Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash games probleempje  (gelezen 10890 keer)

FastBreak

• Gast
Re: Flash games probleempje
« Reactie #25 Gepost op: 2009/10/31, 15:34:39 »
@Cumulus007:

Enige wat er op dat moment in Firefox open stond was het forum.
Systeemmonitor geeft momenteel amper CPU gebruik voor Firefox, maar er staat wel dat ie 36MB+ geheugen gebruikt voor Firefox.

@track:

Zojuist de fix gedaan zoals die werd aangegeven bij door jouw opgegeven link.

Meteen even checken of dit het probleem heeft opgelost..... post ik zometeen wel even een update/edit.

EDIT: probleem nog steeds aanwezig helaas, dus de fix was ook niet de oplossing.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/31, 15:36:59 door FastBreak »

Offline track

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2009/10/31, 16:02:11 »
Nee, dat had ik ook niet verwacht dat die fix iets zou helpen, je hebt immers een FF waar die al gefixt is.
Meer als een richting om verder te zoeken.  En dat kan best een tijdje duren.
Misschien betekent het ook verder zoeken op launchpad, iets in die richting.  Niet 123 denk ik.

Het CPU-gebruik is te hoog, de hoeveelheid geheugen is eigenlijk normaal zou ik zeggen.

track

FastBreak

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2009/11/01, 14:19:11 »
Nu ben ik het spoor helemaal kwijt.....

Zojuist Ubuntu geinstalleerd op 1 van mijn andere pc's.
Wat denk je? Ook daar precies hetzelfde probleem met flash.

Specs van deze computer (waar Vista voorheen perfect op draaide):

- Intel E1200
- 3GB geheugen
- Geforce 9300 GE

Lijkt me dus dat het probleem niet in de oudere pc/videokaart zat, maar wat is het dan wel?

Offline track

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2009/11/01, 14:25:21 »
Mijn gis is dat er nu weer een (niet nader bekend) probleem met Firefox is,
net zoals toen de Uby 9.04 nieuw was uitgekomen.

Je kunt dit verifiëren door op proef een keer Uby 8.04 op die bak te installeren.
(kan ook ernaast zijn, maakt niet uit)

Als dan dit probleem er gewoon niet meer is komt het toch op zoiets neer.
(sorry, kinderziektes !)
Let er wél op dat je altijd de foute flash-speler verwijdert en de goede installeert.
Anders heb je er sowieso niets aan.

track
« Laatst bewerkt op: 2009/11/01, 14:27:17 door track »

FastBreak

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2009/11/01, 14:46:18 »
Let er wél op dat je altijd de foute flash-speler verwijdert en de goede installeert.
Anders heb je er sowieso niets aan.

Welke moet ik verwijderen, en welke installeren??  :rolleyes:

Offline track

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2009/11/01, 15:09:52 »
Dat hadden wij aan het begin van dit topic toch al:  http://sites.google.com/site/computertip/multimedia  punt 2b. links onderaan.

Kijk dat er in de lijst onder het adres  about:plugins (in FF) bij "Shockwave Flash"
het bestand "libflashplayer.so" alleen in de versie "10.0.r32" aanwezig is, en geen andere versie.

track

FastBreak

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 2009/11/01, 15:19:16 »
Dat hadden wij aan het begin van dit topic toch al:  http://sites.google.com/site/computertip/multimedia  punt 2b. links onderaan.

Kijk dat er in de lijst onder het adres  about:plugins (in FF) bij "Shockwave Flash"
het bestand "libflashplayer.so" alleen in de versie "10.0.r32" aanwezig is, en geen andere versie.

track

Excuses.

Maar goed, ik dacht dat je iets anders bedoelde.
Het is in ieder geval de r32 versie, dus dat klopt. (ook die FutureSplash staat er dus nog)

Overigens heb ik net Ubuntu 8.04 (live) geprobeerd, en daar doet het probleem zich wonderbaarlijk niet voor......

Offline track

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2009/11/01, 15:30:05 »
...
Het is in ieder geval de r32 versie, dus dat klopt. (ook die FutureSplash staat er dus nog)
Ik ben er niet helemaal zeker van wat je bedoelt. 
Er moet precies 1 keer een blok "Shockwave Flash" in die lijst staan , zoals in mijn bijlage.
(in het Nederlands dan  :) )   Geen tweede met dit opschrift, anders is het mis !

track

FastBreak

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 2009/11/01, 15:36:04 »
...
Ik ben er niet helemaal zeker van wat je bedoelt. 
Er moet precies 1 keer een blok "Shockwave Flash" in die lijst staan , zoals in mijn bijlage.
(in het Nederlands dan  :) )   Geen tweede met dit opschrift, anders is het mis !

track

Precies zoals in je screenshot heb ik het ook.  ;)

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #34 Gepost op: 2009/11/01, 22:33:14 »
Heb je restricted extras geïnstalleerd? Ook daarin zit flash ondersteuning. Ik heb dus feitelijk Flash ondersteuning vanuit zowel de flah plugin van Adobe zelf, als uit het zonet door mij genoemde andere pakketje. Bij mij werkt het wel. Kijk dus desnoods even in het softwarecentrum of in Synaptic of je die restricted extras hebt geinstalleerd (let daarbij wel even op het gemaakt onderscheid tussen Ubuntu, Kubuntu en Xubuntu restricted extras).

Suus

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 2009/11/02, 20:43:57 »
Ik heb hetzelfde probleem met flash. Bij Jaunty had ik ook geen probleem. Nu kwam ik erachter dat ik helemaal geen http://archive.canonical.com/ubuntu hardy partner heb in karmic. Het lukt me ook maar niet om die te vinden/te laden.

Offline track

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2009/11/02, 20:54:18 »
Hoi Suus,

welkom op het forum !

Heb je gekeken dat je de goede flash-speler hebt ? 
(op het adres  about:plugins in Firefox:  http://forum.ubuntu-nl.org/games/flash-games-probleempje/msg501299/#msg501299 )
Op zich is die bron voor de flash niet zo essentiëel, je kunt de plugin ook rechtstreeks van  Adobe.com  ophalen.

track

Suus

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 2009/11/02, 20:57:20 »
Hoi Suus,

welkom op het forum !

Heb je gekeken dat je de goede flash-speler hebt ? 
(op het adres  about:plugins in Firefox:  http://forum.ubuntu-nl.org/games/flash-games-probleempje/msg501299/#msg501299 )
Op zich is die bron voor de flash niet zo essentiëel, je kunt de plugin ook rechtstreeks van  Adobe.com  ophalen.

track

Dat heb ik gedaan, al staat hij bij adobe voor ubuntu 8.04. Ik heb de oude verwijderd, de nieuwe gedownload en nog steeds hetzelfde effect. Het is maar goed dat ik geen epileptie heb. Het beeld blijft continu flikkeren.

Suus

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 2009/11/03, 02:49:04 »
Alles op nieuw geinstalleerd en geupgrade. Het probleem is nog steeds niet verholpen. Mijn plugins zijn zoals jullie zeggen dat ze horen te zijn. Ik heb met veel dingen geen probleem, filmpjes lijken zelfs beter eruit te zien. Alleen een spel wat ik graag speel, dark orbit, flakkert heel erg zodra ik het speelscherm heb opgestart en dat had ik hiervoor niet.

Offline track

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2009/11/03, 13:44:07 »
Wat bedoel je precies met "flakkert" ?  Is dat zoiets als dit:  http://img.photobucket.com/albums/v238/Krensprite/Animation1.gif  ?
Dat zou een oude bug van de Adobe Flash Player zijn die al sinds versie 9.0 bestaat en nog steed niet verholpen is.
(door Adobe dan !! ->  https://bugs.adobe.com/jira/browse/FP-1537  Het is immers gesloten software.)
Of heeft dat een andere karakter bij jou dan ?

track

Suus

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 2009/11/03, 16:22:25 »
Wat bedoel je precies met "flakkert" ?  Is dat zoiets als dit:  http://img.photobucket.com/albums/v238/Krensprite/Animation1.gif  ?
Dat zou een oude bug van de Adobe Flash Player zijn die al sinds versie 9.0 bestaat en nog steed niet verholpen is.
(door Adobe dan !! ->  https://bugs.adobe.com/jira/browse/FP-1537  Het is immers gesloten software.)
Of heeft dat een andere karakter bij jou dan ?

track
Het is wel dat het scherm zo flikkert, het enige is dat de plaatjes niet verspringen. Het blijft wel allemaal op dezelfde plaats. Ik had hiervoor Jaunty en daarin niet zo´n probleem. Vandaag heb ik bij iemand anders op zijn computer gekeken met Karmic en het spel vertoond daar dezelfde problemen. Mijn vermoeden is dat het waarschijnlijk aan de uitvoering van het spel ligt, al weet ik het nog niet zeker.

Offline track

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2009/11/03, 16:31:22 »
Kun je even een link geven dan ?

track

Suus

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 2009/11/03, 16:44:37 »
Kun je even een link geven dan ?

track

Ik kan je wel een link geven, maar het probleem begint pas als ik in het spel rondvlieg. Het vreemde is, dat ik zojuist als voorbeeld een filmpje wilde maken waarvoor ik Xvid in ubuntu heb geinstalleerd. Het vreemde is, dat het effect verdwijnt als ik op record druk, al wordt het spel dan iets trager.
Dit is de link www.darkorbit.com

update: Onder wine heb ik met firefox ook geen probleem met dit spel.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 20:15:40 door Suus »

Offline track

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2009/11/04, 09:02:40 »
Dan zou ik ook op die manier spelen !  Iedere workaround is welkom.
Überhaupt is die Adobe Flash speler bagger code.  Ik zie het als ik op Youtube een HD film probeer te kijken.
(op mijn 1 GHz -bak dan =D )  Die draait ontzettend stokkerig.  Zet ik die Adobe-speler stop en klik op het
MP4- bestand in  /tmp  dan draait die film met volle resolutie netjes in mijn totem-speler, met een feilloze kwaliteit.

Het probleem is dus niet de film-code, maar de speler ! 
- tja, gesloten code en een bedrijf die er weinig belangstelling aan hecht, wat wil je doen. 
Tuurlijk ben ik kwaad op Adobe, maar de vrije spelers zijn er nog niet zover.

track