Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: java installeren.  (gelezen 1655 keer)

snaperniksvan

• Gast
java installeren.
« Gepost op: 2010/05/10, 17:52:05 »
Hoi,

Hoe kan ik java installeren? ik heb het bestand gedownload maar ik snap niet hoe ik nu verder moet..
Wie kan dit duidelijk uitleggen? Anders kan ik bepaalde websites niet openen omdat ik daar java voor nodig heb.

mvg

Offline Robertos

• Lid
Re: java installeren.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/10, 17:57:47 »
Is openjdk niet voldoende (zit in ubuntu-restricted-extras)?

Citaat van: Pjotr
ubuntu-restricted-extras is een verzamelpakket dat zeer veel ontbrekende zaken bevat, waaronder Adobe Flash Player, Java (OpenJDK), mp3-ondersteuning en Microsoft True Type lettertypes.

Lees dit ook eens door: http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Hier is een handleiding voor het installeren van Sun Java (mocht je dat toch nog willen): http://sites.google.com/site/computertip/java
« Laatst bewerkt op: 2010/05/10, 18:01:19 door Robertos »

« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/10, 18:14:42 »
Toepassingen -> Ubuntu softwarecentrum -> zoeken: "Java" -> installeren.

Volgens mij had je dat ook zelf heel gemakkelijk kunnen vinden.

Offline reitsma

• Lid
    • arts in noorwegen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/10, 19:11:40 »
Ik ondervind erg veel problemen met Ubuntu 10.04 en Java (zie een voorgaande post).

Duidelijk een bug die een fix behoeft.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/10, 21:28:04 »
Ik ondervind erg veel problemen met Ubuntu 10.04 en Java (zie een voorgaande post).

Duidelijk een bug die een fix behoeft.

Niet vervelend bedoeld, maar dat ligt toch echt aan jouzelf.... Als je mijn handleiding voor Java, die je zegt te hebben toegepast, ook inderdaad zou hebben toegepast, dan zou het gewoon werken. Daar kunnen we lang en kort over discussiëren, maar dat is gewoon zo....

Pas 'm dit keer nauwkeurig en volledig toe:
http://sites.google.com/site/computertip/java

Succes!   :)

« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/10, 22:58:51 »
Zoals pjotr ook naar zijn website verwijst. Als je gewoon partner-repository inschakkelt in software-bronnen (zie handleiding pjotr website) Dan heb je hem zo geinstalleerd.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/11, 00:47:04 »
Niet vervelend bedoeld, maar dat ligt toch echt aan jouzelf.... Als je mijn handleiding voor Java, die je zegt te hebben toegepast, ook inderdaad zou hebben toegepast, dan zou het gewoon werken.
Dit is wel vervelend. Als iemand een bug op een verkeerde plaats meld (hier dus) is dat geen reden om aan iemands kwaliteiten te gaan twijfelen. Was het maar waar dat "alles" met deze handleiding gewoon zou werken.

Daar kunnen we lang en kort over discussiëren, maar dat is gewoon zo....
Dat is gewoon niet zo.....

Er zijn 2 opties:
 * er is een sprake van een bug
 * de handleiding is niet duidelijk.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/11, 01:15:45 »
Er is maar één ding wat me duidelijk is, nl. dat dit draadje onduidelijk is  ;)

@snaperniksvan (wat een nickname, echt, gauw genoeg ga je het echt wel snappen hoor) stelt een vraag over installeren van java. Hij krijgt respons, en, @snaperniksvan, laat eens horen hoe het werkt.

Daarna komt een post van @reitsma, 'problemen' en  'bug fix'. Ik ruik irritatie. Begrijpelijk als het al even voortsuddert, maar daar ben je niet mee geholpen.

@reitsma, ik heb je blijkbaar eerdere melding niet terug kunnen vinden. Ik vind het nogal vaag, en we kunnen er hier zo niks mee. Is het een idee om hierover een apart draadje te starten en jouw specifieke 'malheur' te omschrijven, liefst zo gedetailleerd mogelijk? Wellicht is het nog op te lossen ook. 

Geroep van 'het is allemaal shit' en antwoorden van 'RTFM' zonder dat de details duidelijk zijn, wordt daar iemand wijzer van?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/11, 11:52:38 »
@ asphyxia: reitsma heeft al eerder een apart draadje geopend over zijn probleem:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/sun-java-werkt-niet-meer-in-10-04/

Mogelijk heeft het te maken met opwaardeerleed, want zo te zien in dat draadje, betreft het een opgewaardeerde 9.10. De kortste klap is daarom waarschijnlijk een schone herinstallatie van 10.04; dat maakt probleemoplossing en forumhulp ook makkelijker. Als volgt te doen:
http://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie

Wat testcees z'n reactie betreft: die zal ik maar toeschrijven aan het late uur. Daar ga ik dus verder niet op in.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/11, 11:58:23 door Pjotr »

Offline reitsma

• Lid
    • arts in noorwegen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/11, 22:40:11 »
@pjotr:

Zal het eens uitpluizen met de handleiding, mogelijk dat ik 10.04 opnieuw moet installeren mocht ik Java niet aan de praat krijgen, erg vervelend aangezien de Java applet gebruikt wordt voor internetbankieren en mijn vriendin nu iedere keer mijn laptop moet 'lenen' ...

Offline profk

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/12, 09:07:19 »
Even een korte reactie. Gisteren java geïnstalleerd zoals Pjotr het adviseerde. Alleen gebruik ik geen Firefox, maar Opera. En helaas: krijg java Opera niet werkend, ook niet na het aanvinken van "gebruik Java" en het invullen van het correcte pad. Openjdk werkte wél (noot: ik dacht Java nodig te hebben voor enkele extra website-fonts (o.a. Monotype Corsiva), maar dat zal wel een 'brainfart' zijn?)
Hans