Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Guild wars op VMWare  (gelezen 3462 keer)

- Nixo -

• Gast
Guild wars op VMWare
« Gepost op: 2006/11/14, 11:33:22 »
Heey mensen,

Ik had al een topic geopend over het installeren van windows als ubuntu er al op staat. Het is namelijk zo dat ik Guild Wars weer wil spelen maar op Ubuntu gaat dit bijna niet lukken en als het werkt heb ik geen muisaanwijzer enzovoort. Kortom ik wil gewoon normaal het spelletje kunnen spelen. Omdat ik liever eigenlijk geen dual boot wil vroeg ik me af of het mogelijk is via VMWare probleemloos Guild Wars te spelen???

Hoe kan ik dit dus het beste voor elkaar krijgen zonder problemen.

Nico

budster

• Gast
Guild wars op VMWare
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/14, 11:37:20 »
wine doet het niet echt heel goed met games, je zou naar cedega kunnen kijken (wel commerciele software)

Offline siegi

• Lid
Guild wars op VMWare
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/14, 11:47:26 »
vmware heeft geen echte 3d ondersteuning.

- Nixo -

• Gast
Guild wars op VMWare
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/14, 15:43:44 »
Ik heb wat informatie gezocht over cedega icm guild wars maar dat schijnt ook niet zo super te gaan, ook al wordt het officieel ondersteund. Ik wil er best voor betalen maar dan moet het ook goed werken. Ik zie nog wel wat ik dan ga doen. Waarschijnlijk dan toch maar dual boot.

Nico

bloing

• Gast
Guild wars op VMWare
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/14, 21:46:09 »
Ik heb laatst ergens gelezen dat compilen vanaf de cvs gratis is!

Phaldmmor

• Gast
Guild wars op VMWare
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/15, 08:29:27 »
Het is ook mogelijk om een Windows XP installatie die op harddrive staat te booten in een VM en dan gebruik te maken van echte hardware. Hierdoor word het dus wel mogelijk je 3D kaart aan te spreken "in een vm".
Weet echter alleen niet hoe dit precies moet en heb ook zo geen link naar een handleiding, weet alleen dat het mogelijk is.

Guild wars op VMWare
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/15, 10:38:48 »
Citaat van: Phaldmmor
Het is ook mogelijk om een Windows XP installatie die op harddrive staat te booten in een VM en dan gebruik te maken van echte hardware. Hierdoor word het dus wel mogelijk je 3D kaart aan te spreken "in een vm".
Weet echter alleen niet hoe dit precies moet en heb ook zo geen link naar een handleiding, weet alleen dat het mogelijk is.
Dit is erg goed nieuws vindt ik.
Dat zou betekenen, dat je even snel naar windows kan switchen om daar iets uit te voeren (desnoods gamen) :)

Monk.

- Nixo -

• Gast
Guild wars op VMWare
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/15, 12:13:23 »
Windows XP installatie op harde schijf. Dan kan ik toch net zo goed gewoon dual booten?

Trouwens ik kan Guild Wars ook op Windows 2000 spelen. Is het dan nog steeds nodig om eerst win en dan pas ubuntu te installeren?

Nico

Guild wars op VMWare
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/15, 13:11:18 »
Citaat van: - Nixo -
Windows XP installatie op harde schijf. Dan kan ik toch net zo goed gewoon dual booten?
Nico
Booten kost tijd, dan start ik liever vmware op, scheelt 1x booten :)

- Nixo -

• Gast
Guild wars op VMWare
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/15, 13:14:29 »
Dat is ook weer zo natuurlijk ga me daar maar eens even in verdiepen :)

nico