Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sweet Home 3d  (gelezen 3678 keer)

Sweet Home 3d
« Gepost op: 2010/02/05, 14:20:05 »
Aangezien ik het interieur even ga aanpakken thuis, dacht ik, ik download een interieur-programma! Ik heb deze in elk geval gevonden:

http://sourceforge.net/projects/sweethome3d/

En toen heb ik het gedownload. Maarja, nu heb ik een mapje en ik heb geen idee wat ik er mee moet doen. Ik ben wat dat betreft echt nog een dummie op dit gebied. Help?

uncompress the downloaded file and run SweetHome3D application found in the uncompressed directory. To install Sweet Home 3D, move the uncompressed directory to one of your choice.

Wat is uncompressen?

« Laatst bewerkt op: 2010/02/05, 14:23:16 door Ginny Bionda »
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Sweet Home 3d
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/05, 14:31:51 »
Uncompressen is: unzippen, untarren of uitpakken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/05, 14:47:11 »
Dat betekent idd uitpakken. Doe maar eens rechtermuisknop op het bestand.
Bij mij staat er dan ergens "Extract...". Dat is uitpakken. Als jij de NL versie van Ubuntu hebt staat er iets anders...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/05, 15:00:07 »
Ik heb het uitgepakt, maar er schijnt niks te gebeuren... Ik weet niet of ik Java erbij moet hebben, ik dacht dat ik zoiets zag staan...
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/05, 15:27:02 »
Als het is uitgepakt moet je dubbelklikken op SweetHome3D
Dan start het programma op.

Java is wel nodig ja. Als het bovenstaande nog niet werkt moet je eventjes Java instaleren. Dat kan via het Software Centrum (zoeken op java).

Verder...
Check ook es: http://www.sweethome3d.eu/index.jsp

Op deze site kun je trouwens ook zoiets doen: http://floorplanner.com
Hoed je niets te installeren ;) En kun je het ook makkelijk doorsturen naar anderen. Je hoeft ze dan alleen een link te sturen.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/05, 16:37:40 »
Dat is ook handig, ben er nu mee aan de gang. jammer dat ik niet door de muren kan kijken, maar goed...

« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/05, 17:00:38 »
Door muren heen kijken kan ik ook niet, de enige die dit kan is
:D

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/05, 18:12:27 »
Door muren heen kijken kan ik ook niet, de enige die dit kan is
:D
Ik dacht het, jij voert het uit!
+100 ofzoiets

« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/05, 19:30:05 »
Met een RAAM kan je door de muur kijken,is dat wat????
Ronald