Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XGL en compiz, wat zijn de trucs en hoe roep je ze op?  (gelezen 1086 keer)

JeeWee

• Gast
XGL en compiz, wat zijn de trucs en hoe roep je ze op?
« Gepost op: 2006/12/09, 02:03:06 »
Hoi, ik heb succesvol XGL en Compiz op ubuntu 6.06 LTS gekregen en het werkt vrijwel vlekkeloos op 1 ding na; bij het veranderen van thema in System-->preferences-->theme wil het nog wel vastlopen als je iets verandert. (Iemand een tip?)

Maar de grote vraag luidt: hoe haal ik alles eruit wat erin zit?
Ik vond een paar shortkeys op inet (F12 voor alle schermen en Alt-Tab etc. voor het switchen van de cube handmatig met de muis en pijltoetsen), maar hoe benut je de rest?

Hoe kan ik alle windows transparant krijgen? Lukt dat niet standaard met Compiz/XGL?
Hoe zit het met Berryl (oid) wat ik lees mbt dat het beter is dan XGL enz.
Was het dom om XGL/Compiz erop te knallen? :/

Er schijnt ook een editor te zijn (CSM/ Compiz-icon-tray/ Compiz-configurator), hoe installeer je deze en waar vind ik hem? Via Synaptic kwam ik erachter dat er reeds iets van een Compiz-tool op in Ubuntu staat en ik vind geen losse d/l op inet whatsoever. HOWTO? :)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/09, 12:07:29 »
manager: zie:
http://wiki.beryl-project.org/index.php/Install/Ubuntu/Dapper/AiGLX#Starting_Beryl_.28and_AIGLX.29http://wiki.beryl-project.org/index.php/Install/Ubuntu/Dapper/AiGLX#Starting_Beryl_.28and_AIGLX.29

verder beryl kan wat buggy zijn.

het is niet dom om beryl te proberen, maar je moet van experimenteren houden. en tegen tegenslag bestand zijn. :)

deze al bekend?
Ctrl + Alt + Left/right arrow key - Switch cube side.
Ctrl + Alt + Shift + Left/Right arrow key- Same but moves the window in fucus to with.
Ctrl + Alt + Hold Left Mouse Button - Rotate the cube in free view ( Nice effect :-D )
Alt + Tab - Switch between tasks
Ctrl + Alt + Tab - Switch between tasks on all cube sides.
Super (Windows Key) + Right Mouse button or Wheel Buttom - Will enable Zoom

JeeWee

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/09, 14:10:47 »
Ja sommige kende ik al, maar bijvoorbeeld die windowskey+scroll wheel/right mouse voor zoom dat werkt niet, net als shift+F9 voor regendruppeleffect oid. Ik krijg dat niet voor elkaar.
Het womblen en faden gaat perfect, accelerator voor ati kaart staat ook aan.

Weet je toevallig ook hoe dat zit met de "configurator" voor Compiz oid?
Hiermee schijn je alle effecten van Compiz te kunnen instellen etc.
Met een icoon op je werkbalk om het uit- of aan te zetten.
Spelen met de Ubuntu-configurator heb ik al gedaan (soort registry), maar kon en durfde daar eigenlijk geen 'harde waarden' te wijzigen en las daar ook niks over raindrops/transparacy oid.