Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Install Microsoft Silverlight  (gelezen 19342 keer)

Offline vragen

• Lid
Install Microsoft Silverlight
« Gepost op: 2009/12/03, 10:18:29 »
De volgende website wil ik bezoeken:
http://www.qbuzz.nl/regio+groningen+drenthe/plan+uw+reis/lijnennetkaart/cDU125_Lijnennetkaart.aspx

Daarop verschijnt Install Microsoft Silverlight. Dit programma kan ik niet installeren. Weet iemand een programma wat hiervoor een alternatief is?

Re: Install Microsoft Silverlight
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/03, 10:27:07 »
Misschien moonlight  :)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/03, 12:18:48 »
Moonlight is duidelijk nog "in ontwikkeling".... Vaak werkt het niet. Zoals de webstek van de hulpvrager: lukt niet bij mij.

Overigens heb ik Moonlight in 9.10 gewoon vanuit de pakketbronnen kunnen installeren.

We hebben weer eens te maken met een "geweldig" product (Silverlight) van Microsoft, dat ons door de strot wordt gedouwd terwijl Microsoft geen fatsoenlijk Linuxalternatief biedt (ook al doet Novell z'n best met Moonlight). Dat maken we weleens meer mee met Microsoft.  :(

« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/03, 12:28:07 »
Dat doen ze om de samenwerking niet op het spel te zetten, want ze maken wel een Silverlight versie voor intel moblin dus geen moonlight. Op deze manier kun je zogenaamd silverlight content bekijken maar het is SUPER SLECHT kwaliteit, ik zie gewoon letterlijk blokken wat met flash niet zo is al is die ook niet zo geweldig op linux.

Offline vragen

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/03, 17:52:05 »
Zilveren licht.... Ik ga voor platina! Het was een hele tijd geleden inderdaad dat dit opeens op de markt kwam. Je moet wat doen om je "positie" te kunnen verbeteren. Ik kwam het voor het eerst tegen op www.radiodigitaal.nl maar ik zie dit verschijnsel steeds meer verschijnen.... :evil:

Offline Jakke5

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/04, 10:04:32 »
Zou het helpen als we met z'n allen de omroepen (vooral de openbare) zouden bestoken met boze brieven? Tenslotte laten ze zich op deze manier voor de kar van Microsoft spannen ... En wij willen nu net van dat monopolie af, toch?
Het probleem ligt m.i. niet bij Microsoft, dat gewoon een nieuw product op de markt gooit, wel bij de omroepen die met het geld van Jan Publiek hand- en spandiensten verlenen aan MS.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/04, 10:15:25 »
Zou het helpen als we met z'n allen de omroepen (vooral de openbare) zouden bestoken met boze brieven? Tenslotte laten ze zich op deze manier voor de kar van Microsoft spannen ... En wij willen nu net van dat monopolie af, toch?
Het probleem ligt m.i. niet bij Microsoft, dat gewoon een nieuw product op de markt gooit, wel bij de omroepen die met het geld van Jan Publiek hand- en spandiensten verlenen aan MS.

Volledig mee akkoord. De meeste mensen lijden nog altijd aan MTBS (Microsoft Trained Brain Syndrome). Indien ik dergelijke zaken bij overheidsdiensten bemerk, dan spreek ik ze daar steevast over aan.  Langzamerhand begin het her en der toch te dagen dat er andere
goed werkende alternatieven bestaan.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/04, 10:25:29 »
Zijn we eindelijk (bijna) af van die sites voor IE only, achterstand in flash enz krijgen we DIT weer.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/04, 23:01:44 »
Beetje off topic, maar de computerleverancier raden toch altijd maar microsoft aan, zelfs als ze weten dat het product niet geweldig is (Vista). Wij van xxxx raden Windows Vist aan, terwijl het niet voor uit te branden was.

Veel software werkt specifiek alleen op windows. Linux versie wordt niet geleverd, wel voor mac, dus linux versie moet dan niet zo moeilijk zijn.

Ik ben heel blij met linux (Ubuntu) en heb geen windows bak meer in huis. Ik neem sommige "tekortkomingen" maar voor lief.

Ik probeer andere ook op Ubuntu over te zetten, het is een prachtig alternatief voor Windows.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/04, 23:11:28 »
Hmmm.... Het begint op gang te komen met Moonlight 1.99.9, ook al veroorzaken Silverlight-filmpjes nu een gigantisch processorkrachtverbruik. Brrr.  :(

Ik heb de instructie voor Moonlight op mijn multimediapagina inmiddels aangepast:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

In 9.10 wil je nu eerst even de Moonlightversie uit de pakketbronnen geheel verwijderen via Synaptic (mocht je die versie hebben), en daarna alsnog Moonlight installeren als "gewone" Firefoxplugin, via een bezoekje aan de Moonlight-webstek. Daarna bijwerken naar de nieuwste versie, via de updateknop voor extensies in Firefox. Alleen zo krijg je 1.99.9.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/12/04, 23:53:51 »
Beetje off topic, maar de computerleverancier raden toch altijd maar microsoft aan, zelfs als ze weten dat het product niet geweldig is (Vista). Wij van xxxx raden Windows Vist aan, terwijl het niet voor uit te branden was.

uiteraard.
er wordt aan verdiend immers en men weet er eea van bij problemen.
(image terug zetten of hardware vernieuwen)

Maand of 4 terug iemand gesproken die had ruim 400 euro kosten gemaakt en moest toch een andere PC kopen en totaal bijna 1200 euro kwijt.
Voor een PC die ik voor minder dan 600 lever.
Zeg gooi die oude eens binnen om te kijken dan.
stekkertjes van bord waren verwisseld (waarschijnlijk verkeerd terug gezet) en de voeding haperde.
Had nog een oude voeding en met 2 tientjes en half uurtje werk was die oude ook weer gebruiksklaar.

Nu gaat het niet altijd zo vlot maar deze blijft me vooral bij om de gemaakte kosten voor een pc die niet gerepareerd kon worden.
En dat bij een bekende winkelketen.
Nu zijn ze niet zo erg happy met die Vista PC (de oude was XP en sneller) maar ja die nieuwe heeft genoeg gekost enfin je kent het wel

Lees je hier ook regelmatig immers, Vista blijft want heb je voor betaald.   :evil:
Die oude PC laat ik mooi, die is te super om achter de hand te hebben maar die Vista PC kon nog wel eens Ubuntu worden.
Maar ga niks pushen. Opmerkelijk is dat het vooral de vrouwelijke helft is die zeer geïnteresseerd is in Ubuntu en er al een paar keer mee gestoeid heeft hier.
De live cd beviel totaal niet maar kan ik begrijpen, is ook meer om te verkennen natuurlijk, gaat rete langzaam vanaf cd.
Dat laatste is velen niet echt duidelijk ben ik wel achter.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #12 Gepost op: 2009/12/05, 00:03:02 »
In dit draadje graag terzake blijven, jongens.... Van draadjes over de voordelen van Linux vergeleken met Windows, zijn er al een paar.  :P

Dit is een belangrijk draadje, vind ik. Silverlight is een nieuwe ontwikkeling, die je steeds meer ziet. We kunnen er niet omheen (helaas!), dus is het belangrijk om onze kennis daarover met elkaar te delen.

Hier komen nog veel vragen over, let maar op....
« Laatst bewerkt op: 2009/12/05, 00:04:47 door Pjotr »

Offline Jakke5

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/12/05, 19:15:25 »
Citaat
In dit draadje graag terzake blijven, jongens.... Van draadjes over de voordelen van Linux vergeleken met Windows, zijn er al een paar.
Correctie a.u.b., "jongens en MEIDEN"

Citaat
Silverlight is een nieuwe ontwikkeling, die je steeds meer ziet
Maar kunnen de omroepen de kijker MS-producten door de strot duwen? Dat is het geval met Silverlight, toch?
De omroepen moeten gedwongen worden
ofwel de kijker-via-internet de keuze van het gebruikte systeem te laten,
ofwel énkel vrije (open-source) systemen te gebruiken.
Wie nu bv. inlogt op de VPRO om daar de reis van de Beagle te volgen wordt omgeleid via MS. Een service van MS misschien?
Deze praktijken kunnen niet langer, gezien de concurrentieregels van de EU én het feit dat er zéér goede alternatieven bv. (K)Ubuntu bestaan.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #14 Gepost op: 2009/12/05, 19:31:00 »
Hoe dan ook, we moeten het ermee doen.... C'est la vie, voorlopig....  :(

Hopelijk wordt Moonlight snel beter, want het processorkrachtverbruik loopt nu volledig uit de klauwen met Silverlight-filmpjes. Gelukkig heeft Novell het in actieve ontwikkeling. Komt wel goed, denk ik.

Op zich vind ik een concurrent voor Flash niet zo slecht.... Als het maar goed werkt onder Linux.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #15 Gepost op: 2009/12/06, 10:48:04 »
Bij mij wil dat silverlight/moonlight maar niet goed werken ik heb de firefox plugin van de site gehaald maar zoals op: http://www2.rickvanvelthuysen.nl/ blijft het silverlight deel meestal zwart.
Schakel ik de plugin uit dan heb ik op die site wel de weergave.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline vragen

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2010/01/03, 17:59:12 »
Ik bezocht de website van Radio1.nl en wilde een uitzending beluisteren. Nu gaat de "website" in plaats van naar Microsoft te gaan een alternatief aangeboden Novell Moonlight toe. Dat was eerder volgens mij niet zo. Het werkt bij mij in ieder geval perfect tot nu toe.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #17 Gepost op: 2010/01/08, 13:42:26 »
Ik volg het programma wie is de mol en dat is weer begonnen.
Nu kan je de test net als vorig seizoen weer zelf doen op de site maar dat gaat via silverlight en bij mij werkt de test niet.
is er iemand die de test wel kan maken zoja dan zal het probleem bij mij moeten liggen denk ik.
Ik hoor jullie bevindingen graag.

www.wieisdemol.nl
de test: http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/de_test/de_test.aspx
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Dave

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2010/01/08, 17:12:40 »
geen idee want je moet inloggen of een account hebben.

Maar het meeste werkt helemaal niet van silverlight.
Zo bedenken ze altijd wel weer wat anders zodat je met Linux buiten spel gezet wordt.

Gewoon negeren die &%@%%# sites.
of beter veel klachten indienen uiteraard.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #19 Gepost op: 2010/01/08, 18:12:45 »
Er zijn mensen waar het wel bij werkt en die gebruiken suse 11.1 en debian dan zou het op ubuntu toch ook moeten werken.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Leo_S

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2010/01/14, 21:00:35 »
ik lees dat sommigen wel silverlight onder ff hebben ge-installeerd,maar dat-ie 't bij sommige sites niet doet. Dat geldt bij mij ook voor rtl-nieuws. Hoe dat op te lossen?

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #21 Gepost op: 2010/01/14, 21:07:13 »
Silverlight 3 installeren we lopen een versie achter.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Leo_S

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2010/01/14, 22:38:43 »
Beste Bas, dank voor je antwoord, maar versie drie kan ik hier

http://www.go-mono.com/moonlight/download.aspx

niet vinden. Het is voor ubuntu 9.10, ff 3.5.7 op netbook, dus geïnstalleerd v.a. usb

Offline Leo_S

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 2010/01/14, 22:42:46 »
Beste Bas (2),

3 komt nog volgens dit bericht

http://www.mono-project.com/MoonlightRoadmap#Moonlight_3

Offline Dave

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2010/01/14, 22:58:11 »
Silverlight 3 installeren we lopen een versie achter.

zelfde drama als eerst met flash dus  >:(