij is Almere geen probleem
« Laatst bewerkt op: 2010/09/17, 22:50:06 door Ronnie »

Documentatie Terminal

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #42 Gepost op: 2010/09/17, 22:26:05 »
Voor mij is het afhankelijk van mijn rug,
in een slechte periode is één uur stilzitten al erg genoeg.
Dan liever in Utrecht of Brabant.
Maar ..... ik ben er maar één en de meeste stemmen gelden :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #43 Gepost op: 2010/09/18, 12:00:25 »
@Ronnie,
Als ik weet hoeveel er ongeveer komen, ben ik er zeker toe bereid. Geen probleem.

Misschien kunnen we met de stemmen die we totnutoe hebben, een overzichtelijk lijstje maken :)

« Reactie #44 Gepost op: 2010/09/18, 12:17:23 »
teamleden: Als het in Almere gehouden wordt, wie komt dan ZEKER NIET vanwege de reisafstand?

Dan zal ik moeten afzeggen helaas. Die afstand is voor mij niet doenbaar.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2010/09/18, 17:55:37 »
Ligt Oss of Nijmegen bijvoorbeeld niet meer centraler tussen alle uitersten van België en Nederland? Misschien daar iets zoeken?
(Zou voor mij wel drie uur duren met de trein.)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #46 Gepost op: 2010/09/18, 18:28:41 »
Ik kan misschien wat regelen in Langenboom (tussen Oss en Nijmegen in), maar deze plaats is niet goed bereikbaar met OV, dus zal er het laatste stuk samengereden moeten worden (vanaf station Oss, Nijmegen of Eindhoven).

Het zal afhangen van de datum en het aantal personen.

Documentatie Terminal

« Reactie #47 Gepost op: 2010/09/19, 12:47:57 »
Ligt Oss of Nijmegen bijvoorbeeld niet meer centraler tussen alle uitersten van België en Nederland? Misschien daar iets zoeken?
(Zou voor mij wel drie uur duren met de trein.)

Ik denk dat Utrecht dan dichterbij ligt, gezien je in Utrecht weer op de trein naar Nijmegen of Oss zult moeten stappen ;)

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2010/09/19, 13:36:55 »
Juist maar dan is het toch dichter voor anderen die verder naar het noorden wonen?

« Reactie #49 Gepost op: 2010/09/19, 19:08:28 »
Juist maar dan is het toch dichter voor anderen die verder naar het noorden wonen?

Dat wel ja, maar niet voor mensen uit België ;)