Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.  (gelezen 27441 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.
« Reactie #25 Gepost op: 2010/05/28, 00:34:18 »
Ik heb Microsoft Office getest met Service Pack 1 en Service Pack 2. Met beide service packs werkt het goed.

Ik neem aan, dat je bedoelt dat Microsoft Office 2007 (beide Service Packs) bij jou goed werkt in de proefversie van CrossOver Linux Standard?

Zo ja, dan is CrossOver waarschijnlijk de beste oplossing voor je bedrijf.  :)

Offline siegi

  • Lid
Re: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.
« Reactie #26 Gepost op: 2010/05/28, 10:26:09 »
@pjotr welke versie van crossover, blijkbaar werkt het bij versie 8.X soms en bij 9.X niet.

Ik heb SP2 een keer in wine geinstalleerd, de installer gaf na de tweede keer geen fout meer. Maar ik kon wel nog steeds niet afdrukken naar pdf en opslaan in odf. (een van de nieuwe functies van sp2)

Ik zal eens de beschreven extra's installeren.

Re: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.
« Reactie #27 Gepost op: 2010/05/28, 12:25:37 »
Ik heb Microsoft Office getest met Service Pack 1 en Service Pack 2. Met beide service packs werkt het goed.

Ik neem aan, dat je bedoelt dat Microsoft Office 2007 (beide Service Packs) bij jou goed werkt in de proefversie van CrossOver Linux Standard?

Zo ja, dan is CrossOver waarschijnlijk de beste oplossing voor je bedrijf.  :)

Ik gebruik geen cross over. Nagenoeg alle macro' s zijn omgeschreven richting OpenOffice, en een groot gedeelte van de belangrijke bestanden zijn nu ook al omgezet naar ODF formaat. Alles wat nog niet in ODF formaat staat, is in ieder geval als PDF beschikbaar. Die kunnen naderhand wel worden omgezet in ODF indien ze nodig zijn.

Bij de mail kant gaat het ook goed. Alles is overgezet van Microsoft Outlook naar Thunderbird 3. Als het goed is, is het hele bedrijf binnen 2 weken over op Ubuntu + OOo + Thunderbird + Firefox + Sunbird. Dan gaan ook alle geinstalleerde Microsoft Office 2007 licenties van de computers af. Maar het werkt dus wel zonder cross over en winetricks.

openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.
« Reactie #28 Gepost op: 2010/05/28, 16:58:27 »
Bij de mail kant gaat het ook goed. Alles is overgezet van Microsoft Outlook naar Thunderbird 3. Als het goed is, is het hele bedrijf binnen 2 weken over op Ubuntu + OOo + Thunderbird + Firefox + Sunbird. Dan gaan ook alle geinstalleerde Microsoft Office 2007 licenties van de computers af. Maar het werkt dus wel zonder cross over en winetricks.

Sunbird? Is in jouw geval Lightning niet beter passend?

Re: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.
« Reactie #29 Gepost op: 2010/05/28, 19:17:37 »
Ik ben helaas niet degene die de beslissingen neemt.  :'(

Als simpele werknemer zeggen dat je met een extensie in thunderbird alles kan wat sunbird los kan gaat er niet in bij de manager (a technisch als de rete). Misschien moet ik hem maar een dag op mijn notebook laten werken dan ziet hij dat het wel kan. ;)

Gelukkig heb ik wel de privileges om add ons te installeren dus lightning komt er bij mij sowieso in. Desnoods sync ik die met sunbird :| maar ik vind en sunbird en lightning te veel van het goede. Het liefst alles geïntegreerd zodat ik niet te veel apps heb staan in de application lijst.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.
« Reactie #30 Gepost op: 2010/05/29, 12:26:49 »
Als ms nu eens zijn mac versie van office een beetje zou aanpassen en er een linux versie van zou maken..
Dan zou voor 95% van de mensen (schatting) er totaal geen probleem zijn om naar linux over te schakelen. Het enige waar je dan nog mee zit is met programma's die speciaal op maat zijn geschreven in .net en die niet zomaar in linux zullen werken.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline siegi

  • Lid
Re: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.
« Reactie #31 Gepost op: 2010/05/29, 12:58:11 »
Is office for mac niet in cocoa geschreven?
Dan lijkt porten me nog niet zo simpel.

Re: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.
« Reactie #32 Gepost op: 2010/06/04, 18:29:52 »
mijn cd drive is ontploft bij het kopiëren lijkt me niet goed ???

Re: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.
« Reactie #33 Gepost op: 2010/06/04, 20:15:05 »
mijn cd drive is ontploft bij het kopiëren lijkt me niet goed ???

Hoe bedoel je ontploft?

Het ontploffen van een cd drive is geen gevolg van het kopiëren van een image. Het zou kunnen zijn dat je drive een brakke driver ofzo had.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.
« Reactie #34 Gepost op: 2010/06/04, 21:30:30 »
gelieve het ploffen van de cd drive hier verder te bespreken ;) http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/disc-drive-ontploft!/
zo houden we beide topics proper :)

Re: Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.
« Reactie #35 Gepost op: 2011/01/19, 17:29:43 »
Volledig mee eens  ;) Als je MS Office 2007 stabiel en veilig wil draaien onder Ubuntu dan koop voor 37,- EUR CrossOver Standard for Linux. Dat aankoopbedrag is maar en fractie van wat je voor het MS Office 2007 betaald hebt.
Volgens mij doet CrossOver hetzelfde als winetricks