Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opera 10.5 in Ubuntu  (gelezen 2435 keer)

Offline RobinSchouten

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Opera 10.5 in Ubuntu
« Gepost op: 2010/03/10, 19:11:39 »
Hallo iedereen,
ik heb een vraagje. Ik heb de laatste Unix build van Opera 10.5 gedownload, maar dit is een tar.bz2 bestandje. Hoe installeer ik deze op 10.04? Ik heb Opera 10.10 geïnstalleerd, want ik dacht misschien dat ik de bestandjes kan overschrijven naar 10.5.

Alvast bedankt,
Robin :)

Offline MataS

• Lid
Re: Opera 10.5 in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/10, 19:31:40 »
Hoi Robin,

Opera 10.50 is nog in alpha fase voor linux/unix. Om deze testversie toch te kunnen draaien, moet je het tar.bz2 bestand uitpakken (rechts klikken: Hier uitpakken). In de map die nu gemaakt is staat een bestandje opera. Dubbel op klikken en je kunt opera 10.50 draaien.
Houdt er wel rekening mee dat het een testversie is, er nog veel ruwe kantjes aan zitten en niet alles kan werken. Dat is ook de rede waarom er nog geen .deb  beschikbaar is, de browser is nog niet 'af' genoeg om in plaats van opera 10.10 te draaien.
Waarschijnlijk wordt er bij de eerste betaversie wel een .deb geleverd om te installeren, bestanden overschrijven zou ik sowieso niet doen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/10, 19:45:15 »
Ik hoop dat hij snel uit is opera 10.5 voor linux. Ik heb hem getest onder windows vista en ben erg onder de indruk wat ze ervan gemaakt hebben. Gebruik al sinds versie opera 9.50 en ik vind deze tot nu toe de beste versie, tenminste wat ik onder windows heb ondervonden.

Offline RobinSchouten

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/10, 20:17:24 »
Bedankt voor de reactie! Het is gelukt en deze post komt dan ook via Opera 10.5.

Ik ben ook erg onder de indruk van 10.5 op Windows en gebruik deze dan ook alweer een tijdje. :)

Offline satshow

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/10, 20:55:47 »
Bedankt voor de reactie! Het is gelukt en deze post komt dan ook via Opera 10.5.

Ik ben ook erg onder de indruk van 10.5 op Windows en gebruik deze dan ook alweer een tijdje. :)

Draait hij een beetje stabiel al?

Offline RobinSchouten

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/10, 21:19:38 »
Browsen gaat redelijk, maar erg stabiel is hij niet in Ubuntu.

Java en Flash werken ook nog niet.

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/10, 21:22:48 »
Dat klopt inderdaad, en dat wordt ook genoemd:

Known Issues
UNIX

-Font problems
-Language input issues
-No .deb or .rpm packages
-No KDE integration
-Problem with address field drop down position under non compositing Window Managers
-Black drop down menus for some KDE3 users
-Black border around Ctrl+Tab dialog when running under a compositing Window Manager
-Some command line options don't work

Offline ptb

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/20, 21:14:56 »
versie 10.51 nu eindelijk ook in deb verkrijgbaar,
http://my.opera.com/desktopteam/blog/

Offline satshow

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/21, 10:37:12 »
Ik ben aan het proberen geweest die versie apart eens te installeren zonder mijn huidige te overschrijven. Alleen lukt me dat niet op 1 of andere manier.

Offline MataS

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/21, 14:42:40 »
Je kunt ook gewoon de .tar.gz of .tar.bz2 downloaden, uitpakken en dubbelklikken op het bestandje 'opera', installeren naast de huidige gaat volgens mij niet met de .deb.

Offline ptb

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/15, 00:43:52 »
Weer een nieuwe build met verbeterde kde intregratie.Er begint schot in te komen.Heb hem net geinstalleerd maar is nog wat traag in het laden van sites vergeleken met 10.10.