Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mountable stations worden niet meer aumatisch herkent  (gelezen 794 keer)

Mountable stations worden niet meer aumatisch herkent
« Gepost op: 2009/12/01, 17:05:36 »
Hee allemaal,

Sinds enkele weken gebruik ik Ubuntu. Een voorgaande poging was ooit mislukt maar nu lijkt het goed te gaan.
Met het uitpuzellen van hoe ik verschillende drivers en programma's kan instaleren die niet standaart op de lijst staan is er ergens wat ongewenst gewijzigd.

Sommige schijven (Windows partities, de dvd-brander en usb-stiks) worden niet meer automatisch herkent. Ik moet moet eerst in Systeem>Administration>Disk Utility deze schijven mounten. Dan zie ik ze pas bij lokaties staan.

Is dit op te lossen of wordt het nu wat ingewikkeld?

Offline Passant

• Lid
Re: Mountable stations worden niet meer aumatisch herkent
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/01, 17:16:26 »
Zou je voor het automatische mounten van de USB sticks eens kunnen controleren of media_automount aangevinkt is, door in de terminal gconf-editor in te typen en naar apps>nautilus>preferences te gaan.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/02, 09:47:18 »
Gekeken
Deze staat gewoon aangevinkt.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/02, 10:00:54 »
Vanaf Ubuntu 9.10 had ik hetzelfde probleem met mijn harde schijven, deze mounten niet meer automatisch bij het opstarten. Dit was best vervelend, want mijn wallpaper stond op een van die harde schijven, en deze moest ik dus iedere keer opnieuw instellen.
Gelukkig is dit gemakkelijk op te lossen!

Open een terminalvenster, geef hier het volgende commando
sudo apt-get install ntfs-config
Ga naar Systeem > Beheer > NTFS Configuratie

Selecteer de schijven die je bij het opstarten automatisch wilt mounten.

Klik het vinkje "Schrijfondersteuning voor interne schijven" aan en klaar!

Je schijven mounten in het vervolg automatisch. Voor een engelstalige gids met afbeeldingen kun je eventueel nog terecht op
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=785263

« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/02, 11:41:08 »
Gaat al beter
Dataschijf (Mijn D:-schijf in windows) wordt weer automatisch herkent.

De usb-sticks nog niet maar gelukkig heb ik die ook niet al te vaak nodig.
Via 'Disk Utility' heeft als voordeel dat ik de stick eerst helemaal uit kan zetten en daarna veilig kan verwijderren

Alleen de dvd-brander en speler (Ze staan wel allebij in de map /media) zijn nog lastig. Voor beide schijven gold eerst dat ze standaard niet in de lijst 'Locaties' voorkwamen als er geen schijf in zat.

De dvd-speler staat nu wel standaard in de lijst 'Locaties' (als cdrom0), maar moet eerst zelf opdracht geven om aan te koppelen. Dit ging eerst automatisch.
De dvd-brander (als cdrom1) moet ik via 'Disk Utility' juist handmatig mounten.

Edit: Laadst geprobeerd wat te branden maar ik krijg een melding van dat Nautulus er niet mee overweg kan met de 'Burn locaties'.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/10, 10:11:13 door Erik Krom »