Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird 3 attachments  (gelezen 627 keer)

Offline ivo

• Lid
Thunderbird 3 attachments
« Gepost op: 2010/02/17, 21:14:38 »
Dit las ik op Techworld.nl

http://techworld.nl/technologie/17789/wat-is-er-beter-dan-gmail-thunderbird-3-0.html?page=2

Attachment
Een andere feature die ik erg goed vind, is de attachment-herinnering. Hoe vaak komt het niet voor dat je een e-mail stuurt naar iemand, die dan iets antwoordt als: “Bedankt voor het bericht, maar waar is de attachment die je mee zou sturen?” Als er nu iets als ‘attachment’ in de tekst staat, dan krijg je een melding dat je er geen hebt toegevoegd.

En wat denk je, het werkt inderdaad zo!

Weet iemand iets meer over die keywords? Ik kan er niet zoveel over vinden, ook niet op
http://www.mozillamessaging.com/en-US/thunderbird/3.0/releasenotes/

Het zou aardig zijn als je zelf keywords zou kunnen definieren, met daaraan gekoppelde acties.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Thunderbird 3 attachments
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/17, 21:25:07 »
Ik heb het artikel niet gelezen. Maar gmail heeft die functie ook ;)
Settings -> Labs. DAt zijn een soort van plugins die je kunt installeren voor gmail. Zitten ook echt handige tussen waaronder de "Forgotten Attachment Detector"

edit: nu wel gelezen, maar geen enkel argument gevonden waarom Thunderbird beter is. Behalve dat de auteur de GUI "fijner" vind..
« Laatst bewerkt op: 2010/02/17, 21:27:29 door Wazzzaaa »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline ivo

• Lid
Re: Thunderbird 3 attachments
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/17, 21:30:33 »
Wazzzaaa, dit is geen plugin maar zit in TB ingebakken.
Ik ben er inmiddels achter dat je onder preferences een vink kunt zetten bij Check for missing attachements. Die staat default aan, denk ik, want ik weet zeker dat ik hem niet heb aangezet.
Daar kun je dan een aantal keywords definieren waarmee TB getriggered wordt om te kijken of er een aatachement is toegevoegd.

Het lijkt erop dat je zelf (nog?) geen keywords kunt maken met daaraan gekoppelde acties.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.