Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Multimedia-pagina (Computertip) ingrijpend gewijzigd!  (gelezen 1332 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Multimedia-pagina (Computertip) ingrijpend gewijzigd!
« Gepost op: 2009/11/23, 13:16:32 »
Ik heb de Multimediapagina op mijn documentatiewebstek, ingrijpend gewijzigd. Dat was nodig wegens bepaalde problemen met de weergave van multimedia in Ubuntu 9.10.
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Als je de oude versie van de Multimediapagina hebt toegepast, dan raad ik aan om het volgende te doen:
- verwijder via Synaptic de Gstreamer Fluendo plugin
- installeer de gstreamer010-plugins-bad
- verwijder de VLC-plugin
- verwijder de Mplayer-plugin

VLC en Mplayer zelf, kun je rustig laten staan: het enige wat je hoeft te verwijderen, zijn de Firefox-plugins van beide spelers.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 16:37:33 door Pjotr »

Offline Tom

• Lid
Re: Multimedia-pagina (Computertip) ingrijpend gewijzigd!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/23, 15:49:40 »
Yep heb ik al zins Jaunty zo op mijn blogje staan.
Alleen in Jaunty gebruikte ik ook nog TotemXine speciaal voor dvd´s.
Maar in Karmic zijn de Xine plugins vervangen door de verbeterde Gstreamers.
Overigens gebruikt ook Brasero de Gstreamer bad en de suggestie bij Brasero is ook de Fluendo MP3 te installeren.
Het gaat de goede kant op met Ubuntu , straks hebben we nog maar één Player nodig.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/28, 18:44:38 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/23, 15:53:07 »
Pjotr je site is natuurlijk superhandig heb sinds dat ik ubuntu heb iedere keer gebruikt, ik had eigenlijk 1 vraag of opmerking.

Is het mogelijk dat je de tutorial van de versie daarvoor ook bewaard tot weer een nieuwe versie beschikbaar is dus als voorbeeld.

8.04 is nu de LTS (die wordt uiteraard ondersteund in je tutorials tot versie 10.04 LTS uitkomt)
Naast de 8.04 ondersteun je ook nog de huidige 9.10 maar is het misschien wel goed als je 9.04 ook bewaard aangezien niet bij iedereen 9.10 goed loopt je dan 9.04 erop zet tot 10.04 uitkomt.
8.10 is dan natuurlijk weer uit de picture.

Dus als 10.04 komt je dan ook nog 9.04 weer weghaald en 9.10 op een andere pagina hebt en zo weer als 10.10 uitkomt je 9.10 weer weghaald. Het moet niet veel werk zijn aangezien je gewoon een aparte pagina hebt die je naar verwijst voor een bepaalde versie.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/23, 16:18:22 »
@shinger: helaas, dat wordt me te lastig; dan raak ik het overzicht kwijt... Mijn docu is maar een eenmansproject.

Eigenlijk zou ik de docu het liefst alleen op de LTS-versie richten, en de tussenversies overslaan. Dat ik een tussenversie ook behandel wanneer die nieuwer is dan de LTS, is al een uitzondering....

Je kunt zelf natuurlijk een kopie maken van mijn webstek, met httrack. En die dus opslaan op je harde schijf.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/23, 16:45:28 »
@shinger: helaas, dat wordt me te lastig; dan raak ik het overzicht kwijt... Mijn docu is maar een eenmansproject.

Eigenlijk zou ik de docu het liefst alleen op de LTS-versie richten, en de tussenversies overslaan. Dat ik een tussenversie ook behandel wanneer die nieuwer is dan de LTS, is al een uitzondering....

Je kunt zelf natuurlijk een kopie maken van mijn webstek, met httrack. En die dus opslaan op je harde schijf.

Ik begrijp het uiteraard, en ik zal je oplossing wel gaan gebruiken dank voor je uitleg.