Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ervaringen met Dapper Drake  (gelezen 48672 keer)

veraberg

• Gast
Ervaringen met Dapper Drake
« Reactie #100 Gepost op: 2006/04/23, 15:48:32 »
@ Saamelainen
Ja zo ging dat bij mij bij de eerste keer ook op met geupdate beta versie klikte erop en het was geinstalleerd.
Maar met de echte beta versie werkte het niet meer zo.

En dat was flink balen.
Maar ook in de 5.10 versie werkte bij mij video kijken via internet niet, wat ik ook probeerde, of ik kreeg geluid maar geen beeld.
Laten we zo zeggen er is elke weer wat anders, dan werkt dit en dan werkt dat weer niet.
Echt waar ik begon er schoon genoeg van te krijgen.
En sorry, ik heb die pitbull mentaliteit niet zoals sommigen die hebben.

« Reactie #101 Gepost op: 2006/04/23, 16:39:00 »
"alle hp laptops" is niet waar, mijn hp laptop werkt prima met alle versies na warty :)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #102 Gepost op: 2006/04/23, 16:43:19 »
Vandaag maar eens mijn HD gewist en opnieuw gevuld.
CD gedownload "dapper daily"van 22 april en ....... Synaptic doet het niet meer !
Hopelijk werkt het weer na de volgende update .......

Groeten uit Zeeland,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

budster

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: 2006/04/23, 16:45:49 »
Citaat van: Dennis
"alle hp laptops" is niet waar, mijn hp laptop werkt prima met alle versies na warty :)
O mijn error intypte kwam ik massa's mensen tegen met bijna uitsluitend HP laptops van allerlei verschillende modellen. En een paar met toshiba laptops, ik ben er toen maar vanuit gegaan dat alle HP laptops dat probleem hadden.

Ik moet ook geen aannames maken ....

Ik hoop in ieder geval dat dapper het wel weer goed gaat doen download staat op 52% dus nog ff wachten.

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #104 Gepost op: 2006/04/23, 18:03:17 »
Citaat van: r0n.
Vandaag maar eens mijn HD gewist en opnieuw gevuld.
CD gedownload "dapper daily"van 22 april en ....... Synaptic doet het niet meer !
Hopelijk werkt het weer na de volgende update .......

Groeten uit Zeeland,
Ron
Neen, ook gemerkt, er zit een fout in de package list bestanden, die dingen die je binnenhaalt bij een update. Zal snel gefixed zijn. Hoge prioriteit :)

Reading package lists... Error!
E: Malformed 3rd word in the Status line
E: Error occurred while processing libpdl-mixer1.2 (UsePackage3)
E: Problem with MergeList /var/lib/dpkg/status
E: The package lists or status file could not be parsed or opened.

veraberg

• Gast
« Reactie #105 Gepost op: 2006/04/23, 18:13:26 »
gaat lekker zo!!! =(

Offline zappa

• Lid
« Reactie #106 Gepost op: 2006/04/23, 18:22:56 »
Citaat van: veraberg
gaat lekker zo!!! =(
Het is zondag voor iedereen, welke freak zit nu te updaten (behalve ik :D)

veraberg

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: 2006/04/23, 18:26:02 »
Het is zondag voor iedereen, welke freak zit nu te updaten (behalve ik big_smile)
och ja wat moet je dan doen zondag's =)

budster

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: 2006/04/23, 18:46:28 »
Citaat van: veraberg
Het is zondag voor iedereen, welke freak zit nu te updaten (behalve ik big_smile)
och ja wat moet je dan doen zondag's =)
Het is de dag des heres, ik meen dat een update een schending is van de zondagsrust.

groeten uit Barneveld.

budster

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: 2006/04/23, 20:18:40 »
Ok, ik heb dapper net op mijn laptop geinstalleerd een HP pavilion ZD 8218. Na het booten van mijn CD schrok ik een beetje, ik dacht dat ik per ongeluk een live CD ipv installer had gedownload en gebrand .... mare het is dus een live CD installer (best aardig aangezien ik toen al wist dat X ging werken.)

Enige Nadeel van de installer was dat ik het niet helemaal duidelijk vond wat ie ging doen bij stap 6, ik had nog geen partitie aangegeven WAAR hij mocht installeren en mijn accu losgemaakt en had aan de stekker van de voeding en met een oog op het lichtje van de HD gericht op "next" gedrukt. In stap 7 kon ik dus opgeven wat ik bij stap 6 wilde maar niet kon.

Verder mijn password vergeten wat ik bij de installatie had opgegeven... maar ja dat kan ik de distributie niet aanrekenen. Ik ben er nu ingeboot en alles lijkt het te doen. beetje customizen en dan blijf ik hier voorlopig maar in booten.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #110 Gepost op: 2006/04/23, 20:34:43 »
Citaat van: budster
Het is de dag des heres, ik meen dat een update een schending is van de zondagsrust.
Na een verse install kan je rust nemen tijdens het upgraden .....
[oftopic]
Maar hoe bedoel jij je opmerking ?
1. de dag des Heren is de dag des oordeels, of
2. voor een Christen behoort iedere dag aan de Heer ?

Meer versies bestaan er m.i. niet !
[/offtopic]
Lollige groeten uit Zeeland,
Ron

budster

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: 2006/04/23, 20:58:14 »
Citaat van: r0n.
Na een verse install kan je rust nemen tijdens het upgraden .....
[oftopic]
Maar hoe bedoel jij je opmerking ?
1. de dag des Heren is de dag des oordeels, of
2. voor een Christen behoort iedere dag aan de Heer ?

Meer versies bestaan er m.i. niet !
[/offtopic]
Lollige groeten uit Zeeland,
Ron
Ik heb in Barneveld eens ruzie gekregen met iemand ik begreep in eerste instantie niet waar het over ging, ik was een paard in een trailer aan het laden. Achteraf bleek (wist ik veel) dat het inladen van een paard als 'werk' gezien werd en dat werken niet mocht op zondag. In ieder geval ik was blij dat ik een enorme Toyota Landcruiser reed want op een gegeven moment kwam het halve dorp op ons af, het viel me nog mee dat ze geen hooivorken en brandende fakkels bij zich hadden.

Sindsdien moet ik bij zondag altijd een beetje aan Barneveld denken.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #112 Gepost op: 2006/04/23, 21:13:00 »
Mijn vingers jeuken om te reageren maar laten we het maar hierbij laten. Ben bang dat we straks praten over hoofddoekjes, moslims, Taliban, CIA, Argentijnse dictatuur, Bouterse, kruistochten, bartholomeusnacht, de spaanse inquisitie, slavenhandel en slavernij, Apartheid, 9/11, Bin Laden, Bush, "the war on terrorism", Mao Tse Tung, de Vietnamoorlog, Jodenvervolging, de oprichting van Israel, The Tuskegee Syphillis Experiment, de Ku Klux Clan etc. en dat we aan het eind de hele UBUNTU SPIRIT vergeten en elkaar niet meer willen helpen. Het was een grappige opmerking van iemand, laat het daarbij.

budster

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: 2006/04/23, 21:18:55 »
Citaat van: mcgyver
Mijn vingers jeuken om te reageren maar laten we het maar hierbij laten. Ben bang dat we straks praten over hoofddoekjes, moslims, Taliban, CIA, Argentijnse dictatuur, Bouterse, kruistochten, bartholomeusnacht, de spaanse inquisitie, slavenhandel en slavernij, Apartheid, 9/11, Bin Laden, Bush, "the war on terrorism", Mao Tse Tung, de Vietnamoorlog, Jodenvervolging, de oprichting van Israel, The Tuskegee Syphillis Experiment, de Ku Klux Clan etc. en dat we aan het eind de hele UBUNTU SPIRIT vergeten en elkaar niet meer willen helpen. Het was een grappige opmerking van iemand, laat het daarbij.
Eigenlijk is de enige reden dat ik hier ben, omdat hoorde dat nieuwe linux gebruikers nog wel eens werden weggepest van forums door gevorderde gebruikers wegens het stellen van "stomme" vragen. En vervolgens geen linux meer gebruiken omdat ze niet door een paar beginners probleempjes heen kwamen.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #114 Gepost op: 2006/04/23, 21:54:36 »
Hey Budster,
dat is ook

budster

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: 2006/04/23, 22:06:55 »
Ik krijg hier inderdaad ook helemaal niet het idee dat nieuwe gebruikers hier 'weggepest' worden. Maar het schijnt wel op veel linux flora te gebeuren. Allemaal onder het motto van: RTFM. Maar ja, als je nieuw bent in linux weet je vaak al helemaal niet dat er uberhaubt een manual is, waar en hoe het te vinden is. Iedereen is een newbee geweest alleen sommige mensen lijken dat wel vergeten te zijn.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #116 Gepost op: 2006/04/23, 22:07:30 »
Heb trouwens een interessant berichtje. Heb voor en via het werk van stichting ICT op School een boekje met info over open standaarden programma's gekregen. Waren programma's voor zowel linux, mac als windows. Voor sommige programma's waren er versies voor alle drie systemen. Jullie raden het al: de info cd bevatte Ubuntu Live met enorm veel handige programma's. Primeur voor UBUNTU!!! Betere reclame is er niet.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #117 Gepost op: 2006/04/23, 22:13:26 »
Citaat van: mcgyver
Heb trouwens een interessant berichtje. Heb voor en via het werk van stichting ICT op School een boekje met info over open standaarden programma's gekregen. Waren programma's voor zowel linux, mac als windows. Voor sommige programma's waren er versies voor alle drie systemen. Jullie raden het al: de info cd bevatte Ubuntu Live met enorm veel handige programma's. Primeur voor UBUNTU!!! Betere reclame is er niet.
Lap, straks gebruikt iedereen Ubuntu ... Dan moeten we ook beginnen met een Internet security pack aan te schaffen want de gemotiveerde virusschrijvertjes onder ons zullen ook niet stil blijven zitten ...
;)

Of bestaat er een code bij die gasten dat open-source software aanvallen "not done" is?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

budster

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: 2006/04/23, 22:48:18 »
Ubuntu heeft al een redelijk goede bescherming tegen virussen aangezien gebruikers niet standaard root zijn.

« Reactie #119 Gepost op: 2006/04/24, 10:56:36 »
budster: Een groot voordeel van de ubuntu community is dat deze zich *niet* afzet tegen beginnelingen. noob is een scheldwoord hier.

Saamelainen

• Gast
« Reactie #120 Gepost op: 2006/04/24, 11:39:56 »
En zeker niet terug verwijzen naar Windows! Dat is zo arrogant.

budster

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: 2006/04/24, 18:33:18 »
Citaat van: Dennis
budster: Een groot voordeel van de ubuntu community is dat deze zich *niet* afzet tegen beginnelingen. noob is een scheldwoord hier.
Dat merk ik, en verbaast mij. ik hoorde altijd juist andere verhalen. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit op dirt soort forums kwam, ik las hooguit een post waarop ik via google terecht kwam en was weer weg. Vragen op een forum deed ik al zeker niet. Ubuntu lijkt me juist voor de gemiddelde particuliere gebruiker de beste keus.

ps. ik kwam er gisteren achter dat mijn wifikaart het zelfs onder dapper deed.... en dat is zo een onmogelijk ding waarbij je een windows driver moet gebruiken met ndiswrapper. Ik gebuikte alijd maar een externe bridge omdat ik geen zin in de configuratie had.

Offline zappa

• Lid
« Reactie #122 Gepost op: 2006/04/24, 19:22:33 »
Dat merk ik, en verbaast mij. ik hoorde altijd juist andere verhalen. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit op dirt soort forums kwam, ik las hooguit een post waarop ik via google terecht kwam en was weer weg. Vragen op een forum deed ik al zeker niet. Ubuntu lijkt me juist voor de gemiddelde particuliere gebruiker de beste keus.
Humanity to others :) Ubuntu is echt gericht op breed publiek en is dus ook publieksvrindelijk met heel beleefde documentatie.

cvcaelen

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: 2006/04/24, 20:04:15 »
Om effe terug te komen bij de ervaringen met Dapper Drake:

sinds flight3 heb ik gemeld op de verschillende fora dat Dapper mijn printers niet meer detekteerd(HP laserjet 4000 en EpsonEPL5000)
In Breezy lukt dat perfekt met die twee printers
Sinds gisteren probeer ik Dapper Beta en nog steeds geen printer.
Ik heb gepoogd de "bug" te melden, maar ik moet een "programma" opgeven waar de bug in zit,...

Ben ik echt de enige met dit probleem?
Dat kan toch niet.

Enfin, ik blijf het melden op de verschillende fora en
ik wacht hoopvol af of de final release wel de printers automatisch zal detekteren (net zoals in Breezy)

Dit is echt mijn enige klacht: de rest werkt perfekt en vlekkeloos

Christiaan

Offline zappa

• Lid
« Reactie #124 Gepost op: 2006/04/24, 20:23:26 »
Voor uw hp, probeer eens de hplib drivers, werkt voor mij anders ook niet.