Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?  (gelezen 12889 keer)

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/11/01, 14:38:33 »
Citaat
Tijd om een nieuw topic te starten misschien... Ik stond donderdag jl. oog in oog met een kleine laptop van T-mobile. Met een soort van USB-stick kon er verbinding met het internet worden gelegd, bij jullie bekend? Wel zei men erbij, dat juist Linux minder goed op deze pc zou draaien?! Maar dat is toch in tegenspraak met wat er hier voortdurend op het forum gezegd wordt? Op in principe elke pc met besturingssysteem XP of hoger kan Linux, dus Ubuntu?
Verkopers in de winkel zijn vaak nogal onwetend betreft Linux. Ze hebben het nog nooit gebruikt, of hebben 10 jaar geleden eens het een en ander geprobeerd en denken nog steeds dat het geen hardware ondersteunt of moeilijk in gebruik is.

Die stick is niets anders dan een draadloos modem zoals die ook in je telefoon zit. Je kunt ermee internetten over het mobiele netwerk. Je kunt er ook SMS'jes mee versturen.

Offline track

  • Lid
Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #26 Gepost op: 2009/11/02, 11:17:23 »
Tijd om een nieuw topic te starten misschien... Ik stond donderdag jl. oog in oog met een kleine laptop van T-mobile. Met een soort van USB-stick kon er verbinding met het internet worden gelegd, ...
Bedoel je een wlan-stick (om bij jouw draadloos i'net thuis aan te sluiten)  of een umts-stick (die op de mobieltje-net draait) ?

In ieder geval kan dit nog het eerst een knelpunt zijn, vandaar even kijken welke sticks er te koop zijn en uitgaande daarvan
dan eenje met bekend weing problemen aanschaffen.

track

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #27 Gepost op: 2009/11/02, 23:43:06 »
Die grijze stippeltjes op het scherm hebben niets te maken met het aantal RAM geheugen, maar eerder met het niet ondersteund zijn van de grafische kaart. De Live CD van Ubuntu start zelfs met zo weinig RAM geheugen, dan moet Puppy Linux zeker weten geen probleem zijn. Als je nog eens met de Live CD van Puppy Linux opstart, kies dan voor vesa, vesa is een standaard waaraan elke grafische kaart voldoet en waarmee je altijd een werkbare grafische omgeving zult hebben.

Nog even zal ik er bij zeggen, dat je als je met een Live CD van Puppy Linux op het internet wilt surfen, je eerst een wizard zal moeten doorlopen om te verbinden met het internet. In deze wizard kun je vrijwel altijd akkoord gaan met de voorgestelde optie. Het is te lang geleden dat ik nog eens met Puppy Linux heb gewerkt, dus ik kan je niet zeggen waar je die wizard precies dient te zoeken. Maar hij zit in het simpele menu.

Oh, en over Linux op mini laptops : Ubuntu Netbook Remix is het antwoord op je vraag of GNU\Linux geschikt is voor mini laptops ;)

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #28 Gepost op: 2009/12/09, 13:00:30 »
128mb moet genoeg zijn.
De minimale vereisten staan hier: http://www.puppylinux.org/wikka/MinReq

Zelf denk ik net als mijn voorganger dat het met de video instelling te maken heeft.
Nog maar een plaatje van 'mijn' puppy

« Laatst bewerkt op: 2009/12/09, 13:03:08 door Theo1971 »
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint