Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Even kritisch zijn: (schoonheids)foutjes en bugs in Ubuntu 9.10  (gelezen 5763 keer)

Offline softbart

• Lid
Re: Even kritisch zijn: (schoonheids)foutjes en bugs in Ubuntu 9.10
« Reactie #25 Gepost op: 2010/02/19, 09:59:17 »
Ik bedoel iid MKV. Het verhaal van de codecs is mij bekend. Zelfs niet met de nieuwere van de Mplayer side.

groet,

Theo

« Reactie #26 Gepost op: 2010/02/19, 11:15:01 »
Wat ik mis, is wat een concurrent een herstelpunt noemt.
installeer rdiff-backup

« Reactie #27 Gepost op: 2010/02/19, 11:22:42 »
Bijv een microfoon instellen in Skype, "je van het" in Pulse Audio, voor mij maar even niet.
De software van Skype [EDIT: voor Linux] is bètaspul, misschien dat die microfoonproblemen daar mee te maken hebben. Bij mij werkt de microfoon in Skype soms, in andere apps altijd. Als je op internet zoekt naar "fedora skype mic" of "opensuse skype mic" zie je soortgelijke problemen. Misschien is Ekiga een oplossing, denk ik wel eens.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/19, 12:07:50 door Paul Matthijsse »

« Reactie #28 Gepost op: 2010/02/19, 12:14:22 »
Wat ik mis, is wat een concurrent een herstelpunt noemt.
Je zou moeten kunnen bepalen, dat je huidige configuratie het ideaal is en dat als standaard moeten kunnen bestempelen.
Heb je iets veranderd, of gaat er een upgrade mis, dat zou je met één druk op de knop terug moeten kunnen naar de laatste goede configuratie.
Ik ben het hier heel erg mee eens. Ik mis dit heel erg, omdat na updates het nogal eens mis gaat.

« Reactie #29 Gepost op: 2010/02/19, 23:21:49 »
@SoftBart:

Mijn voorkeur gaat uit naar MPlayer, met als 'front-end': SMPlayer, en anders is er nog altijd 'VLC-mediaplayer'.  Misschien ook even nakijken of alle softwarebronnen wel worden benut (systeem=>beheer=>softwarebronnen: hiert alles aanvinken waar geen (broncode) achter staat).
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline jaczdh

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2010/02/19, 23:38:05 »
zoals al genoemd. Grub en het weg vallen van het netwerk.(wl)
Mogelijk heb je hetzelfde als ik.
De WiFi verbinding valt spontaan uit en je MOET een volledige reset doen om het weer te krijgen.
Dit doet zich bij mij alleen voor in 9.10, de oude 9.04 werkt goed, evenals 10.04a2 !

euhhhhhhhhhhh, ik ben al drie weken bezig om het stabiel te krijgen. Dacht dat het aan mijn broadcom 4318 lag.  XD
Ik heb er geen problemen mee, heb ook de  broadcom 4318 en 9.10

Offline softbart

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2010/02/20, 10:41:30 »
@Johan,

Ik ga dit weer eens proberen.

groet,

Theo

« Reactie #32 Gepost op: 2010/02/28, 15:10:58 »
zoals al genoemd. Grub en het weg vallen van het netwerk.(wl)
Mogelijk heb je hetzelfde als ik.
De WiFi verbinding valt spontaan uit en je MOET een volledige reset doen om het weer te krijgen.
Dit doet zich bij mij alleen voor in 9.10, de oude 9.04 werkt goed, evenals 10.04a2 !

euhhhhhhhhhhh, ik ben al drie weken bezig om het stabiel te krijgen. Dacht dat het aan mijn broadcom 4318 lag.  XD
Ik heb er geen problemen mee, heb ook de  broadcom 4318 en 9.10

@ Ron      ook bij de alpha3 nog steeds stabiel?

@jaczdh    tja, heb echt al van alles geprobeerd, maar het probleem blijft. Zal ook niets met de kaart of chipset te maken hebben daar ook anderen hetzelfde probleem hebben. De ene keer blijft de verbinding gewoon 5 tot 6 uur stabiel en de andere keer kan ik om de 20 minuten herstarten.

Gr Ruud

« Reactie #33 Gepost op: 2010/02/28, 15:30:58 »
Volgens mij een bug! Ik heb Ubuntu 9.10 en heb problemen met de resolutie van mijn beeldscherm. Na de periodieke updates van ubuntu wordt mijn beeldscherm vaak niet meer herkend en soms opeens weer wel.
Op het moment dat het beeldscherm (Samsung Syncmaster 225bw) niet wordt herkend is de schermresolutie 800x600

« Reactie #34 Gepost op: 2010/03/10, 17:08:55 »
Hoi allemaal,

toch maar even een "oud" draadje omhoog schoppen. Zit namelijk nog steeds noodgedwongen met Windows te werken, omdat draadloos met mijn Broadcom 4318 Uby 9.10 nog steeds niet stabiel te krijgen is. Eigenlijk wil ik van de testers weten of dit probleem in 10.4 getackeld is of dat ik op zoek moet naar een usb draadloze stick?

Gr Ruud

Offline pip

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2010/03/10, 17:47:58 »
Ergerlijk: Bij mij werken pauze- en slaapstand nog steeds niet. Alleen in Dapper Drake deden ze het, maar dat is al lang geleden!
intel dual core 3.4 GHz  Ati radeon HD 2400
Ubuntu Lucid

Offline Dave

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2010/03/10, 18:37:21 »
Hoi allemaal,

toch maar even een "oud" draadje omhoog schoppen. Zit namelijk nog steeds noodgedwongen met Windows te werken, omdat draadloos met mijn Broadcom 4318 Uby 9.10 nog steeds niet stabiel te krijgen is. Eigenlijk wil ik van de testers weten of dit probleem in 10.4 getackeld is of dat ik op zoek moet naar een usb draadloze stick?

Gr Ruud

bepaalde hardware zal nooit goed werken zonder goede drivers.
In een ander OS kun je weer verkeerde combinaties krijgen en blauw scherm.

« Reactie #37 Gepost op: 2010/03/10, 19:08:04 »
Een regelrechte regressiebug: mijn draadloos stoort mijn computer onder Kubuntu 9.10. Loopt dus niet lekker, vertraagd af en toe de boel, snelheid ook niet optimaal enzo. Hoop dat dat in 10.04 afgelopen is...
Die problemen had ik in mijn eerste Ubuntuversies 6.10 en 7.04. Daarna nooit meer last van gehad en ineens in 9.10 weer problemen :(
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #38 Gepost op: 2010/03/10, 19:10:02 »
Hoi allemaal,

Gr Ruud

bepaalde hardware zal nooit goed werken zonder goede drivers.
In een ander OS kun je weer verkeerde combinaties krijgen en blauw scherm.

Beste Dave,

het is geenzins een "aanval" richting het os. Het is een vaststelling en een vraag.

Gr Ruud
« Laatst bewerkt op: 2010/03/10, 19:12:04 door ruud_noor »