Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe doe je dat in Ubuntu 9.10?  (gelezen 4744 keer)

Offline Dave

• Lid
Re: Hoe doe je dat in Ubuntu 9.10?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/12/25, 17:42:10 »
Paint?
wist niet dat dat er was voor Linux.
Maar voor eenvoudig bijsnijden(of verkleinen) is Gimp starten wat overdone vind ik, gThumb is veel dan handiger. (afbeelding/crop)
Net of je even wat ik gedit wilt zetten en OOo er voor gebruikt.

Offline avanca

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2009/12/25, 17:44:48 »
Shutter is een zeer goed printscreen tool, zit in de synaptic en je maakt daarmee een screenshot van wat je wil. Bijsnijden hoeft dan niet meer!

Mvg

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/12/25, 17:45:34 »
Heb je het ook geprobeerd?

Ook tijdens het maken van de screenshot kan je er al voor kiezen het ganse scherm dan wel enkel de huidige window te capteren. Probeer Alt+Printscreen maar eens. Dan heb je ook nog de optie waar Vrijevogel naar verwees.

@Dave: Paint is niet standaard geïnstalleerd, gimp wel. In de volgende Ubuntu zou gimp als standaard applicatie verdwijnen (wegens "te professioneel"), en zou f-spot standaard zijn voor basis edit functies. Mar dat is nog minstens drie maanden ...

@avanca: voor wie wil, is alles ook standaard aanwezig.

« Reactie #28 Gepost op: 2010/01/09, 20:09:30 »
Ik denk dat ik nu meer dan voldoende weet om verder te gaan, ik zal zelf het een en ander moeten uitproberen.

bedankt allemaal voor het reageren.  ;)