Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?  (gelezen 68072 keer)

Offline PureFox

• Lid
    • Ter leering en de vermaecke
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #175 Gepost op: 2011/11/16, 17:12:51 »
Hoi Gerrit,

Bedankt weer voor de update en de antwoorden. Weer wat geleerd.
Jij een administratie kloppend maken? Heb je al zoveel geleerd van Emmalies  =D

Enne, mocht je oververmoeid raken...... dan vangen we je hier wel op. Kijken of we je wat kunnen chillen ;)
Tot dinsdag.... of wellicht toch een weekje langer. Ik raad je niet aan om zonder malariapillen een week langer te blijven. Je lijkt ze dan wel te helpen...... wanneer je ziek wordt en niet of minder kunt terugkeren, tja dan help je ze niet echt door een week langer te blijven.

Goed gaon!
Groetjes/
______/Rein

--- Just flip the bits when you are negative ---

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #176 Gepost op: 2011/11/19, 07:39:01 »
Hallo

Ik ben intussen hier snipverkouden (tenminste dat hoop ik  ???) geworden, terwijl het hier nog erg warm is.
Dat gereis in die bush taxi's met al die snotterige mensen aan boord en de te lange werkdagen slaan nu
kennelijk toe. Met het jochie gaat het een stuk beter, dinsdag leek hij net een kleine zombie die nogal
uitgeblust door het leven stapte.(hij is acht jaar, een schrieltje, dat maar 18 kilo of zo weegt)
De nieuwe medicijnen doen kennelijk wonderen; hij is veel actiever en blijkt ook best wel slim te zijn.
De röntgen foto is gemaakt in het ziekenhuis in Banjul. Terwijl we moesten wachten  in een lange rij, zie
en hoor ik nogal veel tbc patiënten in onze nabijheid staan, ik hoop niet we besmet zijn geraakt ( thuis
maar eens laten testen, vandaar ook dat ik hoop op een verkoudheid.
In het andere ziekenhuis in Bijilo was dr. Musa blij met de uitslag; duidelijk een vorm van astma en niet wat anders.

Volgend plan is, om hem een schoolopleiding te laten volgen; ik heb hem eens met Gcompris laten
werken en het alfabet over laten schrijven, hij is een autodidact en heeft bijna geen basis opleiding
gehad. Maar hij pakt razendsnel dingen op en het zou zonde zijn om dat verloren te laten gaan. Nu
zag ik erelid etc. etc voorbij komen in dit draadje; alvast bedankt voor het initiatief, maar ik voel
er meer voor om dan middels het forum een potje o.i.d. te creëren om hem eens te ondersteunen.
Een jaartje school kost slechts 125 Euro, dus dat moet toch kunnen dacht ik zo. En aangezien je het
een kind niet aan kunt doen hem na een jaar weer eraf te halen; liefst wat meer jaartjes, geld kan
beheerd worden door de dame waar ik nu bij in woon. Ik geef nooit geld aan lokale mensen, hoe
goed ze er ook mee om lijken te gaan. De druk vanuit de extended familie en andere "dringende"
zaken, verschuift nogal eens prioriteiten. Ook moet zijn medicatie een vervolg krijgen, gelukkig
zijn het nog tabletten, en niet die duurdere inhalers, maar het ziekenhuis heeft al teveel niet
betalende patiënten dus het vervolg moet wel ergens uit betaald worden; mijn inspanningen daar,
dekken maar een deel. Aangezien dit een druk bezocht forum met veel leden is en dit een mooie
community effort kan vormen, geen al te gek plan toch ??

Ik ben hier met wat gekke klusjes geld bij elkaar aan het harken; tientje hier vijf euro daar, zo kan
ik wat makkelijker manoeuvreren. Dit gebeurt op de gekste tijden en momenten, men noemt dat
ook wel "rabba rabba" ,omdat mensen willen dat het "leggie leggie" (nu, nu ) moet gebeuren. Het
vormt meteen een test case voor een langer verblijf hier komend jaar, ik probeer zo een beetje
neutraal qua financiën uit te komen. Veel mensen die hier op een soort van vrijwillige basis iets
goeds hopen te doen, knopen zo de eindjes aan elkaar. Als ik de lappendeken aan Europese/Nederlandse
bedrijven nu kan voldoende kan benutten, blijft er misschien ook nog wat over. Ben ik eigenlijk hier
ook weer zzp-er ;)
Opvallend dat je hier overal wel mensen tegenkomt die lopen; ergens in de middle of nowhere
loopt er dan iemand die dat dan kennelijk ook kilometers heeft gedaan. Maarrrr; zit men eenmaal in
een bushtaxi, dan wordt er niet meer gelopen, om de tien meter soms wordt er gestopt om iemand
eruit dan wel erin te laten. Als men hoort dat ik ook wel eens een heel eind loop, omdat er geen
taxi is, of omdat ik het vertik om de roundtrip prijzen te betalen dan is men hoogst verbaast.
Toubabs hebben toch altijd geld zat? Het kost best wel moeite uit te leggen, dat er arme sloebers
van toebabs rondlopen (waaronder ik) Het vormt ook meteen een inleidend testje voor dames de
"vriendin van" willen worden, ze taaien dan al snel weer af.
Ik kan helaas mijn verblijf niet verlengen, te laat voor om boeken en het bedrag waartegen dat
moet, staat in geen verhouding tot de vorige ticket (ongeveer net zo duur als voor de heen en
terug reis incl. 3 weken) Ik kan volgende keer op ongeveer dezelfde voorwaarden in hetzelfde huis
intrekken, dat ligt lekker centraal en ik/we kunnen ons eigen ding doen. Daarbij is de dame ook
bezig met een deel van de aansturing, in wat nu op een project begint te lijken en geeft ze les op
het Gambia College. En ze is een goede coach die duidelijk zaken weet te scheiden, dat heb ik wel
nodig, ik ben geneigd om overal in te duiken en daardoor bijv. in tijdnood te komen.

Vanmiddag ga ik proberen met Sander van Nice International, in het Bijilo hospitaal de laatste hand
aan dingen te leggen. Besloten is dat hij het onderdeel(een pic626) gaat monteren in het Siemens
röntgen apparaat, mits ik dat kan vinden/bestellen en mee kan geven aan iemand vanuit Nederland.
Opsturen is geen optie; duurt weken en/of gaat verloren en daarna valt het in handen
van iemand die daar flink geld voor wil zien. DHL wil dat trouwens ook; simpele brieven
oversturen met DHL; 75 Euro's aftikken.
Go for Africa schijnt misschien toch een container te gaan krijgen, daar hoop ik wel op, misschien
kunnen er dan nog accu's geregeld worden, voor de andere röntgen en kan ik alvast wat
apparatuur voor mijn werkzaamheden erbij in plaatsen.
Ik heb mijn ataja theepotje al moeten repareren; niet goed uit gekeken en er zit een klein lek in de
tuit. Omdat ik ook alle schroeven bewaar van spullen die ik vervang, heb ik het gedicht met een
koperen schroef die ik uit de uitgebrande schakelaar heb gehaald die ik heb vervangen in "ons"
huis.

Groeten Gerrit

« Laatst bewerkt op: 2011/11/26, 15:40:56 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline joop13

• Lid
« Reactie #177 Gepost op: 2011/11/19, 11:15:55 »
Het is weer een geweldig verhaal, Gerrit!!

Hoe kunnen we, verantwoord, dat jongetje ondersteunen? Is er een stichting die dit wil gaan regelen of zou het via GoforAfrica kunnen? Of moeten we hier in Nederland een stichting oprichten om dat te kunnen doen?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

« Reactie #178 Gepost op: 2011/11/19, 13:35:07 »
Knap, Gerrit.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline PureFox

• Lid
« Reactie #179 Gepost op: 2011/11/19, 18:14:15 »
Mooi Verhaal weer!
We zien je dinsdag of woensdag wel denk ik.

Om opleiding van kinderen daar te gaan financieren moet je eigenlijk zien samen te werken met een ideële vereniging of stichting. Of er zelf een oprichten. Ik ken vereniging de Brug zij ondersteunen kleinschalige projecten. Wellicht dat zo iets geregeld kan worden.

Of....... anders zelf een stichting opzetten.

Moeten we maar eens naar kijken Gerrit de komende week.
Groetjes/
______/Rein

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #180 Gepost op: 2011/11/19, 22:34:23 »
Wow Gerrit, wat een avonturen.
Misschien ergens en t chirt winkeltje beginnen om geld bijelkaar te sprokkelen. bv bij zazzel.nl of bij cafepress.com

groetjes en toe ziens

reekje

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #181 Gepost op: 2011/11/20, 07:03:04 »
Hallo,

Gistermiddag beide apparaten zo goed mogelijk achtergelaten, zodat Sander er mee verder kan.
Een dokter afkomstig uit Mali had nog een microscoopje dat geen belichting meer had. Ik heb
m.b.v. een paperclip een verende lamphouder  gemaakt, die ook nog eens netje is in te schakelen.
Wel het advies gegeven er zeer voorzichtig mee om te gaan; made in china, dus zeer waarschijnlijk
daardoor snel defect in Afrika.

Ik hoef geen stichting op te zetten in principe, het 3 jarig project, waar de dame waar ik nu bij in
woon, aan werkt voorziet daar al in, men kan het geld daarnaartoe over maken. Onder een
bepaalde noemer kan dan het potje voor dat jochie worden onder gebracht.

Ik had van de vorige inzet nog een flinke voorraad Senegalese muziek, onze watchman Mamadou
is hier heel erg van gecharmeerd.
Hij vroeg hoe ik toch in bezit gekomen was van de oudere Mbalakh muziek, voor hem heb ik ze
overgezet naar cdrom's en we hebben een nieuwe lijst gemaakt van wat hij leuk vind. Hij heeft een
hele brede smaak en oude jazz bijvoorbeeld, vind ie ook erg mooi, of salsa muziek uit Cuba.
Omdat ik nu wat meer Wolof onzin uit kan braken en ook nog eens mijn Engels weet te verknallen;
"Djeredeh, no primpramming  me, you speak cripcrap and tippie tappa everything, hamga lulu, so
no movin gow gow for me, baal ma joge fi" krijg ik aanzienlijk kortingen op de voorraden pinda's
die ik hier insla. Voor degene die exact weet te vertalen wat daar heb neer gezet; u kan een taart winnen  =D
Vandaag ga ik bij oude kennissen in Tanji op bezoek om daar de Go for Africa office computer
vullen met de nieuw mee gebrachte software, ik loop wat compounds af en ga in het internet cafe
uitzoeken wat voor webcams ze nodig hebben i.v.m. Skype, want jawel; Qcell heeft hier eindelijk
een min of meer betrouwbare, wat snellere lijn,  zonder dat het contract duurder is geworden.

Groeten Gerrit

« Laatst bewerkt op: 2011/11/26, 15:42:18 door mrGee »

« Reactie #182 Gepost op: 2011/11/20, 10:38:35 »
Heb hier wel een Wolof-Engels woordenboek gevonden, maar veel verder dan

"Goede vriend, je moet me geen geplette pindabladeren aansmeren, je spreekt onzin en wil overal over sjacheren, half besnedene, dus geef me geen levende aap, of ik word hier gemeen."

ben ik niet gekomen.... 
Ik vrees dat dit niet helemaal in de buurt komt... =D
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #183 Gepost op: 2011/11/20, 13:48:34 »
Klinkt wel leuk Prosper. XD
@Gerrit, nou weet ik waar al die paperclips blijven. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline reekje

• Lid
« Reactie #184 Gepost op: 2011/11/20, 22:24:03 »
Ha Ha  die paperclips :)

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #185 Gepost op: 2011/11/22, 17:54:21 »
Hallo,

Even kort en snel, want ik ben ziek thuis gekomen en lig min of meer op apegapen. Die verkoudheid lijkt
erger te zijn geworden en kennelijk heeft iemand mij lokaal water in de maag gesplitst, zodat ik op
het moment helemaal niets binnen weet te houden. Omdat de koorts niet hoog genoeg is en ik geen
gejaagde pols heb, gaan we er even van uit dat ik geen malaria heb.
Zo gauw ik me weer wat beter voel, doe ik wel even een groter verslag

Groeten Gerrit

Offline joop13

• Lid
« Reactie #186 Gepost op: 2011/11/22, 18:19:28 »
Sterkte en wordt snel weer beter!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

« Reactie #187 Gepost op: 2011/11/22, 18:20:16 »
Snelle beterschap, Gerrit !

Offline PureFox

• Lid
#((*()
« Reactie #188 Gepost op: 2011/11/22, 18:20:59 »
%^R@ Vervelend. Ik hoop dat je snel weer beter bent.
Niet te lang wachten om een arts te raadplegen!
Groetjes/
______/Rein

« Reactie #189 Gepost op: 2011/11/22, 18:23:19 »
Vervelend voor je Gerrit. In ieder geval beterschap toegewenst.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #190 Gepost op: 2011/11/22, 18:45:46 »
Gerrit, kijk uit met je gezondheid, beterschap !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #191 Gepost op: 2011/11/22, 19:04:44 »
Beterschap en bij twijfel meteen aan de grootste bel trekken die je kan vinden Gerrit,
Hiermee kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

Offline reekje

• Lid
« Reactie #192 Gepost op: 2011/11/22, 20:37:22 »
1 snelle beterschap gewenst
2 neem iets onstekings remmends zoals echinaforce of echina C
en eet wat fruit of neem vitamine c tabletten
3 ga naar de dokter
heel veel sterkte en beterschap van reekje

Offline jabuca

• Lid
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #194 Gepost op: 2011/11/24, 16:40:28 »
Hallo,

Ik voel me weer iets beter maar het gaat maar langzaamaan vooruit. Natuurlijk moest tegelijk met zijn baas, mijn auto de pijp aan Maarten geven, m.b.v. mijn broer er toch weer een redelijk draaiende hoestbui op wielen uit weten te halen, moet binnenkort op sensoren jacht om de zaak afdoende te stabiliseren; welkom home in Gambia, oja Nederland  ;)
De laatste zondag daar in Tanji eigenlijk zoveel mogelijk oude bekenden en compounds af gelopen en ik kwam daar op de valreep, de tot op dit moment, meestbelovende kandidaat tegen. Hij kent en werkt met Linux en weet daar minstens net zoveel van af als ik, gelooft niet in de certificaatjes die hier maar zo uitgedeeld schijnen te worden; tests and results thats what counts. Heeft les gegeven en ook met hardware gewerkt en ja omdat Windows nou eenmaal het meest aanwezig is, (er moet toch brood op de plank) weet ie daar ook van, die willen we er graag bij. Hij kan ook mooi op maatschappelijk verantwoorde manier mensen bij/aan/wegsturen, dat ligt in de Gambiaanse cultuur nogal gevoelig. Ik moet altijd zeer voorzichtig omgaan met gevoeligheden, geen mensen passeren, of ze ten overstaan van anderen berispen. Dat moet altijd via via, dat heeft zo zijn voor en nadelen. Het is wel zo dat als je er de tijd voor neemt en er je in verdiept, dat je ook veel meer feedback krijgt als de doorsnee blanke, die komt tot zijn schade er nogal eens achter "dat ie alweer is opgelicht"/"deugt er dan niemand hier" etc. etc. Goede mensen vinden en ze "houden" is inderdaad wat moeizamer, maar lijkt wel te doen.
Voor het project wordt nu, als het goed is een druk email verkeer gegenereerd; wat zijn de kosten,
voor hoelang en waar en met wie. Het is, dat er in ieder geval een breed draagvlak voor lijkt te
zijn, het ministerie is mee, het Gambia College is enthousiast en de rest is logistiek en geld
geneuzel en wat we met zijn allen kunnen bewerkstelligen; het optillen van de educatie niveau bij
de leraren zelf op de school waar ze worden opgeleid. Speerpunt is dan; Ubuntu met in ieder geval
Gcompris, aangevuld met alle leuke extra e-learning spullen zoals bijv. de librifox boeken
gesproken boeken in proper Engels) andere ebooks, de schoolswikipedia en spullen van bijv,;
http://www.classworksacademy.net/   en http://www.e-learningforkids.org/index.html
Voor de verwachtte werkzaamheden voor mij, zal het dan deels lesgeven worden op dat college,
voornamelijk om een it team daar te hebben, dat de zaak gaande moet houden. De rest is geld zien te verdienen, m.b.v. het nu opgedane netwerk. Ik weet nog niet exact hoelang en wanneer,
Maart 2012 moet ik er sowieso zijn i.v.m.. GoforAfrica, maar dat lijkt me prima te combineren.

Wolof, tja ik zag net dat ik een typo had in primpramming en aangezien Djeredeh(= dankjewel) en ik stom genoeg Baalmah=(alstublieft) bedoelde,
kan ik niet eens een taart weggeven  =D Maar, Prosper's ludieke antwoord levert ons wel een gebakje op, zo gauw ik hem in het Vlaamse tref voor een fijne tripel  ;)
Bedoeld was dit;
"Djeredeh, no primpramming  me, you speak cripcrap and tippie tappa everything, hamga lulu, so no movin gow gow for me, baal ma joge fi
Dankjewel, geen slechte zaakjes draaien met mij, jij praat nonsens en mixt alles door elkaar weet je dat, dus ik ga niets snel voor je doen, alstublieft ga weg (eigenlijk hoepel op)
Ik denk dat ik zelf nog het meest gebruik ga maken van Openteacher inzake Wolof/Engels ;)

Ik stuur nog even een Pb naar één van de mensen van het forumteam, hoe nu correct te handelen met inzamelen voor schoolgeld/medicatie.
Ik krijg de exacte stichting gegevens en label nog, zodat het netjes op zijn plaats komt; kan ik volgend jaar zelf gaan inspecteren  ;)  or join me.

Mocht het inderdaad iets moois worden (dit is een voorzichtige eerste stap), is het misschien leuk om een een forumlid daar in Gambia te ontmoeten, die misschien in die richting iets wil doen. Zoals je je hebt kunnen lezen in de draad, valt daar niets mee en alles wat je gelezen hebt kan je niet voor bereiden op de cultuurshock die je zult meemaken. Maar ook met Nederland als
thuisbasis, kan misschien op verzoek, daar een python dingetje in elkaar worden gezet, waar op
dat moment in Gambia behoefte aan is en toegevoegd worden aan Gcompris. Binnenkort zal ik
Bruno de maintainer van Gcompris op de hoogte stellen van dit voornemen.

Voel me nu toch wel weer wat wiebelig worden, dus ga ik even plat.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/11/24, 21:59:55 door mrGee »

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #195 Gepost op: 2012/02/05, 21:48:56 »
Hallo

Vandaag om 12 uur is de go for Africa karavaan vertrokken ( ze zijn te volgen (gps tracking) op
http://goforafrica.nl/index/) en ergens op hun team pagina zitten wij; Erik en ik  ook nog; wij zijn dus
team 3.
Ik heb nu maar eens een plekje ingericht om verdere belevenissen daar te plaatsen;
http://gerritmarskamp.waarbenjij.nu/?page=profile&intTravelId=383793
(ik heb hem iets dieper door gelinkt; mijn home is kennelijk nog niet geheel ingericht en tijd is vanwege
allerlei tussendoor dingen (waaronder een heftige familie toestand; zwager bijna verloren aan een hartinfarct  :'(
het gaat gelukkig weer goed met hem) weer een issue, maar we zien wel.)
Er is toch nog een container afgestuurd, maar die moest in notime beladen (krappe week) en ik heb daar 3 kratjes
van mezelf ingezet met tools etc. (en een fles goede curry  ;) ) De container schijnt nu vrijgegeven door de douane
en ik hoop dat er niets Afrikaans met mijn kratjes gebeurd. Ik zal die spullen de komende 6 maanden nl. hard nodig
hebben. De voorkant van mijn verblijf is grotendeels Go for Africa (max 6 weken) Ik vertrek 15 februari. De Go for Africa
karavaan zou iets van 26 februari moeten arriveren. Daarvoor doe ik wat willekeurige acties; we (Erik vliegt 18 feb. in)
gaan al iets voorbereiden etc.
Ennnn, één van de dingen die wel prioriteit hebben; met dat Gambiaanse jongetje naar een tweede hospitaal voor een second
opinion; volgens ons is ie nl. niet goed (genoeg) ingesteld qua medicatie. De foto actie die ik had gestart, is door een ander in
iets succesvols omgebogen (nog hartelijk dank Wouter (Timloto) en er is nu genoeg geld voor minimaal 4 jaar school en wat
medicatie. Een deel van die medicatie heb ik al in mijn bezit (zogenaamde pufjes ed. met bijpassende voorzetkamer, ik vertrek
dus nu als astma patiënt om het spul uit handen van bepaalde mensen te houden. (leugentje voor bestwil en het is niet voor mijn
bestwil, dussss 8-))
De rest van de tijd; op the Gambia College als teacher/trainer aan de slag; gcompris en andere interactieve e-learning zien te
introduceren zowel bij dat it-team als de leraren. Daarbij nog een veeltal van banen en baantjes om toch nog iets van inkomen
te genereren. Plaatselijke kosten zijn weliswaar laag, maar mijn andere Europese leven kost nogal flink elke maand en aangezien ik
alles in eerste instantie heb moeten betalen/voorschieten is de bodem nu wel in zicht. Misschien wordt er nog wat vergoed, anders
komt de open ticket die ik nu heb, iets eerder aan zijn eind, enfin we zien wel.
Ik ga dus hier even niet al teveel posten; misschien de updatelinkjes richting waarbenjij.nu. Intussen plemp ik dit draadje al een
paar jaar vol en het zou maar zo kunnen dat men denkt van "hè gets, dat vervelende Afrika mannetje is er ook weer"  =D en
daarbij wou mijn familie een iets meer persoonlijker berichtgeving en dat pas niet echt op een forum als dit imho.

Ik wilde iedereen die op de achtergrond ook flink heeft meegeholpen en dan met name joop13 en MinsH erg bedanken, zonder
hun inspanningen geen hardware en dus ook geen Go for Africa It-inzet. De anderen die dit draadje altijd trouw volgden en ook
hand en spandiensten verleenden; idem.

Groeten Gerrit

« Laatst bewerkt op: 2012/02/05, 23:29:48 door mrGee »

« Reactie #196 Gepost op: 2012/02/05, 22:56:44 »
Nou, Gerrit, het ga je goed. Ik zet alvast die andere link tussen mijn favorieten en we houden zeker contact. Als het enigszins mogelijk wordt dan verleen ik nog wel wat hand-, span- en andere diensten.

Prosper

« Reactie #197 Gepost op: 2012/02/06, 09:39:04 »
Wat mij betreft plemp je hier neer wat jij wilt Gerrit.
Tis jouw topic en we (ik zeker) volg het met groot plezier.

In ieder geval veel succes met je volgende reis, ik zie dat het team al aardig vordert.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline joop13

• Lid
« Reactie #198 Gepost op: 2012/02/06, 12:42:16 »
Wat mij betreft plemp je hier neer wat jij wilt Gerrit.
Tis jouw topic en we (ik zeker) volg het met groot plezier.

In ieder geval veel succes met je volgende reis, ik zie dat het team al aardig vordert.

Inderdaad, Gandyman, maar we kunnen nog wel mensen gebruiken die tijd en gelegenheid hebben om in Gambia/Senegal begeleiding te geven aan de scholen en internetcafé's die voorzien zijn van de gedoneerde computersystemen.

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #199 Gepost op: 2012/02/14, 12:48:55 »
Gerrit,

Good flight, good time and good work.

Vr.gr.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!