Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan ik microsoft office installeren in ubuntu of is er aan ander programma?  (gelezen 3623 keer)

Offline katraus

• Lid
Halllo

Op mijn laptop staat als besturingssysteem ubuntu 9 . Ik heb echter slides van de professor gekregen die ik alleen openkrijg met microsoft office 2007 en niet met open office . Kan ik licrosoft office installeren onder ubuntu of is er een ander programma ?

Zou gewoon moeten lukken met OpenOffice hoor. Welke foutmelding krijg je?

Offline katraus

• Lid
Ik krijg niet echt een fout maar ik krijg gewoon een lege dia zonder de tekst en achtergrond. Doe ik de slides open op de vaste pc met microsoft office lukt alles wel

Offline vanadium

• Lid
Het probleem is hier het Office 2007 formaat, dat nog steeds niet zeer goed ondersteund wordt.

Vraag aan je prof dat hij bewaard als ppt formaat, niet pptx. Dan krijg je het gegarandeerd zowat perfect open met OpenOffice.

Indien bewaard in PDF ben je 100% zeker van een goede weergave, maar dat is boven het vermogen van een MS Windows gebruiker.

Oudere versies van Office (2003) installeren en lopen goed onder wine. Ik weet niet hoe het met Office 2007 zit.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Probeert het pakket pptview eens. Dit pakket installeert de MS powerpoint viewer via wine.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Office 2007 loopt perfect onder Wine. Tenminste, op Outlook na dan, maar daar heeft de TS verder niks mee van doen.

Offline timosha

• Lid
Office 2007 loopt perfect onder Wine. Tenminste, op Outlook na dan, maar daar heeft de TS verder niks mee van doen.

Maar MS Office 2007 + Outlook 2007 loopt dan weer perfect in CossOver.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Dat is waar timosha :)

Offline timosha

• Lid
Dat is waar timosha :)

Moet ook werken  >:( Want ik gebruik alleen maar Outlook 2007, dus geen Evolution of Thunderbird  :evil:
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline Dave

• Lid
Het probleem is hier het Office 2007 formaat, dat nog steeds niet zeer goed ondersteund wordt.

Vraag aan je prof dat hij bewaard als ppt formaat, niet pptx. Dan krijg je het gegarandeerd zowat perfect open met OpenOffice.

Indien bewaard in PDF ben je 100% zeker van een goede weergave, maar dat is boven het vermogen van een MS Windows gebruiker.

zeer goede tip dit.
Beter dan het later vermelde ook maar dat office installeren in wine oid.

:rolleyes: