Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

hoe krijg ik zarafa webacces werkend? in ubuntu 10.04

via mail
0 (0%)
forum
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Auteur Topic: zarafa webaccses  (gelezen 843 keer)

Offline jokey

• Lid
zarafa webaccses
« Gepost op: 2010/08/07, 08:28:26 »
kan iemand mij vertellen hoe ik zarafa werken kan krijgen.
volgens mijn software pakket [ beheer] staat het wel geinstalleerd. Maar ik vind , zie niks. misschien zoek ik verkeerd. Of moet nog iets doen??

Offline swaan79

• Lid
Re: zarafa webaccses
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/10, 08:23:40 »
jokey,

Wat wil je precies doen? Je onderwerp zegt zarafa-webaccess, in je post heb je het over zarafa (ik neem aan het hele ding). Als je de webaccess wil draaien zal je ook de zarafa-server moeten installeren tenzij je de zarafa-server ergens anders heb draaien en je daarmee wil verbinden, maar ik ga er even van uit dat dat niet het geval is.

Ik neem aan dat je zarafa hebt geinstalleerd met apt-get of dat grafische software center ding?

Mark

Offline Pivni Pes

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/11, 00:02:15 »
Ik heb vandaag dit verhaal door gelopen.
http://www.zarafa.com/wiki/index.php/ZCP_6.40_from_source_on_Ubuntu_10.04
Daarna kreeg ik via http://0.0.0.0/webaccess/  een login scherm, in loggen ging nog niet, ik moet nog
gebruikers aan maken.
Voor 0.0.0.0 moet je natuurlijk wel je eigen IP invullen.

Offline swaan79

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/14, 20:57:35 »
Pivni Pes,

De link die je stuurde geeft inderdaad aan hoe je ZCP from source kan bouwen, maar geeft verder geen informatie over het configureren van ZCP.
Om te beginnen moet je configurern wat je wil gebruiken om je users te beheren. De mogelijkheden zijn ldap/ads, database of unix. Voor een eenvoudige setup zou ik database of unix aanraden. De unix plugin is veruit de eenvoudigste, waarbij alle users op je systeem ook zullen bestaan in je ZCP. Als je de DB plugin gebruikt zal je met de hand nog de users aan moeten maken mbv zarafa-admin.

Een goed punt om te beginnen is man zarafa-server, man zarafa-server.cfg en man zarafa-admin.

Mocht je er niet uitkomen dan zal ik kijken of ik wat meer info voor je bij elkaar kan rapen.

Succes,
Mark