Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wine + photoshop7  (gelezen 1479 keer)

Offline Math.

• Lid
wine + photoshop7
« Gepost op: 2006/12/09, 15:36:17 »
Heb al eens eerder photoshop onder wine gebruikt, denk dat het toen der tijd breezy was, want krijg het nu niet meer opgestart:

ath@laptop:~/.wine/drive_c/Program Files/Adobe/Photoshop 7.0$ wine Photoshop.exe
fixme:actctx:QueryActCtxW stub!
X Error of failed request:  BadDevice, invalid or uninitialized input device
  Major opcode of failed request:  145 (XInputExtension)
  Minor opcode of failed request:  3 (X_OpenDevice)
  Serial number of failed request:  38
  Current serial number in output stream:  38
math@laptop:~/.wine/drive_c/Program Files/Adobe/Photoshop 7.0$

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Offline Math.

• Lid
wine + photoshop7
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/09, 16:49:14 »
lol... niemand? :P

Offline Sander50

• Lid
    • http://www.somp.nl
wine + photoshop7
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/09, 18:25:24 »
Ikzelf heb problemen met wine sinds ik naar edgy ben gegaan. Alles doet het behalve photoshop, wat onder dapper wel werkte. Het zal wel liggen aan de nieuwere wine-versie in edgy.

Heb je wine geinstalleerd van de officiele ubuntu repo? Dan kun je miss eens de wine van de wine repo uitproberen: zie http://www.winehq.com/site/download-deb

Offline Math.

• Lid
wine + photoshop7
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/26, 15:04:12 »
Goed nieuws!

De melding...:

libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x4b

...geeft bij mij eigenlijk geen problemen.

En voor iedereen die deze melding krijgt...:

fixme:actctx:QueryActCtxW stub!
X Error of failed request:  BadDevice, invalid or uninitialized input device
  Major opcode of failed request:  145 (XInputExtension)
  Minor opcode of failed request:  3 (X_OpenDevice)
  Serial number of failed request:  38
  Current serial number in output stream:  38

...had bij mij te maken met de wacom drivers die standaard in m'n xorg.conf zaten.
Deze overbodige regels verwijderd en kan nu gelukkig weer PhotoShop7 onder wine draaien. :D

Offline Jenske

• Lid
wine + photoshop7
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/26, 15:10:29 »
Misschien is dit niet het antwoord dat je zocht, maar The GIMP is echt wel een goed alternatief voor Photoshop. En The GIMP zit w
... Kubuntu 24.04 ...

Offline Math.

• Lid
wine + photoshop7
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/30, 08:50:03 »
Hey Jenske,

The Gimp lijkt me een zeer goed alternatief voor het bewerken van m'n web-images.
Ben alleen wel grafisch DTP-er en werk dus ook regelmatig met CYMK kleuren en The Gimp loopt op dat gebied nog een beetje achter.
Maar voor het web is het een prima alternatief! Het vraagt alleen wel wat geduld en tijd om ook dit programma onder de knie te krijgen. :)
Op dit moment ben ik ieder geval blij Photoshop onder Ubuntu te kunnen draaien.

Misschien dat iemand een goeie website, boek of wat ook weet voor Photoshop gebruikers die over willen stappen naar The Gimp?

Gr. Math.

wine + photoshop7
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/30, 16:50:28 »
Citaat van: Jenske
Misschien is dit niet het antwoord dat je zocht, maar The GIMP is echt wel een goed alternatief voor Photoshop. En The GIMP zit w�l gewoon onder de Ubuntu-bronnen (zgn. "repositories"). Ik zou je dus eerder adviseren om met The GIMP te werken.
Photoshop kost immers v��l meer dan Windows en dan lijkt het me ook nogal vreemd om WEL Photoshop te kunnen gebruiken, maar NIET dit op Windows te willen/kunnen draaien. Ik wil hier echt geen reclame maken voor Windows!
waarom gebruik je linux ??? toch omdat windows gewoon *** is???...
waarom zou je photoshop in windows willen draaien???? (vmware begrijp ik nog)
het zou gewoon moeten werken in wine maar ikzelf heb het ook niet meer werkend gekregen sinds dapper 6.06.1 , 6.06 werkte het raar genoeg wel met wine... niet alle knoppen werden goed weergegeven en nog wat kleine bugs maar t werkte..
ik heb nu gewoon een VM gemaakt met daarin windows speciaal voor photoshop en wat flash programma's en website tools die niet draaiend te krijgen zijn in wine zonder veel gedoe....
wat mij betreft is vmware server de beste oplossing en  niet moeilijk , windows loopt er ook stukken sneller in dan van de hd (leuk man zo'n swap partitie!!!) en is helemaal geisoleerd van de rest van je pc zoals zou moeten... internet onschadelijkmaken in Windows en je hebt een perfecte workspace voor je photoshop..

wat the gimp en xara betreft , het zijn zeker goede alternatieven en vooral 800 euro goedkoper (xara free dan...) maar het is beide geen photoshop!!!!
ikzelf kan nog steeds niet wennen aan gimp (gimpshop) of xara en krijg  er echt niet uit wa ik uit photoshop krijg en zin omdat te gaan leren heb ik ook niet gezien ik photoshop heb wat al een dure hobby is en weet hoe dat werkt..

mijn advies : VMware server dus....
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN