Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)  (gelezen 25494 keer)

Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #25 Gepost op: 2010/02/19, 15:21:05 »
beste Landfiets, graag een beschrijving voor 64 bit!

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #26 Gepost op: 2010/02/19, 15:53:50 »
He, he, he, ik snap best wat je bedoeld. Met exact nadoen......  ???
Dat is dus ook wat ik doe. Copy paste zullen we maar zeggen.



Zie.... Maar echt lukt niet.

Nou het lijkt me dat je niet doet wat ik zeg. Wat doe je daar op dat moment in de terminal?
Welke van de stappen die ik beschrijf is dat?
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #27 Gepost op: 2010/02/19, 15:56:17 »
beste Landfiets, graag een beschrijving voor 64 bit!


helaas is er nog geen 64 bit versie van. Op de download pagina staat alleen de 32 bit nwe versie.
de 64 bit versie is nog steeds bij Open Office 3.1.1
echter zo gauw die verschijnt kan je alles in mijn code's wat gerelateerd is aan de 32 bit versie omzetten naar de 64 bit versie.
Dus nog ff geduld
« Laatst bewerkt op: 2010/02/19, 16:03:13 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #28 Gepost op: 2010/02/19, 16:20:16 »
Landfiets,

Ik heb de download gedaan. Dan uitpakken op bureablad. Dan de oude verwijderd. Maar dan gaat het mis. Ik weet wel, ik doe iets niet goed. Maar stap voor stap uitvoeren van de stappen die je beschrijft is wat ik doe. Ik download altijd standaart naar bureaublad, dus daar kan het ook niet verkeerd in gaan. Zelfs de tekst die onder het mapje staat is het zelfde, maar dan nog kan het systeem het niet vinden.

Ik ben er nu ongeveer een avond en een dag mee zoet, dus ik wacht wel tot de nieuwe 10. zodat deze hiermee zal komen. En anders tja...
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #29 Gepost op: 2010/02/19, 17:59:18 »
Landfiets,

Ik heb de download gedaan. Dan uitpakken op bureablad. Dan de oude verwijderd. Maar dan gaat het mis. Ik weet wel, ik doe iets niet goed. Maar stap voor stap uitvoeren van de stappen die je beschrijft is wat ik doe. Ik download altijd standaart naar bureaublad, dus daar kan het ook niet verkeerd in gaan. Zelfs de tekst die onder het mapje staat is het zelfde, maar dan nog kan het systeem het niet vinden.

Ik ben er nu ongeveer een avond en een dag mee zoet, dus ik wacht wel tot de nieuwe 10. zodat deze hiermee zal komen. En anders tja...


Dan moet je nu de code van stap 3 in je terminal invoeren en gaan met die banaan.
Kijk ff of het bestand op je Bureaublad precies zo heet als in de code staat.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline vanadium

  • Lid
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #30 Gepost op: 2010/02/19, 18:19:46 »
Citaat van: modelengeneer
...
Heb gedaan wat je zegt en copy en plakken gedaan, maar nee hoor.

 
Citaat
root@rik:/home/rik# OOo_3.2.0_LinuxIntel_install_nl_deb.tar.gz
OOo_3.2.0_LinuxIntel_install_nl_deb.tar.gz: command not found
root@rik:/home/rik# OOo_3.2.0_LinuxIntel_install_nl_deb.tar.gz
OOo_3.2.0_LinuxIntel_install_nl_deb.tar.gz: command not found
ro
Waar heb jij die instructies gevonden? Toch niet in dit draadje! Lees de instructies nog eens goed door en volg ze precies.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #31 Gepost op: 2010/02/19, 18:22:59 »
Wat zien jullie dat ik niet zie???? Pfff.

Ik ga het nog eens proberen. Besloten om de moed gewoon niet op te geven.  XD
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline vanadium

  • Lid
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #32 Gepost op: 2010/02/19, 18:39:19 »
Wat onder puntje 1b staat, is geen commando, maar enkel de bestandnaam. Landfiets zou daar beder de code tags weglaten, zodat de bestandsnaam gewoon in de zin komt te staan:

"Je ziet dan een file op je Bureaublad die heet: OOO320_m12_native_packed-1_nl.9483"

Ook zou hij beter schrijven dat dat geen file is, maar een directory.

De instructies werken ook alleen op voorwaarde dat je het archiefbestand op je bureaublad hebt geplaatst, en dat het archief naar datzelfde bureaublad is uitgepakt. Dus verplaats eventueel eerst het gedownloade archiefbestand OOo_3.2.0_LinuxIntel_install_nl_deb.tar.gz naar je bureaublad, en rechtsklik het dan om het te extraheren.

Offline Dave

  • Lid
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #33 Gepost op: 2010/02/19, 18:47:09 »
Ik vraag me af waarom dit soort topics niet staat in het experimentele gedeelte.
Er zijn zo vaak andere problemen door de wisselende afhankelijkheden dat het echt geen aanraders zijn voor de gebruikers die prijs stellen op vooral een goed werkend systeem.
We zien het met Gimp, Firefox, OOo, Thunderbird enzovoorts.

Let wel, ik ben zeker niet tegen deze topics, doe het zelf ook volgen die dingesen maar wel op m'n testPC.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #34 Gepost op: 2010/02/19, 18:49:05 »
Inderdaad Dave.
Voor mensen die graag wat risico willen nemen kan het voordelen geven, maar je ziet ook vaak dat het toch wel problemen geeft.
Bovendien levert het later meer werk op omdat je nu zelf bij moet gaan houden of er updates zijn.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #35 Gepost op: 2010/02/19, 19:21:49 »
Als het in het experimentele gedeelte zou staan, zou ik het ook doen. Echt. En idd. Ik houd wel van een beetje risico.

Maar eindelijk werkt het.
Ik heb dus iets niet goed begrepen, de citaten deed ik dus in het terminal venster....  :o En dat is dus niet de bedoeling.
Het uitpakken nu handmatig gedaan via hier uitpakken, dan alles van de oude openoffice verwijderen. Dan de nieuwe via de terminal laten installeren. Alleen de update lukt niet..... Daar nog even mee puzzelen.

Jou werkwijze werkt dus wel, lag helemaal aan mij. Ik snapte het gewoon niet.  :|
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline TVR

  • Lid
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #36 Gepost op: 2010/02/19, 19:43:13 »
Goede beschrijving! Het werkt inderdaad  :D

OOo start duidelijk sneller op nu!

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #37 Gepost op: 2010/02/19, 23:26:41 »
Inderdaad Dave.
Voor mensen die graag wat risico willen nemen kan het voordelen geven, maar je ziet ook vaak dat het toch wel problemen geeft.
Bovendien levert het later meer werk op omdat je nu zelf bij moet gaan houden of er updates zijn.
Jullie zijn wel erg schijterig. Open Office is een goed bekend pakket. Dus volgens mij zal er niet veel loos mee zijn. Gewoon op je compu zetten. Draait als een tierelier hier. Niet zo angstig jongens
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #38 Gepost op: 2010/02/20, 00:52:55 »
Draaid idd erg goed. De update heb ik nu ook binnen, gevonden waar ik dit moest doen. Ik heb ook gevonden dat je zelf een lay out kan maken, extra dan opties en dan weergave. Daar kun je kiezen uit verschillende pictogrammen. Ik vind Christal erg mooi.

Nogmaals sorry voor mijn vragen. Landfiets, het klop idd wat je schrijft, maar ik had het niet goed begrepen. Moet wel zeggen zit ziek thuis met griep, dus de volgende keer zal ik gewoon wachten tot ik weer bij de tijd ben vooralleer ik zo iets ga doen. Dank voor de how to.  XD
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #39 Gepost op: 2010/02/20, 10:16:47 »
Geeft niet joh. Ik was zelf door jou bericht ook in verwarring waar de onduidelijkheid in mijn beschrijving dan kon zitten, maar het is inmiddels ja opgelost bij jou. Prima toch !!
Veel plezier ermee.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #40 Gepost op: 2010/02/20, 12:26:46 »
Inderdaad Dave.
Voor mensen die graag wat risico willen nemen kan het voordelen geven, maar je ziet ook vaak dat het toch wel problemen geeft.
Bovendien levert het later meer werk op omdat je nu zelf bij moet gaan houden of er updates zijn.
Jullie zijn wel erg schijterig. Open Office is een goed bekend pakket. Dus volgens mij zal er niet veel loos mee zijn. Gewoon op je compu zetten. Draait als een tierelier hier. Niet zo angstig jongens

Haha, ik en schijterig. Vroegah in Win deed ik niet anders, maar ik heb het nu voornamelijk niet over de gevorderden maar de beginners.


Nou je leert er wel van als beginner bij het doorvoeren van zulke handleidingen als mijn posting. Eigenlijk leer je Ubuntu en de manier van werken beter kennen, dus ik zou het onschuldige Open Office juist wel aanraden aan beginners. Dit is nou een voorbeeld om mooi te testen of je met Terminal kan omgaan
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Tom

  • Lid
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #41 Gepost op: 2010/02/20, 13:19:47 »
Ha ha ik ben een schijter behoud lekker mijn 3.1 en die start op in eerlijke twee sec. :D :D
En ik moet mij wat update´s betreft  geen zorgen etc maken  alles vol automatisch a.u.b. XD
« Laatst bewerkt op: 2010/02/20, 13:21:55 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #42 Gepost op: 2010/02/20, 13:31:36 »
Ha ha ik ben een schijter behoud lekker mijn 3.1 en die start op in eerlijke twee sec. :D :D
En ik moet mij wat update´s betreft  geen zorgen etc maken  alles vol automatisch a.u.b. XD


Maar dat is het precies. Ik maak mij geen zorgen om updates, omdat de update knop in het menu gewoon werkt. Tevens ziet de 3.2 er wel heel veel beter uit en is het juist een verbetering met gedichte lekken. Maar maakt ook niet uit. 3.1 was ook al mooi.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline vanadium

  • Lid
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #43 Gepost op: 2010/02/20, 18:03:02 »
Ik ben behoorlijk verveeld met de bugs die soms in de OOo versie van Ubuntu zit. Anderszijds ben ik ervan afhankelijk, want bibus wil alleen werken met de Ubuntu versie, niet met de officële installatie.

Zo zat er in de vorige versie een bug bij het schrijven van PDF's, waarbij symbolen in formules vervangen werden door arabische (of zo iets) tekens.

In de huidige versie zit er een bug waarbij super- en subscripten verkeerd gespatieerd worden: te dicht bij elkaar.

Voor beide bugs bij OpenOffice.org wandelen gestuurd, want alleen in de go-oo versie.

Was het niet van bibus, ik zou zeker met de officiële versie werken.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #44 Gepost op: 2010/02/20, 23:18:59 »
Citaat
Nou je leert er wel van als beginner bij het doorvoeren van zulke handleidingen als mijn posting. Eigenlijk leer je Ubuntu en de manier van werken beter kennen, dus ik zou het onschuldige Open Office juist wel aanraden aan beginners. Dit is nou een voorbeeld om mooi te testen of je met Terminal kan omgaan

Dit is wel iets waar ik echt van leer. Dus ik ben hier zelf wel blij mee. Ik heb wel geen test pc of iets, dus werk hier gewoon op mijn werk laptop mee. Maar dat mag de pret niet drukken. Als het met andere zaken mis gaat doe ik gewoon een herinstall. kost wat tijd maar dat hoort er gewoon bij denk ik. Leren he. Dat is idd de sleutel. Ik heb hiervoor alle informatie op een externe schijf staan. Hiervoor heb ik dus alleen maar het os te vervangen als het nodig is.

MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #45 Gepost op: 2010/02/21, 11:38:44 »
Hoi,

Nou, ik heb precies gedaan wat je geschreven hebt, en het werkt prima. Alles is gelukt.

Ik heb echter een bijkomend vraagje.
Ik gebruik regelmatig het programma computerschoonmaak en op geselecteerde taken uitvoeren geklikt.

Wat bleek nu, ik had niet goed opgelet, en heel openoffice 3.2 was weer verdwenen. Geen probleem, nogmaals je instructies uitgevoerd, en het stond weer terug.

Maar waarom wordt openoffice 3.2 verwijderd als computerschoonmaak wordt gebruikt?

mvg, Flip

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #46 Gepost op: 2010/02/21, 12:03:00 »
Ik ben niet heel zeker maar ik dacht dat het programma dit niet herkend, en dus verwijderd. De schoonmaak zal alleen de originele stukken behouden. En de rest weg gooien. Maar waarom voor je dit eigenlijk uit. Linux vervuild helemaal niet of nauwelijks zoals windows dat doet.  =D

MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #47 Gepost op: 2010/02/21, 12:50:28 »
Ik doe dit regelmatig na updates.

Ik gebruik momenteel op mijn computer ubuntu 9.10.

Op een usb schijf gekoppeld aan een oude computer maak ik gebruik van Ubuntu 10.4 Lucid alpha.

Deze update ik elke dag, en daarna maak ik gebruik van computerschoonmaak.

Ik ben dit zo gewend, dat ik dit eigenlijk ook regelmatig doe bij 9.10.


Offline Ploffie

  • Lid
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #48 Gepost op: 2010/02/21, 13:39:07 »
Ik maak mij geen zorgen om updates, omdat de update knop in het menu gewoon werkt. Tevens ziet de 3.2 er wel heel veel beter uit en is het juist een verbetering met gedichte lekken. Maar maakt ook niet uit. 3.1 was ook al mooi.

Ik zoek me rot maar heeft 3.1 ook een update knop?

Edit: laat maar, 3.2 staat er op..
« Laatst bewerkt op: 2010/02/21, 14:23:35 door Ploffie »
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

ivobelgium

  • Gast
Re: HOW TO: installeer Open Office 3.2 (!!)
« Reactie #49 Gepost op: 2010/04/03, 09:03:03 »
tx voor de heldere instructies
De website van OOo.nl had me op het verkeerde been gezet door Desktop ipv Bureaublad in de instructies te zetten