Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.  (gelezen 29832 keer)

Phr3ak

  • Gast
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #50 Gepost op: 2010/08/11, 07:35:10 »
Dat doe ik nu al aan mijn raam, en ook wat screenshots van het bureaublad hangen er op, met een paar mogelijkheden zichtbaar, dus een paar programma's geopend erop en/of het menu uitgeklapt zodat men kan zien wat erin zit. Al heel wat kijklustigen gehad.


Dat zou ik ook kunnen doen, ik denk dat het dan wel erg lastig wordt, voor argeloze voorbijgangers, om überhaupt te kunnen zien wat er op die posters e.d. staat. Ik woon op 10 hoog  :o

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #51 Gepost op: 2010/08/11, 13:00:17 »
Blijf a.u.b. ontopic in de Team boards.

Meedenken mag zeker binnen dit topic (en is zelfs gewenst), maar denk voor het plaatsten van je bericht even na, of het bericht ook iets toevoegt voor het team.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #52 Gepost op: 2010/08/11, 18:19:24 »
Wat goed zou helpen met de bekendheid en de manier waarop mensen tegen Ubuntu aan kijken is minder te bashen. In elk topic of artikel waarin Windows, Mac of Linux wordt genoemd op welke site dan ook, wordt OVERSTROOMD door Linuxfans. Geen probleem natuurlijk, maar ze zijn gewoon irritant voor de andere gebruikers. Er wordt naar verwezen als "Linux koekies" en "Ubuntu pannenkoeken". Dat zegt volgens mij genoeg. Overal gaan lopen zeuren dat Ubuntu beter is en Windows en Mac echt niet tegen Ubuntu op kunnen werkt niet, heeft zelfs een tegenovergestelde werking: mensen gaan het gewoon niet uitproberen omdat ze daar helemáááál niet de behoefte aan hebben.

Lees maar eens de reacties bij een willekeurig besturingssyteem-gerelateerd artikel op tweakers of nujij, dan zie je wat ik bedoel.

Dus of iedereen die dat doet het niet meer wil doen :')
« Laatst bewerkt op: 2010/08/11, 19:18:56 door Luuk de Leest »

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #53 Gepost op: 2010/08/11, 19:17:25 »
Jawel, het is om negatieve promotie te voorkomen. :)


okee het is niet echt ontopic maar toch wel een beetje en ik heb geen zin om een nieuw topic te openen

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #54 Gepost op: 2010/08/11, 20:28:47 »
Dat doe ik nu al aan mijn raam, en ook wat screenshots van het bureaublad hangen er op, met een paar mogelijkheden zichtbaar, dus een paar programma's geopend erop en/of het menu uitgeklapt zodat men kan zien wat erin zit. Al heel wat kijklustigen gehad.


Das wel een leuk idee :)

@femke: Het hoeft niet persé bij je huis, mag ook langs de weg of welke andere openbare plek dan ook. Het kan echt helpen.

Phr3ak

  • Gast
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #55 Gepost op: 2010/08/11, 20:50:20 »
Wat we ook zouden kunnen doen, is gewoon met zijn allen een flinke bult geld doneren aan b.v. dit forum, zodat die op een semi professionele manier zelf kopietjes kunnen maken van de originele Ubuntu cd/dvd ..

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #56 Gepost op: 2010/08/11, 23:21:39 »
Wat we ook zouden kunnen doen, is gewoon met zijn allen een flinke bult geld doneren aan b.v. dit forum, zodat die op een semi professionele manier zelf kopietjes kunnen maken van de originele Ubuntu cd/dvd ..

Dan moet toch eerst die stichting (rechtspersoon) er komen, waarover al drie jaar wordt gepraat....

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #57 Gepost op: 2010/08/11, 23:45:22 »
Wat we ook zouden kunnen doen, is gewoon met zijn allen een flinke bult geld doneren aan b.v. dit forum, zodat die op een semi professionele manier zelf kopietjes kunnen maken van de originele Ubuntu cd/dvd ..

Dan moet toch eerst die stichting (rechtspersoon) er komen, waarover al drie jaar wordt gepraat....

Daar is ertai mee bezig, alleen heeft hij er niet veel aan kunnen doen omdat hij pas een huis gekocht heeft, en één van de organisatoren was van de Ubuntu Releaseparty 2010 (verantwoordelijk voor het programma aan lezingen e.d.). De verbouwing van het huis is bijna af, en dan wordt er weer aan gewerkt.

edit: ontopic verder a.u.b.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/11, 23:48:20 door Thomas de Graaff »

Offline JvH

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #58 Gepost op: 2010/08/12, 09:09:10 »
Wat goed zou helpen met de bekendheid en de manier waarop mensen tegen Ubuntu aan kijken is minder te bashen. In elk topic of artikel waarin Windows, Mac of Linux wordt genoemd op welke site dan ook, wordt OVERSTROOMD door Linuxfans. Geen probleem natuurlijk, maar ze zijn gewoon irritant voor de andere gebruikers. Er wordt naar verwezen als "Linux koekies" en "Ubuntu pannenkoeken". Dat zegt volgens mij genoeg. Overal gaan lopen zeuren dat Ubuntu beter is en Windows en Mac echt niet tegen Ubuntu op kunnen werkt niet, heeft zelfs een tegenovergestelde werking: mensen gaan het gewoon niet uitproberen omdat ze daar helemáááál niet de behoefte aan hebben.

Lees maar eens de reacties bij een willekeurig besturingssyteem-gerelateerd artikel op tweakers of nujij, dan zie je wat ik bedoel.

Dus of iedereen die dat doet het niet meer wil doen :')
+1
Heeft, zoals Femke zegt, misschien niet zozeer met promotie te maken, maar wel degelijk met anti-reclame voor Linux. En dat is niet bepaald handig als je het wilt promoten. Dus zo off-topic vind ik het eerlijk gezegd niet.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #59 Gepost op: 2010/08/12, 11:37:01 »
Wat wél goed werkt als promotie zijn die posters en flyers: iemand hier op de camping rijdt een bus in de buurt van Ede. Hij had de poster in zijn bus zien hangen, vond het wel interessant. Hij kon niet naar de releaseparty komen, maar heeft het zelf uitgeprobeerd :) en nu gebruikt hij Ubuntu. Niet als hoofdsysteem, maar om wat mee te knutselen, maar dat is beter als helemáál geen Ubuntu.. :)


Ik probeer btw al een tijdje www.ubuntu.nl te krijgen, maar die meneert mailt niet terug en neemt ook niet op als ik 'm bel... >_<
« Laatst bewerkt op: 2010/08/12, 11:41:04 door Luuk de Leest »

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #60 Gepost op: 2010/08/12, 15:21:07 »
Ik heb een Ubuntu promotie flyer geupdate naar Lucid. Deze is op A4 te printen, dubbelzijdig, en vervolgens in drieën te vouwen.

Hier te downloaden:

open-office odg

pdf

(Staat op de releaseparty wiki: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Documenten)

Offline JvH

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #61 Gepost op: 2010/08/12, 18:53:26 »
Ziet er mooi uit!
Korte, bondige en duidelijke tekst, en een lay-out die rustig is voor de ogen. Top!

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #62 Gepost op: 2010/08/12, 19:42:33 »
Hij ziet erg mooi uit, heb een linkje gemaakt om hem van mijn site ook te kunnen downloaden.
Steunpunt van Alphen aan den Rijn. Mijn website is  voosterom.nl.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #63 Gepost op: 2010/08/12, 21:08:36 »
idd erg mooi, had 'm nog niet eerder gezien!

Offline johande

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #64 Gepost op: 2010/09/02, 09:15:31 »
kan zijn dat dit voorstel al gepost is... volg het topic niet zo...
Omdat ik zelf sinds kort fabatiek op de fiets zit dat ik aan wieleroufits met Ubuntu logo erop... Belgie rijd vol wielertoeristen, ik weet niet of dat in Nederland ook het geval is...
De outfits kunnen aan een gunstige (aankoop)prijs verkocht worden op de site of forum.

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #65 Gepost op: 2010/09/02, 09:31:55 »
We kunnen als ubuntu-nl geen spullen verkopen, we zijn namelijk (nog) geen rechtspersoon. Maar het idee van Ubuntu wielrenshirtjes spreekt zeker aan. Misschien iets voor iemand in eigen beheer te organiseren?

Offline johande

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #66 Gepost op: 2010/09/02, 09:45:28 »
We kunnen als ubuntu-nl geen spullen verkopen, we zijn namelijk (nog) geen rechtspersoon. Maar het idee van Ubuntu wielrenshirtjes spreekt zeker aan. Misschien iets voor iemand in eigen beheer te organiseren?

Wat bedoel je juist, zelf een shirt ontwerpen en op eigen risico/beheer het verkopen? Mag dat met Ubuntu logo... is dat niet gepantenteerd ofzo?

Een 2de punt is het ontwerp... Wie hefet voldoende ontwerpcapaciteiten om een mooi shirt te maken... Want je gaat sowieso meer shirts verkopen als die mooi voor het oog zijn... Ook al heeft de drager ervan geen benul wat Ubuntu eigelijk is.

Ontwerphulpjes zijn..
http://www.moozes.com/?pg=kleding&cat=conf
http://www.bioracer-scanpackages.com/Nederlands/Prodesigns/index.html
http://www.decca.be/productcatdetail.asp?prodcatid=3
http://www.degeestsport.be/Pdfs/Collection%20Digital/Collection_digital_part%201.pdf
« Laatst bewerkt op: 2010/09/02, 10:41:32 door johande »

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #67 Gepost op: 2010/09/02, 10:25:48 »
Als het niet commerciële community promotie is doet Canonical meestal niet zo moeilijk over het gebruik van het logo. Ik heb ooit toestemming gekregen voor visitekaartjes (mag eigenlijk niet, maar werd voor community gebruik toegestaan), en voor usb-sticks. Maar er moet wel toestemming gevraagd worden:

http://www.ubuntu.com/aboutus/trademarkpolicy

Offline Double12

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #68 Gepost op: 2010/09/02, 22:27:36 »
Zonder nou direct elk initiatief in de kiem te smoren :P denk ik persoonlijk dat het het meest werkbaar is om gewoon een bedrijf (winkel) uit te nodigen als je ergens op een evenement Ubuntu-spullen wilt verkopen. Een bedrijf is een rechtspersoon, en draagt zelf verantwoordelijkheid: het is hun risico als producten te weinig verkocht worden, en zij kunnen iets met de winst als ze er winst op maken.

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #69 Gepost op: 2010/09/04, 19:06:08 »
Ik heb even op http://www.personalbikewear.nl/ gekeken hoe zo'n wheelershirt er uit zou kunnen zien

Lijkt zo iets jullie dan wat?
http://brainstorm.ubuntu.com/contributor/Doenietwil/solutions/ Bekijk mijn ideën eens, niemand anders neemt de moeite

Offline jules--p

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #70 Gepost op: 2010/09/29, 18:01:07 »
Mooi, maar ik keek net op de site en zag dat zo'n shirt 65 euro kost. Niet een beetje erg veel?

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #71 Gepost op: 2010/12/15, 19:38:49 »
poster in de bus ophangen???

Offline heir4c

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #72 Gepost op: 2010/12/15, 20:03:24 »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #73 Gepost op: 2010/12/16, 11:29:44 »
Mooi, maar ik keek net op de site en zag dat zo'n shirt 65 euro kost. Niet een beetje erg veel?
Grof 130,- oude guldens dus een knetter gek bedrag.
Veels te duur !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #74 Gepost op: 2010/12/16, 14:02:11 »
Voor sport kleding vind ik het niet duur hoor? Dat zou nou eenmaal andere stoffen dan je normaal in de zomer draagt.
Zie ook: http://www.fietskleding.com/wielershirts/wielrenshirt-heren-korte-mouw/ Daar zie je dat het niet eens zon hele gekke prijs is.