Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] knop vensters verbergen werkt niet; vensters verdwijnen  (gelezen 2633 keer)

Als ik een programma start en daarna minimaliseer dan kan ik het programma nergens actief meer zien.
OF
als ik bijv. Open Office tekstverwerken start en dan (in hetzelfde werkblad) bijv Firefox, en vervolgens Firefox minimaliseer dan is er alleen nog Open Office te zien.
Conclusie: De knop ´vensters verbergen of tonen´ doet het blijkbaar niet zo best...? Als ik op die knop druk is er gewoon niks actief te zien.
Dit fenomeen heb ik alleen bij Karmic die nieuw is geïnstalleerd. Bij de upgrade werkt het wel goed.

Wat kan ik doen om dat euvel te verhelpen?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/03, 11:03:23 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Lastig.... Probeer eens of het helpt, wanneer je de visuele effecten uitzet:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen
(punt 8 )

Offline n00buntu

• Lid
Ben je dan niet gewoon de vensterlijst kwijt op het paneel?
(Rechtsklikken op een leeg gedeelte van het paneel: Toevoegen aan paneel... » 'Vensterlijst' selecteren uit de lijst en dan kiezen voor Toevoegen.)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ben je dan niet gewoon de vensterlijst kwijt op het paneel?
(Rechtsklikken op een leeg gedeelte van het paneel: Toevoegen aan paneel... » 'Vensterlijst' selecteren uit de lijst en dan kiezen voor Toevoegen.)

Goede tip.  :)

Lastig.... Probeer eens of het helpt, wanneer je de visuele effecten uitzet:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen
(punt 8 )

@Pjotr: Heb dat hier standaard op : geen visuele effecten staan. Bedankt voor het meedenken.

@n00buntu: dank je, ik kom nu al wat verder nu want na die vensterlijst te hebben toegevoegd zie ik een heel dun verticaal streepje (0,25mm) op het paneel; als ik daarop ga staan zie ik plotseling dat er wel 10 Firefoxpaginas  openstaan en Gimp en nog wat zaken.....
De knop ´buroblad tonen´ laat echter nog steeds niks zien van de openstaande paginas. Ik kan er wel een openstaand blad mee weghalen en tevoorschijn halen. Ik ga hem er nu afgooien en opnieuw opzetten.
Suggesties blijven welkom.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/03, 00:40:42 door Peterbeter »
Herman Brood

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Heb je de tip van n00buntu al geprobeerd? Hij heeft waarschijnlijk de juiste diagnose gesteld...

Heb je de tip van n00buntu al geprobeerd? Hij heeft waarschijnlijk de juiste diagnose gesteld...
Helaas kruisten onze berichten elkaar (zie hierboven)
De knop werkt dus bij mij nog steeds niet en heb hem na verwijderen opnieuw erop gezet en helaas nog niks te zien met die knop.
Wel heb ik de instellingen van de vensterlijsten aangepast en daar is nu voor elke applicatie een logo-tje te zien (ipv het eerder genoemde dunne streepje).

Als ik het goed begrijp werkt de knop ´buroblad tonen´ bij jullie dus wel gewoon zoals onder eerdere Ubuntu versies?
Ja, bij mijn upgrade 9.10 doet deze knop in elk geval ook gewoon hetzelfde als voorheen.
Ik moet zeggen dat de upgrade naar 9.10 hier nog steeds beter presteert in vergelijking met de verse installatie van 9.10
Maar al doende leren we bij en af...
Herman Brood

Offline n00buntu

• Lid
Als ik het goed begrijp werkt de knop ´buroblad tonen´ bij jullie dus wel gewoon zoals onder eerdere Ubuntu versies?
Ik werk zelf nog met zo'n eerdere versie (9.04), dus daar kan ik verder weinig over zeggen.

Op mijn andere PC met de 9.10 upgrade, heb ik niet het vensterlijst, maar het vensterselectiemenu aan staan.
De knop buroblad tonen heb ik op beide PC´s eraf gedaan. Of er iets mis is met die knop wacht ik verder maar even af.
Jullie (n00buntu en Pjotr) in elk geval bedankt voor hulp en meedenken.
Ik beschouw dit topic als opgelost en merk het als zodanig.
Herman Brood