Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NDAS netwerkschijf  (gelezen 5101 keer)

Offline Bitbuntu

  • Lid
NDAS netwerkschijf
« Gepost op: 2009/12/05, 22:09:11 »
Ik heb mijn NDAS schijf nog eens uit de kast gehaald om die maar weer eens voor de zoveelste keer aan de praat te krijgen. Onder XP geen enkel probleem. Driver cd erin enz....
ik ben hier heel in het begin toen ik met ubuntu begon mee bezig geweest. Toen heb ik die heel even aan de praat gekregen. Maar achteraf bekeken kon die niet meer werken door de nieuwe kernels. Ik heb dus alle draadjes op het forum geprobeerd, en er is niet 1 die nu werkt. Blijkbaar moet ik de kernel patchen (hier heb ik dus geen verstand van)
Blijkbaar is er geen patch voor de laatste kernel als ik dit goed begrepen heb.
Wat ik wel met google ben tegen gekomen is dat er nu onertussen wel een GUI is voor NDAS schijven. Maar ook hier heb ik het zaak je niet mee aan de praat gekregen en kom ik niet zo goed aan de manual uit.

http://code.google.com/p/kandas/

Heeft hier al iemand ervaring mee?

groetjes

Offline ivo

  • Lid
Re: NDAS netwerkschijf
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/06, 11:27:59 »
Welk merk/type geval is het?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: NDAS netwerkschijf
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/06, 11:59:22 »
Welk merk/type geval is het?


Het is een NDAS500 van TARGA. Eentje dat iemand in de Lidle gekocht als verjaardagskadeau voor mij. Ik heb wel ondertussen de HD eruit gehaald en er een kleinere in gestoken om te proberen. Die 500 staat voor 500Gig.
Met de XP driver heb ik hem aan de praat gekregen op een XP bak. Maar ik krijg die onder Koala niet aan de praat.

Offline ivo

  • Lid
Re: NDAS netwerkschijf
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/06, 13:14:19 »
« Laatst bewerkt op: 2009/12/06, 13:16:36 door ivo »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: NDAS netwerkschijf
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/06, 15:00:51 »
Ik ben ook al heel lang bezig mijn Freecom /Mediagate 350 wlan aan te sturen via NDAS en Ubuntu, ik heb het een keer voor elkaar gekregen maar met de nieuwe kernels no go.

Ik ben uiteindelijk maar gestopt om er nog mee tijd aan te spanderen, want als het uiteindelijk werkt is het suuuuupppeeerr traag.
De Mediagate is ook een multimedia server dus geschikt voor het afspelen van films, maar het uploaden van een film duurt via NDAS bijna 12 uur.
Ik sleep nu de laptop met usb maar naar het apparaat om films er op te zetten.

Ik begrijp ook niet wat het voordeel van NDAS is en waarom fabrikanten dit gebruiken.

Offline ivo

  • Lid
Re: NDAS netwerkschijf
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/06, 16:13:12 »

Als je hier op Ubuntu klikt

http://www.ximeta.com/web/webTemp/html/supports/supports_download.php


zie je dat voor Ubuntu > 6.10 geen support is op dit moment.

Volgens deze Wiki

http://en.wikipedia.org/wiki/Network_Direct_Attached_Storage

is Ximeta de bedenker van NDAS.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.